Unde se duc banii românilor. Produsele electronice pe care sunt dispuşi să cheltuie cel mai mult

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Românii sunt dispuşi să investească cel mai mult în telefoane, laptop-uri şi calculatoare şi aleg branduri cu preţuri mai ridicate la achiziţia acestor produse electronice, arată un studiu al Reveal Marketing Research.

Potrivit sursei citate, 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice, iar brandurile cu preţuri mai ridicate se aleg pentru telefoane (32% dintre români cu această opţiune), laptop-uri (30%) şi calculatoare (22%).

”Observăm că pentru cei dispuşi să cheltuie, criteriile emoţionale precum loialitatea faţă de brand cântăresc puternic în decizia de alegere. 23% dintre oameni se declară loiali, spunând că achiziţionează mereu acelaşi brand, indiferent de promoţii. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani (30% dintre aceştia).”, precizează reprezentanţii Reveal Marketing Research.

Conform acestora, pentru majoritatea românilor, raportul avantajos calitate-preţ este cel mai important. Astfel, 1 din 2 respondenţi declară că ar alege branduri cu preţuri de mijloc şi ţin foarte mult la un echilibru între calitatea produsului şi costul acestuia. 

”Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) şi calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu preţuri medii şi raport calitate-preţ bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căştile (49%) şi sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preţ este important în achiziţie.”, arată datele studiului.

Sursa citată menţionează că, în medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine şi nu consideră că merită să investeşti foarte mult în aceste produse. 

Brăţările fitness (17%) şi accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispuşi să plătească foarte mult.

În acelaşi timp, conform datelor analizate de Reveal Marketing Research, consumatorii preferă să cumpere electronice din magazinele fizice de profil, în detrimentul comenzilor online.

”45% dintre români spun că merg în magazinele fizice de profil pentru a cumpăra produse electronice, comparativ cu 36% care preferă varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. Diferenţa se poate explica prin faptul că oamenii îşi doresc să vadă produsul în realitate şi să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziţie. Pentru aceştia, poate fi important să înţeleagă mai bine produsul în care investesc banii.”, explică specialiştii.

Totodată, poate fi observată şi o diferenţă între mediul urban şi rural în ceea ce priveşte preferinţa pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural preferă să meargă în magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeaşi preferinţă. 

Deşi în final cumpără din magazinele fizice, românii preferă să se informeze despre electronice din mediul online 

Principala sursă de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate - peste jumătate dintre români (55%) declară că se informează de aici, potrivit Reveal Marketing Research. 

Astfel, 48% dintre oameni spun că îşi culeg informaţii din reclamele sau anunţurile văzute în mediul online, în special tinerii cu vârsta între 25-34 de ani (59%). În schimb, persoanele de 55 de ani (57%) afirmă că se informează direct din magazin. Din totalul eşantionului, 36% dintre români sunt de aceeaşi părere.

Recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuţi în legătură cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre români, cu precădere pentru cei cu vârste între 45-55 ani (35%). 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite