Medic, 11 sfaturi pentru un somn bun. Ce ar trebui să devină prioritate absolută în viaţa fiecăruia

Medic, 11 sfaturi pentru un somn bun. Ce ar trebui să devină prioritate absolută în viaţa fiecăruia

Medicul recomandă un somn de 7-8 ore pe noapte, sursa: Arhivă

Dr. Vasi Rădulescu, medic specialist în medicină internă, explică de ce este important somnul şi oferă o serie de sfaturi pentru a avea un somn bun şi odihnitor. Lipsa somnului cade imunitatea şi dă peste cap profund mecanismele cele mai intime ale corpului, susţine medicul

Ştiri pe aceeaşi temă

Medicul Vasi Rădulescu susţine că somnul este „prioritate absolută” şi este esenţial pentru buna funcţionare a organismului. Lipsa lui duce, printre altele, la creşterea riscului de a ne îmbolnăvi, scăderea imunităţii, dezechilibre hormonale, oboseală fizică şi psihică, pierderi de memorie. În consecinţă, medicul recomandă un somn de 7-8 ore de în fiecare noapte.

„Este alarmant cât de puţin preţ punem pe somn, etapă crucială în care organismul se odihneşte, se purifică, se reglează hormonal, îşi optimizează imunitatea, îşi întăreşte memoria şi multe alte procese deosebit de importante. Cu toate acestea, avem impresia că putem dormi pe apucate, puţin, prost. Că recuperăm noi deficitul cândva. STOP! 
 
Somnul trebuie să devină prioritate absolută în viaţa fiecăruia. Nici nu trebuie să vă mai dau studii - e plin de ele; lipsa somnului creşte riscul pentru cam orice boală, scade imunitatea, scade fertilitatea, dă peste cap profund mecanismele cele mai intime ale corpului”, susţine dr. Vasi Rădulescu, pe pagina sa de Facebook. 
 

11 sfaturi pentru un somn bun, recomandate de medicul Vasi Rădulescu

„1. Este indicat să nu luaţi în dormitor telefonul mobil, pentru că-l veţi verifica de multe ori.

2. Nu ţineţi în dormitor dispozitive care emit lumină albastră, de la televizor până la telefon.

3. Dormiţi la o temperatură ceva mai coborâtă. Corpul adoarme mai bine la 18-19 grade. Poate unii consideră prea mică temperatura, dar aşa arată studiile; o puteţi creşte, dar lăsaţi cu câteva grade mai jos decât în restul casei.

4. Seara evitaţi să consumaţi alcool şi prudenţă la cafea. Sunt neuroexcitante ambele. Cine nu tolerează cafeaua şi nu poate să doarmă, mai bine renunţă la cafea decât la somn.

5. Lenjerie de pat şi de corp cât mai confortabile.

6. Să fie linişte. Dacă vine zgomot de afară, luaţi un dispozitiv cu sunete albe. Sunt ieftine şi bune.

7. Culcaţi-vă şi treziţi-vă la aceleaşi ore. Inclusiv în weekend.

8. Nu consumaţi lichide multe înainte de somn. Veţi umple vezica şi vă veţi trezi să mergeţi la baie.

9. Dacă suferiţi de anumite afecţiuni, mergeţi la medic sau la psiholog.

10. Citiţi ceva relaxant înainte de culcare, folosind o lumină blândă, galbenă, dintr-o lampă care poate fi stinsă uşor, direct din pat.

11. Expuneţi-vă dimineaţa şi pe parcursul zilei la cât mai multă lumină, ideal naturală. Ea reglează nivelurile de melatonină şi influenţează puternic ciclul somn-veghe”. 

 Vasi Rădulescu este medic român care a reuşit să mobilizeze oamenii pe reţelele de socializare să meargă să se vaccineze. El a iniţiat o campanie prin care a răspuns la peste 20.000 de mesaje primite, explicându-le oamenilor de ce trebuie să se vaccineze, ce contraindicaţii sunt şi cum îi protejează vaccinul. 

Vă recomandăm şi:

Propunerea controversată a unui pneumolog pentru tranşarea crizei COVID:„Sănătate cu forţa nu se poate”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările