Obţinerea de către România a postului de comisar pentru Politică Regională a fost considerată un mare succes la momentul constituirii acestei Comisii Europene.

Se spunea atunci că un post important care gestionează banii europeni de investiţii  ne va ajuta să recuperăm tocmai acolo unde ţara noastră nu performează, absorbţia fondurilor de la Bruxelles.

Iată că, spre sfârşitul mandatului Comisiei, realitatea este cu totul alta.

Chiar în domeniul cel mai sensibil, infrastructură, situaţia este critică. Nu se mai primesc proiecte pentru aprobare, spune Corina Creţu. Adevărul este că rata de absorbţie a fondurilor europene a ajuns la 90% în exerciţiul bugetar precedent doar prin apelarea la un artificiu susţinut de Corina Creţu şi acceptat de Comisie şi anume fazarea proiectelor, adică plata retroactivă pentru lucrări care iniţial nu făceau parte din proiectele europene.

Acum, s-a încheiat şi această manevră. Proiectele vechi au fost terminate şi dacă altele nu mai vin la comisie, miliarde de euro vor fi pierdute.

Până acum, toate semnalele de la Bruxelles au fos ignorate de Guvernul Dăncilă. În unele cazuri, cum ar fi Transporturile, răspunsurile au fost chiar impertinente, nu numai pe dinafara realităţii.

Rezultatele se văd în traficul de zi cu zi. Arterele de transport sunt sufocate, cu costuri enorme legate de siguranţa rutieră, timpul pierdut, cheltuieli suplimentare  şi scăderea de competitivitate a economiei, în general.

De ce nu foloseşte Guvernul această oportunitate extraordinară de dezvoltare cu care ar putea câştiga voturi?

În primul rând, pentru că banii europeni sunt mult mai greu de furat. Oficialii de la Bucureşti nu vor să aibă de a face cu nimic din ceea ce ţine de fonduri europene, mai ales în ceea ce priveşte infrastructura mare.

În al doilea rând, din incompetenţă. Când angajezi numai rude şi servitori politici, nu ai cum să te duci cu proiecte bine făcute.

Pentru România, ceea ce avem acum este o guvernare antinaţională, deşi politicienii PSD se laudă zi de zi cât de patrioţi sunt.

Organizarea unui referendum inutil, doar pentru a aduce popularitate unei clase politice oportuniste a consumat dintr-un foc peste 40 de milioane de euro. Câte şcoli şi spitale s-ar fi putut face cu banii ăştia!

Reaua-voinţă şi incompetenţa Guvernului produc pierderi de miliarde. După referendum, s-ar fi putut spune că odată rezolvată problema, ne apucăm, în sfârşit de autostrăzi.

Nimic mai fals! Doaman Dăncilă s-a dus la Bruxelles ca să spună că nu dă socoteală. Şi a fost aplaudată de sicofanţii ei din Guvern.

Dar de ce nu dă socoteală pentru că nu a făcut nimic pentru infrastructură de când se află la Palatul Victoria? De ce miniştrii pe care îi conduce boicotează dezvoltarea României?