Care sunt greşelile de contabilitate descoperite în dosarele pentru trecerea în şomaj tehnic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Arhivă
Arhivă

Peste 5.000 de buzoieni au intrat deja în şomaj tehnic, din cauza pandemiei. AJOFM Buzău încearcă să prelucreze cât mai multe dosare într-un termen scurt, însă demersul este îngreunat de numeroasele erori din evidenţele contabile ale unora dintre angajatorii care trimit personal în şomaj tehnic.

Potrivit conducerii AJOFM Buzău, 25% dintre dosarele primite în vederea trecerii personalului în şomaj tehnic conţin calcule greşite şi erori privind suspendarea contractului de muncă, confuzii în privinţa salariului minim pe economie, acesta fiind înlocuit cu salariul mediu brut pe economie.

 „Nu angajatorii sunt de vină, ci contabili. Asta înseamnă că le sunt trimise dosarele spre recalculare şi iarăşi ajung la Agenţia de Ocupare, care iarăşi le ia la mână pentru rezolvarea lor, ceea ce aglomerează platforma”, spune Ionel Tociu, directorul AJOFM Buzău. 

Şeful Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă spune că funcţionarii instituţiei au ajuns să facă un exemplu teoretic cap-coadă, cum trebuie calculat, iar la două-trei trimiteri greşite din partea angajatorilor, le oferă acel exemplu, ca să aplice pentru fiecare angajat. 

”Se întâmplă, de regulă, la angajatorii mici, cu 5-7 angajaţi. Legea spune că transmiterea incorectă înseamnă neplată. Însă, nu putem să facem lucrul acesta. Se munceşte enorm pentru contabilii care nu ştiu să scrie documentele cum trebuie”, spune directorul AJOFM Buzău.

Angajaţii AJOFM fac o muncă laborioasă pentru mii de angajaţi. Ei verifică pentru fiecare dosar depus, pe lângă CNP-ul persoanei, la Inspectoratul Teritorial de Muncă salariul angajatului şi la ce dată s-a făcut suspendarea contractului de muncă în Revisal. 

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite