FOTO VIDEO Primul giratoriu suspendat din România a fost inaugurat la Ploieşti. 450 de primari din Republica Moldova au venit la eveniment

FOTO VIDEO Primul giratoriu suspendat din România a fost inaugurat la Ploieşti. 450 de primari din Republica Moldova au venit la eveniment

Giratoriul suspendat este unicul pasaj de acest fel din România FOTO Dana Mihai

Primul giratoriu suspendat din România, o lucrare de infrastructură care a demarat în 2013 şi a avut o întârziere de aproape un an în realizare, a fost inaugurat sâmbătă după-amiază, la ieşirea din Ploieşti. 450 de primari din Republica Moldova au dansat Hora Unirii pe noul pod

Ştiri pe aceeaşi temă

Pasajul rutier, cu o soluţie arhitecturală unică în România, a fost construit în Blejoi, deasupra uneia dintre cele mai aglomerate şi periculoase intersecţii din Prahova, poziţionată la ieşirea din Ploieşti (pe DJ 102) către Păuleşti, Braşov (DN 1A) şi Buzău (DN 1B).

Proiectul de infrastructură, unic în România, a demarat în august 2013, durata de implementare promisă atunci de autorităţi fiind de 24 de luni, adică 31 iulie 2015. Construcţia a fost finalizată abia acum după ce firma constructoare SCT (Societatea de Construcţii în Transport Bucureşti) a făcut o pauză de câteva luni în 2014, din cauza unui iminent faliment. Într-un final, aceeaşi firmă a terminat pasajul, care a fost inaugurat sâmbătă după-amiază. Chiar şi aşa, giratoriul suspendat nu va fi dat în folosinţă în totalitate pentru că mai sunt de pus la punct unele detalii tehnice - montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie, iar stratul final de asfalt nu a fost turnat.

Valoarea contractului a fost asigurată din fonduri europene, aproximativ 79 milioane de lei (în jur 17,5 milioane de euro) din care Consiliul Judeţean Prahova a suportat aproape 3,3 milioane de lei.

Din punct de vedere tehnic, pasajul are forma unei giraţii cu raza interioară de 40 m, cea exterioară de 51,50 m, iar lăţimea carosabilului este de 11 m. Lungimea acestuia are aproximativ un km, iar înălţimea, cu tot cu parapeţii de protecţie, de aproximativ 7 metri.
Pasajul înlocuieşte astfel intersecţia semaforizată, asigurând legătura dintre DJ102 (Ploieşti-Păuleşti) şi DN 1B (Ploieşti-Buzău) prin bretele de acces. În acelaşi timp, podul deviază şi separă fluxurile de trafic, respectiv traficul general de tranzit de cel comercial din partea nordică a Ploieştiului. 

 
Foto

Podul are o garanţie de rezistenţă de 100 de ani.

450 de primari din Republica Moldova, la inaugurare

La inaugurarea de sâmbătă a pasajului, Mircea Cosma, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, reîntors în funcţie după controlul judiciar, a invitat aproximativ 450 de primari din Republica Moldova. „Astăzi este ziua unirii Basarabiei cu România, după calendarul gregorian (27 martie/9 aprilie 1918), de aceea i-am invitat pe primarii din Moldova la mai multe evenimente din Prahova şi pentru a vizita câteva proiecte pe fonduri europene din judeţ“, a explicat Mircea Cosma prezenţa acestora.

Primarii au ajuns la Ploieşti cu o întârziere de aproape o oră faţă de ora stabilită, după ce au stat foarte mult la graniţă. Ei a fost cei care au dat proba de rezistenţă a pasajului, prin traversarea în autocare, testele principale fiind realizate zilele trecute cu utilajele şi maşinile de mare tonaj ale constructorilor.

Întâmpinaţi cu fanfară şi steaguri, primarii moldoveni au dansat şi o Horă a Unirii pe giratoriul suspendat.

Pe aceeaşi temă

FOTO Primul giratoriu suspendat din România este construit în Prahova

A fost lansat proiectul giratoriului suspendat de la ieşirea din Ploieşti, către Păuleşti

 

Giratoriul suspendat de la ieșirea din Ploiești FOTOGRAFII Dana Mihai

Imagini din aceeasi galerie
  • Giratoriul suspendat de la ieșirea din Ploiești FOTOGRAFII Dana Mihai
  • Acesta a fost construit deasupra unei intersecții foarte aglomerate din nordul Ploieștiului
  • Giratoriul face legătura spre DJ 102, Ploiești - Păulești, spre DN 1A, Ploiești - Cheia și DN 1B, Ploiești - Buzău
  • Lățimea carosabilului este de 11 metri
  • Accesul pe pasaj se face prin bretele pentru ambele sensuri
  • Pasajul va fi dat în folosință integral peste aproximativ o lună
  • Stratulo final de asfalt nu a fost încă turnat
  • Muncitorii mai au de acoperit rosturile de dilatație ale podului
  • Giratoriul are o garanție de rezistență de 100 de ani
  • 450 de primari din Republica Moldova au testat giratoriul în autocare
  • Aceștia au fost întâmpinați cu fanfară și steaguri
  • Edilii au făcut un tur al giratoriului și pe jos
  • Evenimentul s-a încheiat cu o Horă a Unirii colectivă
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: