Chef Giovanni, despre nutriţie şi sistemul imunitar plus câteva reţete simple, delicioase şi uşor de preparat

Chef Giovanni, despre nutriţie şi sistemul imunitar plus câteva reţete simple, delicioase şi uşor de preparat

Din cauza epidemiei, Ionuţ Popa a fost nevoit să închidă restaurantul din Piatra Neamţ. FOTO: adevarul.ro

Iată ce ne propune maestrul bucătar şcolit la o academie din Italia şi care s-a remarcat, în urmă cu câţiva ani, la show-ul „Chefi la cuţite“

Ştiri pe aceeaşi temă

Ionuţ Popa, alias Chef Giovanni, după evoluţiile la emisiunea  gastronomică „Chefi la cuţite“, cea care avea să-i aducă recunoaşterea în ţară datorită originalităţii ingredientelor din preparatele sale, s-a adaptat, de voie - de nevoie, cerinţelor impuse în domeniu de epidemia de coronavirus. A fost nevoit să-şi închidă restaurantul din Piatra Neamţ, dar continuă activitatea cu livrări la domiciliu, propune reţete
pe pagina de Facebook şi dă sfaturi de nutriţie. 
 
Astfel, într-o postare intitulată „Alimentaţie şi sănătate: tot ce trebuie să ştii“, menţionează că „drumul către o viaţă fericită şi-a presărat calea cu ingrediente proaspete şi sănătoase“. „Eu nu pot decât să susţin această idee. De ani de zile, îmi cultiv fructele şi legumele în sera proprie, astfel încât degustătorii să se bucure cu adevărat de gustul intens al preparatelor. În prezent, întreaga lume se confruntă cu imprevizibilul COVID-19. Informaţiile circulă cu o viteză impresionantă, iar noi, cei rămaşi să le recepteze, începem să avem incertitudini cu privire la deciziile pe care le-am luat până acum şi care, probabil, ne-au putut afecta sănătatea“, spune chef Giovanni.

El menţionează că există o strânsă legătură între nutriţie şi sistemul imunitar, lucru de care ar
trebui să fim mereu conştienţi: „Vitaminele şi mineralele joacă un rol important în menţinerea unui sistem imunitar sănătos, iar consumul alimentelor ce le conţin îţi va oferi toţi nutrienţii de care ai nevoie pentru fi sănătos. Asta nu înseamnă că trebuie să renunţi la alimentele pe care le iubeşti. Specialiştii în nutriţie recomandă ca peste o treime din alimentaţie să fie compusă din fructe şi legume, o treime să fie carbohidraţi amidonici, iar restul să fie împărţit între proteine, lactate şi o cantitate mică de grăsimi nesaturate“.
 
Maestrul bucătar consideră că suplimentele alimentare sunt recomandate numai atunci când s-a constatat că există deficienţe în anumite substanţe nutritive şi că nu există suplimente magice care stimulează imunitatea. O excepţie este vitamina D, indicat fiind ca aceasta să fie luată în special în lunile friguroase: „În timp ce poţi prelua vitamina D din anumite alimente, cea mai mare parte este creată de organismul nostru după expunerea la soare. În această perioadă petreci mai mult timp în casă, aşa că ia în considerare să iei zilnic un supliment de vitamina D“.
 

Pâine prăjită cu guacamole, iaurt cu fulgi de cocos, supă de roşii cu quinoa...

Plecând de la ideea că „mâncarea este cea mai bună modalitate de a împărtăşi dragostea“, chef Giovanni ne invită să ne încărcăm cu inspiraţie, să gătim ceva şi să-i strângem pe cei dragi în jurul mesei, fiind convins „că va fi un moment de care vă veţi bucura până la ultima îmbucătură“.
 
Iar pentru aceasta, propune câteva reţete simple de mic-dejun, care sunt foarte uşor de preparat şi foarte delicioase. Pentru „Pâine prăjită cu guacamole“, Ionuţ Popa zice că trebuie pisată o jumătate de avocado până când are o consistenţă păstoasă şi se amestecă împreună cu puţină zeamă de lămâie, ulei de măsline şi sare. „Prăjeşte pâinea şi adaugă pasta de avocado, iar micul-dejun este gata să fie servit“, este sfatul maestrului.
 
La „Sandviş cu ou şi mozarella“, tot ce ai nevoie este o chiflă din grâu integral, peste care să adaugi câteva felii de mozarella, roşii şi un ou fiert. „Iubitor al gustărilor dulci?“, ne întreabă Giovanni şi dacă da, preparatul poate fi „Iaurt cu fulgi de cocos“: „Alege un iaurt gras, cât mai natural, în care să adaugi fulgii de cocos. Pentru a accentua aroma, adaugă o linguriţă de miere şi un topping de alune. Iată! În doar câteva minute te poţi bucura de un mic-dejun energic şi săţios. Poftă bună!“.
 
Dacă acestea au fost recomandări pentru mic-dejun, iată şi câteva pentru prânz, la fel de simplu de gătit. „Panzanella“ are ca ingredient de bază pâinea. Reţeta autentică are, pe lângă pâine, doar ceapă, castraveţi, ulei de măsline, busuioc, oţet şi sare. Se mai pot adăuga roşii. În ceea ce priveşte prepararea, fiecare poate improviza după cum îl duce capul şi inspiraţia.
 
O altă propunere este supa de roşii cu quinoa, o plantă care face parte din familia cerealelor din America de Sud şi despre care incaşii spuneau că este „mama tuturor boabelor“. Cât despre modul de preparare, la fel, fiecare poate adăuga în reţetă ce doreşte pentru o supă delicioasă.
 
Ionuţ Popa a fost finalist la „Chefi la cuţite“, lăsând „mască“ asistenţa de la acel concurs şi nu numai cu mâncăruri ingenioase şi originale, fie că a fost vorba despre hamburgerul negru şi mămăliga neagră (la care a folosit cărbune vegetal sau medicinal), îngheţata din pâine şi mici, dar şi cu alte preparate din ingrediente care pe un „profan“ nu-l duce mintea că pot fi întrebuinţate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: