Ciolacu: Îl susţin pe Grindeanu necondiţionat în demersul legat de canalul Bîstroe
0Marcel Ciolacu a subliniat că, în acest moment, ol susține pe ministrul Transporturilor privind demsersul asupra canalului Bîstroe, susținând că Delta Dunării este una dintre liniile roşii ale României.
„Delta Dunării e o linie roșie pentru mine și pentru România. Grindeanu a procedat corect și îl susțîn în totalitate în demersul legat de Bâstroe. Nu punem în balanță, România a ajutat cu tot ce a putut Ucraina și o va ajută în continuare, dar sunt lucruri internaționale, indiferent de situație, pe care trebuie să le respectăm. E nepermis că Ministerul să nu fie înștiințat oficial ce se întâmplă pe partea ucraineană. Lucrurile au intrat in zona diplomatică, tehnică, s-a stopat un fapt foarte important”, a spus Marcel Ciolacu, fiind întrebat cu privire la abordarea ministrului Transporturilor față de problema canalului Bîstroe.
Ucraina cere includerea canalului Bîstroe în coridorul de transport european
Ministrul Transporturilor susține că a răspuns solicitării Ucrainei, care a cerut Comisiei Europene includerea canalului Chilia - Bîstroe în coridorul de transport european, explicând că singura cale navigabilă este canalul Sulina.
La sfârșitul lunii februarie, ministrul Transporturilor susținea că Ucraina a anunțat o singură lucrare de mici dimensiuni privind adâncirea canalului Bîstroe, în timp ce ministerul ucrainean a informat că adâncimea canalului a crescut.
„Singura notificare pe care noi am primit-o a fost una pentru o lucrare de mici dimensiuni, în portul Ismail”, a susținut acesta, potrivit Gândul. De asemenea, ministrul a precizat că nu se pot face lucrări, nici măcar de întreținere, fără a anunța statul vecin”, subliniind însă că nici acest lucru care nu s-a întâmplat.
„Ucraina a depus în mod oficial o cerere pentru ca Brațul Chilia și Canalul Bîstroe să intre în Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Asta se întâmpla acum o lună. Noi, cei de la Transporturi, am spus că nu este normal și nu susținem acest lucru, iar punctul de vedere a fost împărtășit și de Ministerul Afacerilor Externe”, a declarat Grindeanu, la sfârșitul lunii februarie.
În contextul în care informația inițială era că se fac lucrări de întreținere, Sorin Grindeanu a mai subliniat că adâncimea canalului navigabil anunțată de Ministerul Transporturilor din Ucraina arată că de fapt au fost făcute lucrări de dragare pentru adâncirea canalului.