FOTO Profesori din Focşani s-au format la Paris la un curs despre abandonul şcolar şi prevenirea părăsirii timpurii a şcolii

FOTO Profesori din Focşani s-au format la Paris la un curs despre abandonul şcolar şi prevenirea părăsirii timpurii a şcolii

Profesorii participanţi la curs

Proiectul  este finanţat prin programul Erasmus+ şi a fost implementat de Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focşani din septembrie 2018, urmând să se încheie în august 2020.

Ştiri pe aceeaşi temă

Timp de zece zile, între 10-19 iunie, patru cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focşani au participat în Franţa, la Paris, la cursul de formare „Prevenirea Abandonului Şcolar – O Provocare Pentru Fiecare Profesor”, orgaizat în cadrul unui proiect finanţat prin programul Erasmus+.

Gabriel Danielescu, directorul liceului, Silviu Daniel Brebuleţ, psiholog şcolar, Paula Cristina Popescu, profesoară de limba franceză şi Cenţa Mariana Răvaş, profesoară de matematică-informatică au avut oportunitatea de a învăţa alături alţi colegi din România, Polonia şi Spania mecanismul şi cauzele fenomenului abandonului şcolar şi al părăsirii timpurii a şcolii, fenomen ce afectează multe sisteme de învăţământ preuniversitar din Europa.

Potrivit celor care au asistat la curs, dintre cauze se remarcă lipsa de motivaţie a elevilor, relaţia deficitară între familie şi şcoală, violenţa în mediul şcolar şi online,  inadecvarea demersului pedagogic la cerinţele şi nevoile de formare ale elevilor din secolul al XXI-lea.

“Parcursul tematic variat al cursului structurat în 9 module le-a permis profesorilor să se familiarizeze cu terminologia specifică vizând abandonul şcolar şi prevenirea părăsirii timpurii a şcolii, atât din perspectivă ştiinţifică, cât şi  sub raportul politicii de educaţie din Uniunea Europeană, să cunoască instrumente, tehnici şi metode didactice cu ajutorul cărora să creeze o atmosferă pozitivă de lucru, să stimuleze motivaţia elevilor simultan cu încurajarea creativităţii şi a originalităţii,  dezvoltându-le plăcerea de a învăţa, simţul critic şi sentimentul de apartenenţă la comunitatea şcolară, factor cheie în reuşita şcolară şi stima de sine”, a precizat prof. Popescu Paula Cristina,  membru în echipa de implementare a proiectului Erasmus+ KA101.

Participanţii au spus că acest curs de formare şi-a atins atât obiectivele urmărite, dar a şi deschis apetitul pentru cunoaştere şi drumul către punerea în aplicare a măsurilor de prevenţie şi intervenţie necesare pentru reducerea şi eradicarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi abandon şcolar. 


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: