Cum devine realitate visul american: o româncă face profit de milioane de dolari cu o firmă de PR în Statele Unite

Cum devine realitate visul american: o româncă face profit de milioane de dolari cu o firmă de PR în Statele Unite

Sabina Aldea Gault, o minte strălucită care face carieră în America  FOTO: arhiva personală

Sabina Aldea Gault, o tânără de 34 de ani din Piteşti, a reuşit să-şi facă o carieră de excepţie în America. A plecat să trăiască visul american când avea doar 19 ani, iar acum conduce o agenţie de relaţii publice cu birouri în mai multe zone ale SUA.

Ştiri pe aceeaşi temă

De şapte ani, Sabina Aldea Gault (34 de ani) conduce una dintre cele mai apreciate agenţii de relaţii publice din SUA, numită Konnect Agency, cu sediul la Los Angeles, dar care are birouri şi la New York şi în Austin. Succesul firmei ei este cu atât mai remarcabil cu cât industria de relaţii publice în America este una foarte dură, cu zeci de mii de companii de profil. Absolventă magna cum laude a prestigioasei Universităţi Berkeley, din California, Sabina este considerată de presa de specialitate una dintre stelele în ascensiune în PR, iar CNN, „The New York Times“, „The Wall Street Journal“ şi „Forbes“ au scris în termeni laudativi despre ea şi despre agenţia pe care o conduce.

„Lucrăm tangenţial cu mame de la Hollywood“

Lucrând în PR, Sabina a cunoscut numeroase personalităţi din America, inclusiv vedete de la Hollywood, cărora nu le poate divulga numele, fiind vorba în special de persoane publice care solicită diverse produse ale clienţilor agenţiei. „Ceea ce pot spune este că am fost implicată în nunţi de mare anvergură, botezuri, zile de naştere şi tot aşa. Dar, ca orice publicist care se respectă, tăcerea este de aur. Konnect nu a făcut niciodată PR pentru celebrităţi, dar lucrăm tangenţial, mai ales în departamentul de copii, cu foarte multe mame de la Hollywood – de la Tiffani Thiessen la surorile Kardashian şi tot aşa.“

Sunt numeroase proiectele de care Sabina s-a ataşat, dar, desigur, prima campanie mare are un loc aparte în acest top. Este vorba despre lansarea unei linii de bagaje de călătorie scumpe, făcute în Germania şi numite Titan. „Tocmai se lansau în SUA aceste bagaje şi m-au angajat să fac în aşa fel încât să fie în toate revistele şi la TV. Primul meu succes a fost cu un spot naţional difuzat în prime-time, urmat de revista «Travel + Leisure», Oprah, «USA Today», «The Wall Street Journal» şi tot aşa. A fost o campanie extraordinară“, îşi aminteşte Sabina.

Au mai urmat campanii memorabile pentru Fatburger, un lanţ de restaurante de tip fast-food din SUA, pe care agenţia Konnect l-a lansat în Walmart, pe coasta de Est. „Mai recent am făcut o campanie pentru o companie numită The Purple Carrot – a fost un success extraordinar! Primul meu client – Stubb’s BBQ – şi-a vândut compania anul trecut şi are o altă companie – Rhythm Superfoods – cu care am lucrat de la început şi campaniile pe care le-am făcut pentru ei au fost super.“

În ce constau, concret, serviciile oferite de agenţia condusă de Sabina? „Serviciile Konnect Agency sunt PR, marketing, social media şi dezvoltare de conţinut. Acum suntem în mijlocul unui proces de rebranding.“

Primul job, la Studiourile MediaPro din Buftea

Sabina a locuit în Piteşti până a mers la facultate, la Universitatea Media Pro, în Bucureşti. Iar educaţia primită la şcoală şi la liceu în Piteşti a avut cu siguranţă un efect asupra carierei profesionale, spune ea. „Educaţia din şcoala generală până la facultate, în România, este în general superioară celei din America. Odată ce ajungem la facultate, nu foarte multe ţări se pot compara cu America. Dar până acolo, educaţia pe bază de bacalaureat este extraordinară“, este de părere Sabina.

Primul loc de muncă al Sabinei Aldea Gault a fost în PR, în studiourile MediaPro de la Buftea. Experienţa acumulată în acea perioadă i-a fost ulterior foarte utilă în carieră: „Am lucrat în film cu o echipă extraordinară de oameni cu care sunt prietenă şi în ziua de astăzi şi de la care am învăţat film şi PR. După un an şi ceva, am avut oportunitatea să mă mut în Media Pro şi să lucrez direct cu Adrian Sârbu si Doina Gradea. A fost unul dintre cele mai grele joburi pe care le-am avut, dar am primit lecţii extraordinare – şi de viaţă, şi de PR. Doina îmi este foarte apropiată şi o prietenă pe care sunt mândră să o am după atâta vreme. De la Adrian am învăţat lucruri pe care le folosesc şi azi în jobul meu – cum să lucrezi cu oamenii, cum să stabileşti relaţii interpersonale etc.“.

În L.A. l-a descoperit pe „acasă“

Oferta de a lucra peste Ocean a apărut pentru Sabina în timp ce lucra la un proiect americano-britanic. Producătoarea filmului pentru care făcea PR i-a oferit un job la compania ei de producţie în Los Angeles: „Am lucrat pentru ea o perioadă lungă. A fost o femeie extraordinară, o prietenă, mamă când am fost departe de familia mea şi cineva la care m-am uitat întotdeauna cu apreciere şi respect.“

Deşi pentru mulţi străini adaptarea la ritmul de viaţă şi de lucru din Los Angeles poate părea dificilă, Sabina s-a simţit în largul ei din prima clipă. „Soţul meu râde de mine întotdeauna şi zice: «Sabina s-a mutat la Los Angeles şi în două ore a fost acasă». Cam aşa e. Am simţit imediat că America în general şi Los Angeles-ul în special sunt pur şi simplu parte din mine. M-am dus în ţară în vizită la şase luni după ce am plecat şi de-abia aşteptam să mă întorc în SUA“, mărturiseşte Sabina.  ;

În ce constă o campanie de PR

„În general, majoritatea clienţilor vin la agenţie în ultimul moment înainte de o mare lansare şi trebuie să ne mobilizăm foarte repede. Facem tot, de la crearea ideii, execuţie şi raport. Spre exemplu, acum avem un client care va sărbători luna naţională a ouălor. Jobul nostru este să luăm editori de la diverse publicaţii şi să-i ducem să viziteze ferme cu găini. Apoi, majoritatea la un moment dat vor scrie despre o parte din această călătorie, iar noi trebuie să monitorizăm aceste articole. Pentru o altă parte din aceeaşi campanie am angajat un bucătar cunoscut să facă cinci reţete cu ouă şi vom promova aceste reţete şi pe social media şi în publicaţii care ar vrea să scrie despre aşa ceva. Şi iar monitorizăm şi articolele şi impresiile. Apoi realizăm un raport cu totul la un loc şi îl trimitem la client, în timp ce ne apucăm de o nouă campanie!“, explică Sabina Aldea Gault.

„În Europa nu avem destul business“

 Extinderea Konnect Agency şi în alte oraşe a fost de bun augur, feedback-ul clienţilor fiind unul pozitiv. Aşa că extinderea va continua în anii următori, după cum ne-a dezvăluit Sabina: „În New York tocmai ne-am mutat într-un nou spaţiu mai mare şi în Austin începem construcţia pentru un spaţiu aproape de două ori mai mare. Austin creşte repede şi clienţii sunt fericiţi să ne aibă acolo. Nu ştiu încă dacă vom deschide birouri şi în Europa. Am un client care încearcă să mă convingă sa deschid un birou în Europa, dar nu avem destul business de acolo. Nu ar fi o idee profitabilă încă. Dar în America avem deja o nouă locaţie aleasă, aşteptăm să o anunţăm în anul 2017“.

Konnect Agency, în Top 10 locuri de muncă din Los Angeles

Entuziasmul e o constantă la agenţia condusă de Sabina

 

Parcursul de la angajat într-o firmă de PR la patron al propriei agenţii pare simplu. „După ce mi-am dat demisia de la un job la o firmă de PR pentru că eram nemulţumită, am primit telefon de la doi clienţi care m-au întrebat: «Unde te duci acum? Venim si noi» . Le-am răspuns că nu mă duc nicăieri, că mă duc acasă şi amândoi au zis: «OK! Atunci lucrează de acasă!“. Se întâmpla în 2008, iar unul dintre acei clienţi îmi este client şi azi şi suntem prieteni extraordinari!“, povesteşte Sabina.

Totuşi, nu a fost nevoită să lucreze de-acasă. Şi-a găsit imediat un partener cu care a lucrat vreme de un an, timp în care Sabina a învăţat cum se face contabilitatea, cum se scrie un contract de închiriere de spaţiu, cum se fac negocierile de rate pentru computere şi echipamente şi tot ce mai e necesar ca să te administrezi singur. Partenerul nu a vrut să construiască un business adevărat, aşa că Sabina a început să angajeze oameni, să aducă clienţi şi, când a fost gata, după un an, şi-a luat propriul spaţiu.

Urmarea? În doar câţiva ani, Konnect Agency a devenit o agenţie foarte apreciată în America, fiind inclusă în Top 10 locuri de muncă în Los Angeles şi în Top 100 firme de PR în SUA. „Jim Collins – un autor super, are o carte «Great by Choice», în care spune că firmele care au o cadenţă constantă sunt cele care reuşesc la final. Companiile care nu se opresc şi merg înainte sunt, în cele mai multe cazuri, companii care nu se poticnesc pentru că nu au timp, au o ţintă de atins! Cam aşa şi cu noi: mergem înainte şi creştem, şi deschidem birouri şi încercăm să rămânem la un număr de oameni cu care să am o relaţie bună. Iar atunci când e nevoie de schimbare trebuie să o putem facem repede!“, explică Sabina secretul evoluţiei spectaculoase a companiei pe care o conduce cu succes.

Agenţie mică, premii mari

O parte dintre numeroasele premii importante obţinute de Konnect Agency

 

Konnect Agency nu este o firmă mare. La ora actuală, compania condusă de Sabina Aldea Gault are 3 birouri, aproape 60 de angajaţi şi operează în 5 state. O parte dintre angajaţi lucrează în Colorado şi în Carolina de Nord, unde nu există însă birouri propriu-zise. Numărul clienţilor se ridică la 65-80.

Cifra de afaceri a Konnect Agency a avut o evoluţie impresionantă, de la 100.000 de dolari în 2009, până la aproximativ 4,35 milioane de dolari anul trecut, cu 46% mai mult faţă de 2014. Şi pentru 2016, cifra de afaceri preconizată este în creştere: 5,2 milioane de dolari. „Profitul pentru majoritatea agenţiilor este între 18-23% – şi noi suntem în aceeaşi marjă de profit“, subliniază Sabina.

Chiar dacă este o companie de dimensiuni reduse prin comparaţie cu marile agenţii de PR din SUA, Konnect participă la competiţiile de PR cot la cot cu dinozaurii. Şi mai şi câştigă: Sabina a luat mai multe premii importante în ultimii ani, inclusiv Premiul pentru cea mai bună lansare de produs din cadrul PR Daily Awards în 2012, la Washington. Iar anul trecut, compania ei a fost premiată la Sabre Awards. Premiile Sabre Awards sunt recunoscute drept cea mai prestigioasă competiţie dedicată industriei de relaţii publice din Statele Unite: „În America e foarte greu să iei un premiu Sabre, mai ales pentru o agenţie de mărimea noastră. În general, aceste premii se duc la marile agenţii care au bugete de câteva milioane pentru campanii. Aşa că a fost super pentru noi să luam primul nostru Sabre cu un buget sub 50.000 de dolari. Anul acesta suntem din nou nominalizaţi, dar vom vedea!“.

Program de CEO în SUA: 16 ore de muncă pe zi

Visul american cu muncă se ţine, pare să fie deviza Sabinei Aldea Gault. Programul zilnic de lucru ca şi CEO al Konnect Agency are aproximativ 16 ore. „Mă scol de obicei între 5.00 şi 6.00 dimineaţa şi imediat verific e-mailul. În general, am ceva telefoane de dat pe coasta de Est, decalajul de fus orar fiind de trei ore în plus, şi de răspuns la cererile care au venit noaptea. După ce am terminat, adică după aproximativ o oră, ori fac sport vreo 50 de minute, ori sunt cu copiii în bucătărie şi fac micul dejun. Apoi mă pregătesc de mers la serviciu. Din momentul în care mă urc în maşină până când ajung la serviciu, la ora 9.30, comunic telefonic cu managerii celorlalte birouri, cu echipa, cu clienţii etc. O dată ce am ajuns la birou, sunt în întâlniri, planuri, conferinţe, probleme cu compania. Comand de mâncare pe o aplicaţie pe mobil – sushi de obicei, şi mănânc stând la birou şi vorbind cu lumea. Foarte rar am întâlniri în afara biroului. Termin programul pe la 7.30 seara. Plec spre casă şi în cele 50 de minute petrecute în maşină sunt din nou la telefon cu diverse persoane. Ajung acasă, le citesc copiilor de seară, îi pun la culcare, după care în general mai fac încă cel puţin două ore de muncă, dar depinde de zi. Iar în această perioadă mai şi călătoresc foarte mult: aproape două săptămâni pe lună în total.“

Pe aceeaşi temă:

Ana Baniciu cucereşte o turmă întreagă în animaţia „Un lup printre oi“: „Este o poveste haioasă şi romantică, care cred că o să aibă un mare succes“ VIDEO

„Câini“, filmul românesc de la Cannes  lăudat de criticii de la Hollywood VIDEO

O elevă din România, premiantă la un concurs organizat de NASA. Cu ce i-a impresionat Ariana pe oficialii Agenţiei

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările