Comandant de cursă lungă, despre marinarii de pe nava „Queen Hind“: „Au făcut şcoala de marină cu cămilele, prin deşert“

Comandant de cursă lungă, despre marinarii de pe nava „Queen Hind“: „Au făcut şcoala de marină cu cămilele, prin deşert“

Nava Queen Hind FOTO ISU

Un comandant de cursă lungă dezvăluie faptul că marinarii sirieni nu sunt bine pregătiţi din punct de vedere al navigaţiei. Opinia sa este susţinută şi de liderul Sindicatului Liber al navigatorilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comandantul de cursă lungă George Rusu spune că, din punctul să de vedere, vaporul care s-a răsturnat în Portul Midia a fost modificat şi, mai mult decât atât, a observat faptul că deasupra s-au pus baloturi de paie, fapt care a dus la îngreunarea excesivă.

„Cu cât pui o greutate mai sus, cu atât se schimbă centrul de greutate şi nava îşi pierde din stabilitate“, explică el. Faptul că nava a plecat cu o înclinare de câteva grade poate avea o explicaţie: „Nava a fost pusă puţin pe uscat, s-a înclinat şi când a ajuns la apă adâncă, s-a  răsturnat. Practic, nava nu a avut stabilitate încă din dană“, crede George Rusu (foto jos).
 
Calculele de stabilitate ale navei se fac înainte de a începe încărcarea navei şi ele pot dura chiar şi o zi. 

Pe de altă parte, crede el, marinarii de pe navă (n.r. - 22 de sirieni care şi-au salvat viaţa în ultimul moment) „au făcut şcoala de marină cu cămilele, prin deşert“.  

Nu vrea să se pronunţe în privinţa vinovaţilor, însă crede că şi autorităţile au partea lor de vină. După Revoluţie, a ajuns cu o navă la agenturare în Portul Midia şi vameşul care era de serviciu i-a numărat toate animalele.
 
Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, spune că situaţia s-ar putea repeta în Marea Neagră, considerată „Marea Ruşinii“ din cauza navelor învechite, a echipajelor neplătite, şi a accidentelor navale soldate cu pierderi de vieţi omeneşti. 
 
„Este clar că e o încărcare greşită, nu s-au calculat indicii de stabilitate a navei, nici nu avea cine, pentru că navigatorii sirieni nu sunt cu şcoală. Ei sunt acceptaţi doar la noi şi într-o parte a Mediteranei nu prin Nord sau SUA. Multe autorităţi au mentalitatea că, dacă nu mai primesc asemenea nave, rămân cu porturile goale. Nu se poate aşa ceva“, spune Mihălcioiu.

Nu toate navele care transportă animale se confruntă cu astfel de probleme. Liderul SLN spune că a inspectat la un moment dat o navă specializată în transportul de animale şi totul sclipea.

„Nava era veche, din 1985, dar totul sclipea pe ea. Animalele erau tratate bine, iar pe navă erau inclusiv cabine pentru medici“, spune el.
 
Nava sub pavilionul statului Palau, care transporta 14.600 de oi către Libia, s-a răsturnat duminică, 24 noiembrie în Portul Midia. Echipajul s-a salvat în ultimul moment, dar animalele au rămas captive în boxe.

Pe aceeaşi temă:

VIDEO Ce se întâmplă cu oile salvate la Midia după 72 de ore de agonie. „Căutăm modalităţi să le dăm către cei care doresc să adopte un berbec“

Operaţiunea de extragere a oilor de pe nava scufundată în Portul Midia

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările