Ciolacu: Îl susţin pe Grindeanu necondiţionat în demersul legat de canalul Bîstroe

0
Publicat:

Marcel Ciolacu a subliniat că, în acest moment, ol susține pe ministrul Transporturilor privind demsersul asupra canalului Bîstroe, susținând că Delta Dunării este una dintre liniile roşii ale României. 

FOTO Inquam Photos / George Călin
FOTO Inquam Photos / George Călin

Delta Dunării e o linie roșie pentru mine și pentru România. Grindeanu a procedat corect și îl susțîn în totalitate în demersul legat de Bâstroe. Nu punem în balanță, România a ajutat cu tot ce a putut Ucraina și o va ajută în continuare, dar sunt lucruri internaționale, indiferent de situație, pe care trebuie să le respectăm. E nepermis că Ministerul să nu fie înștiințat oficial ce se întâmplă pe partea ucraineană. Lucrurile au intrat in zona diplomatică, tehnică, s-a stopat un fapt foarte important”, a spus Marcel Ciolacu, fiind întrebat cu privire la abordarea ministrului Transporturilor față de problema canalului Bîstroe.

Ucraina cere includerea canalului Bîstroe în coridorul de transport european

Ministrul Transporturilor susține că a răspuns solicitării Ucrainei, care a cerut Comisiei Europene includerea canalului Chilia - Bîstroe în coridorul de transport european, explicând că singura cale navigabilă este canalul Sulina. 

La sfârșitul lunii februarie, ministrul Transporturilor susținea că Ucraina a anunțat o singură lucrare de mici dimensiuni privind adâncirea canalului Bîstroe, în timp ce ministerul ucrainean a informat că adâncimea canalului a crescut.

„Singura notificare pe care noi am primit-o a fost una pentru o lucrare de mici dimensiuni, în portul Ismail”, a susținut acesta, potrivit Gândul. De asemenea, ministrul a precizat că nu se pot face lucrări, nici măcar de întreținere, fără a anunța statul vecin”, subliniind însă că nici acest lucru care nu s-a întâmplat.  

„Ucraina a depus în mod oficial o cerere pentru ca Brațul Chilia și Canalul Bîstroe să intre în Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Asta se întâmpla acum o lună. Noi, cei de la Transporturi, am spus că nu este normal și nu susținem acest lucru, iar punctul de vedere a fost împărtășit și de Ministerul Afacerilor Externe”, a declarat Grindeanu, la sfârșitul lunii februarie.

În contextul în care informația inițială era că se fac lucrări de întreținere, Sorin Grindeanu a mai subliniat că adâncimea canalului navigabil anunțată de Ministerul Transporturilor din Ucraina arată că de fapt au fost făcute lucrări de dragare pentru adâncirea canalului. 

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite