Coridorul Rin - Dunăre. Cum au evoluat lucrările la noua magistrală feroviară din vestul ţării, pe care trenurile vor „zbura” cu 160 de kilometri la oră
0Pe cei 141 de kilometri ai noii magistrale de cale ferată aflată în şantier în vestul României trenurile vor circula cu până la 160 de kilometri pe oră. Lucrările au progresat în ultimele luni, potrivit celui mai recent raport.
Peste 140 de kilometri ai magistralei feroviare de mare viteză Coridorul Feroviar Rin – Dunăre se află în şantier în vestul ţării şi au termen de finalizare anul 2022. Pe noua cale ferată, trenurile vor circula cu 160 de kilometri pe oră.
Tronsonul Km 614 - Simeria este împărţit în patru loturi, iar valoarea totală a contractelor se ridică la aproape două miliarde de euro. Din cei 141 de klometri, 60 vor fi construiţi pe un traseu nou. De asemenea vor fi construite nouă poduri feroviare peste râul Mureş, trei dintre ele, pe sectorul Simeria – Gurasada, sunt în şantier la mică distanţă între ele. Vor mai fi trei tuneluri de cale ferată, iar clădirile staţiilor CFR vor fi modernizate.
Stadiul lucrărilor pe cele patru subtronsoane se prezintă astfel:
Subtronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este iulie 2022. Stadiul fizic al lucrărilor era, la finalul lunii iunie, de 12 la sută, iar cel financiar de 26 la sută, potrivit unui grafic al CFR prezentat pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură. În 31 decembrie 2018, stadiul fizic al proiectului era de 7 la sută, potrivit CFR.
Subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017. Termenul estimat de finalizare a proiectulu este iulie 2022. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 13 la sută, iar cel financiar de aproximativ 24 la sută. La sfârşitul anului 2018, stadiul fizic al proiectului era de 7 la sută.
Subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri este construit de Aktor – Astaldi – Arcada Asocierea Railworks. Contractul a fost semnat în noiembrie 2017. Termenul estimat de finalizare a proiectului este decembrie 2022. Stadiul fizic al proiectului a ajuns la 4,5 la sută, iar cel financiar la 17 la sută. În decembrie 2018, progresul lucrărilor era de 1,5 la sută.
Subtronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017. Termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2022. Stadiul fizic al proiectului a ajuns la 12,5 la sută, iar cel financiar la 19,5 la sută.
Pe lângă cele patru loturi contractate în 2017 între zona frontierei de vest şi Simeria, pe alte patru sectoare, între Simeria şi Sighişoara, lucrările, unele contractate încă din 2011, au ajuns aproape la final, trecând de peste 90 la sută la stadiul fizic al proiectelor, iar termenul estimat de inaugurare este 2019 – 2020.
Coridorul IV paneuropean, în lungime de 2.000 de kilometri, cuprinde traseul Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Sighişoara - Braşov – Bucureşti – Constanţa, şi străbate România pe o distanţă de aproape 900 de kilometri. A fost împărţit pe mai multe secţuni, care se află în diverse stadii de proiectare, licitare şi execuţie.
Vă recomandăm să citiţi şi: