Citroënul Elenei Ceauşescu, la mezat

Citroënul Elenei Ceauşescu, la mezat

Fostul Citroën al Elenei Ceauşescu, echipat full-option, cândva unicat pe străzile din România

Ieşit din fabricaţie în urmă cu 26 de ani, Citroënul CX 2400 este încă în stare de funcţionare. Actualul proprietar al maşinii de lux, comisarul Emil Stărescu din Târgovişte, vrea să vândă Citroënul Ceauşeştilor cu numai 1.000 de euro. Maşina rugineşte acum lângă coteţul unui câine.

Ştiri pe aceeaşi temă

Luxoasa maşină a Elenei Ceauşescu, care era cândva o raritate pe străzile Bucureştiului, se află astăzi parcată în curtea unui dâmboviţean din satul Valea Voievozilor. Citroënul nu mai are numere de înmatriculare, are roţile dezumflate, vopseaua este zgâriată, tabla este îndoită, iar tapiţeria din piele este ruptă.

Mai citiţi şi:

Nicolae Ceauşescu vinde turtă dulce

VIDEO Sociologul Alfred Bulai: Politicienii de astăzi sunt prea şterşi pentru a atinge succesul comercial al brandului Ceauşescu

Aşezată lângă coteţul unui câine, maşina n-a mai „defilat" pe străzi de aproximativ patru ani. „Eu am cumpărat-o în urmă cu cinci ani, dar am circulat cu ea doar timp de un an. Am vrut să o recondiţionez, dar aş avea nevoie de foarte mulţi bani, aşa că m-am decis să o vând cu 1.000 de euro", ne-a spus actualul proprietar al maşinii, comisarul Emil Stărescu.

Cadou de la Regele Spaniei

Maşina din curtea dâmboviţeanului este al treilea exemplar din seria CX 2400 de acest tip care a ieşit din fabrica Citroën din Franţa. Limuzina i-a fost dăruită Elenei Ceauşescu de către Regele Spaniei, Juan Carlos I. În anul 1986, limuzina, printre puţinele maşini de lux din România, circula pe străzile Bucureştiului cu numărul de înmatriculare 17-B-4031.

Automobilul negru, spaţios, cu tapiţerie de piele, cu blindaj în dreptul uşilor şi motorului, cu geamuri şi oglinzi electrice şi sistem de climatizare, a rămas în capitală aproximativ trei ani, după anul 1989. În 1993 a ajuns la Comandamentului Naţional de Grăniceri. Aici a fost folosită timp de 12 ani, până în anul 2001. Apoi a fost dată Poliţiei de Frontieră Constanţa.

Aici a devenit maşina de serviciu a şefului Brigăzii numărul 4 Grăniceri, generalul Nicolae Moldovan. Acesta a condus-o timp de un an, până în aprilie 2002, când a ieşit la pensie. „După ce generalul a trecut în rezervă un an mai târziu, maşina a ajuns la Grupul de Nave, dar n-a mai fost folosită, deoarece consuma mult şi era pretenţioasă", precizează comisarul-şef Adrian Burcea, purtător de cuvânt  la Poliţia de Frontieră Constanţa.

Scoasă la licitaţie în 2005

După cinci ani în care a circulat cu numere de Constanţa, Citroënul CX 2400, având deja 257.229 de kilometri parcurşi, şi o valoare de inventar de 8.000 de lei, a fost transferat gratis la Primăria din Răcari, judeţul Dâmboviţa. În 2005 maşina a fost scoasă la licitaţie, cu preţul de pornire de 7.000 de lei. Nimeni n-a oferit preţul cerut, iar limuzina i-a fost vândută cu suma de 4.000 de lei lui Emil Stărescu.

„Pe vremea aceea eram comandant la Răcari şi ştiam întreaga poveste a maşinii. Era şi este o raritate. După ce am cumpărat-o, am circulat un an cu ea, dar mai mult prin oraş, deoarece consumă destul de mult, în jur de 12-15%. Pentru că mi-am achiziţionat altă maşină, în ultimii patru ani am lăsat-o parcată în curtea unui prieten din satul Valea Voievozilor, pentru că la mine acasă n-aveam suficient loc de parcare", ne-a spus Emil Stărescu, proprietarul maşinii.

„Iniţial am vrut să o închiriez pentru nunţi"

Pasionat de „bijuteriile" pe patru roţi şi cu mulţi cai-putere, târgovişteanul spune că a avut în minte un plan pentru valorificarea maşinii încă dinainte de a o achiziţiona.

„Am cumpărat această limuzină în ideea de a o închiria pentru nunţi, dar proaspăt căsătoriţii fie nu aveau nevoie de ea, fie nu voiau s-o închirieze pentru că nu arăta foarte bine. Cu toate că sunt un admirator al lucrurilor vechi şi de valoare, n-am reuşit să mă mai ocup de ea şi s-o recondiţionez. Este o maşină destul de pretenţioasă, având în vedere faptul că toate componentele ei sunt originale. Nu m-a lăsat sufletul să pun pe ea cine ştie ce piese second-hand. Aşa că, într-o zi, mi-a venit ideea că aş putea să o dau cuiva care ar putea s-o facă să arate ca nouă şi m-am hotărât s-o vând pe 1.000 de euro", ne-a mărturisit proprietarul maşinii.

Colecţionar de maşini vechi

Pe lângă Citroën, târgovişteanul mai deţine un IMS, cu care a participat la concursuri şi un Volkswagen Golf 1 Cabriolet. Comisarul spune că, în topul preferinţelor sale, consideră mai valoros Volkswagenul vechi de 30 de ani.

„Am tot stat pe gânduri şi nu mă hotărâsem dacă mai întâi să investesc în Golf sau în Citroën, dar pentru că Citroënul încă mai pornea la prima cheie, am investit în recondiţionarea Golfului. Aşa am ajuns în cele din urmă să dau anunţ la mica publicitate, în care am specificat că vând maşina personală a Elenei Ceauşescu pe 1.000 de euro", a declarat acesta. Citroënul CX 2400 are
suspensie hidraulică, cu gardă reglabilă de la sol, iar sistemul a fost folosit doar de cei de la Citroën.

Date tehnice

- Citroën CX 2400 a fost produs între 1974 şi 1991
- Varianta de lux este echipată cu cutie automată şi tapiţerie din piele
- Modelul mai are aer condiţionat şi geamuri electrice
- Motorul are o capacitate de 2.347 cc
- Puterea este de 110 cai
- Consum mediu 15%, benzină
- Viteza maximă este de 186 km/h


citeste totul despre: