Pandemia a ajutat turismul românesc de pe litoral. Cazarea all-inclusive, la mare căutare
0
Sezonul estival 2021 a fost unul bun pentru operatorii din turismul de pe litoralul românesc. Pandemia a făcut ca majoritatea românilor să aleagă plajele autohtone, indiferent de condiţii.
Vânzările de vacanţe în sezonul estival 2021 au depăşit cu 65% valoarea celor din anul 2020 şi cu 26% cifrele din anul 2019, anul de referinţă al turismului românesc. Acestea sunt cifrele prezentate de cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohtone de la Marea Neagră, Litoralulromanesc.ro.
„2021 a fost un sezon bun, mai ales dacă ţinem cont de contextul pandemic în care ne aflăm, factor ce a influenţat planurile de vacanţă ale românilor. Putem spune că, într-o oarecare măsură, restricţiile de călătorie în destinaţii externe populare i-au determinat pe mulţi români să meargă în concediu în ţară”, spune Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro
Nu doar pandemia, care a ţinut acasă mulţi români obişnuiţi să plece la mare în Bulgaria sau Grecia, a favorizat litoralul românesc, ci şi tichetele de vacanţă care nu au fost folosite anul trecut. Astfel, peste 1,2 miliarde de lei au ajuns în buzunarele operatorilor din turism anul acesta datorită tichetelor. Cei din industria turismului spun că au promisiuni din partea Guvernului ca din 2022 ele să fie acordate din nou bugetarilor.
Ce au căutat turiştii români în această vară
Turiştii români au căutat vara aceasta condiţii mai bune de cazare, în special curăţenie în hoteluri. „Au fost mai preocupaţi de servicii decât de preţ, iar atâta timp cât vom pune presiune pe preţ nu vom avea servicii de calitate”, explică specialistul.
La mare căutare, cererea depăşind oferta, au fost pachetele în regim all-inclusive, primele care s-au epuizat în topul vânzărilor. Este un trend al ultimilor ani ca românii să caute şi pe litoralul autohton aceste servicii complete. Majoritatea hotelurilor care s-au adaptat la noile cerinţe sunt situate în sudul litoralului, în Neptun-Olimp, Venus, Cap Aurora.
Şi în sezonul estival 2021, staţiunile cele mai căutate au fost Mamaia şi Eforie Nord, în urma lor situându-se Neptun-Olimp, Venus, Costineşti, Eforie Sud şi Mangalia. Desigur, acestea sunt datele statistice stabilite în urma celor peste 200.000 de turişti (cu 31% mai mulţi ca în 2020) care au apelat la serviciile retailerului.
Românii au scos din buzunar, în medie, 470 de euro pentru un sejur pe litoralul nostru, un sejur care are şi el o medie de 5,4 zile de cazare.
„O tendinţă nouă faţă de anii trecuţi este că turiştii au evitat să aibă datele de check-in şi check-aut în zilele de week-end pentru a evita aglomeraţia de pe Autostrada Soarelui şi, în general, de pe şoselele din ţară”, spune Ionuţ Nedea.
Cei mai mulţi turişti sosiţi pe litoral au venit din Bucureşti (34,26%), din Timiş (7,13%) şi Cluj (5,75%).
Litoralul românesc are în continuare o bilă neagră la capitolul infrastructură. Aici, specialiştii din turism arată că administraţiile locale încă sunt deficitare la întreţinerea aleilor, străzilor, spaţiilor verzi sau curăţeniei. „Degeaba investeşti în hotel şi serviciile oferite dacă turistul, când iese pe uşa hotelului dă peste mizerie, trotuare distruse şi altele”, ,mai spune Ionuţ Nedea.
Vă recomandăm şi:
Numărul restaurantelor pescăreşti s-a triplat în ultimii ani, pe litoral