AUDIO Zgomotele anormale care indică faptul că maşina are probleme. Ce semnal transmite trosnitura de la cutia de viteze

AUDIO Zgomotele anormale care indică faptul că maşina are probleme. Ce semnal transmite trosnitura de la cutia de viteze

Şoferilor le este indicat să asculte cu atenţie maşina şi să înveţe sunetul normal al propriilor maşini, astfel încât să realizeze care sunt eventualele zgomote anormale. Specialiştii spun că un ţăcănit la motor, trosniturile la cutia de viteze sau scârţâitul la suspensie sunt semne că ceva este în neregulă cu autoturismul.

Ştiri pe aceeaşi temă

Şoferii pasionaţi de automobilele lor îşi cunosc foarte bine maşinile, inclusiv zgomotul pe care acestea îl produc. Orice modificare în zgomotul generat la pornire, rulare, frânare sau ralanti în pune în alertă pe proprietarul său, următorul pas fiind prezentarea la un service.
 
Pentru cei mai puţin atraşi de automobile, aceste zgomote pot părea unele normale. Le vor ignora până în momentul în care va fi prea târziu, iar maşina în cauză va avea nevoie de reparaţii costisitoare.
 
”Sunetul produs de un autoturism în mişcare este suma tuturor zgomotelor produse din zona motorului, de la curele şi scripeţi, de la sistemul de evacuare, roţi, sistemul de suspensie, contactul anvelopelor cu solul, frânarea, frecarea caroseriei cu aerul. Sunetul anormal scos de maşină poate fi un semnal al unei defecţiuni ascunse a componentelor”, spune Adrian Dinică, mecanic service auto.
 
Exemple de zgomote care trebuie să vă dea de gândit. Dacă auziţi un zgomot de frecare metal pe metal, un huruit, atunci când frânaţi, sigur este ceva legat de frâne. 
 
 
De obicei, acest zgomot apare la maşinile care au stat pe loc mai mult timp şi care au prins rugină pe suprafaţa lucioasă a discului de frână. Dacă acest huruit nu dispare, înseamnă că plăcuţele au ajuns la suportul din oţel şi toată suprafaţa de fricţiune s-a uzat. 
 
Şuieratul turbo-compresor care apare pe acceleraţie nu trebuie ignorat deloc, mai ales dacă acesta apare brusc, nu progresiv. E bine de ştiut că orice turbo-compresor face un zgomot atunci cand acceleraţi, dar dacă acesta se transformă într-un fluierat intens, înseamnă că turbina e pe cale sa cedeze. Dacă acest zgomot apare simultan cu o pierdere de putere, înseamnă că este vorba şi de un furtun slăbit sau de un furtun spart. Dacă nu reparaţi problema, vă puteţi trezi cu bucăţi din elicea turbinei în motor.
 
Ţăcănitul la motor este ultimul zgomot pe care vreţi să-l auziţi. În functie de intensitatea acestui zgomot, lucrurile pot fi mai uşoare sau mai complicate. Dacă ţăcănitul este uşor, poate fi vorba despre ceva minor. Dacă sunetul este mai puternic, mecanicii spun că poate fi vorba de ceva mai complicat. Adică piesele interne ar putea fi problema, cum ar fi bielele, cuzineţii, supapele sau vilbrochenul.
 
Trosnitura la cutia de viteze se aude cel mai des la cutiile de viteze automate. Ce trebuie să ştiţi este comportamentul cutiei şi să realizaţi când aceasta vă bruschează sau când trosneşte la schimbarea vitezelor. Trebuie făcut, în primul rând, schimbul de ulei la cutie. Acesta ar fi primul lucru pe care îl puteţi face, iar dacă zgomotele persistă înseamnă că probabil cutia va ceda în curând.
 
Dacă se aude un scârţâit puternic atunci când porniţi maşina, eventual după ce aţi mers pe ploaie, poate că acest sunet vine de la cureaua de accesorii. Când cureaua scârţâie, e clar că ceva este în neregulă. De exemplu, poate însemna că întinzătorul s-a slăbit şi cureaua e slabă sau că uzura este peste limita admisă la curea. Poate să însemne şi că o fulie este strâmbă. Oricum, dacă auziţi scârţâieli ca de uşă cu balamaua ruginită, e bine să verificaţi în service.

 

Pentru cei care au urechea fină, a fost realizat un website care pune la dispoziţia celor interesaţi o bibliotecă audio cu majoritate a zgomotelor care pot semnala defecţiuni
 
Potrivit mycarmakesnoise.com, primul pas spre identificarea unei probleme este ascultarea cu atenţie a maşinii atunci când bănuiţi că există o problemă. Apoi identificaţi de unde provine zgomotul. Ar putea veni de sub capotă, de sub maşină şi din afara maşinii.
 
Al treilea pas este acela de a găsi zgomotul similar în biblioteca de sunete de pe mycarmakesnoise.com. Este recomandat apoi să duceţi maşina la un mecanic pentru diagnosticarea şi remedierea problemei.
 
Pentru a naviga mai uşor, biblioteca a fost împărţită în trei secţiuni 
 
Zgomote care provin de sub capota. Această secţiune se împarte şi ea în trei subcategorii: zgomote produse de pistoanele motorului, zgomote produse de curele şi role şi zgomote produse de furtune.
 
În secţiunea Zgomote care provin de sub maşină veţi găsi tot trei subcategorii: zgomote produse de sistemul de evacuare, zgomote produse de suspensii şi sunete produse de sistemul de frânare sau roţi
 
Ultima secţiune, Zgomote care provin din afara maşinii, a fost împărţită într-o singură subcategorie şi anume, zgomote aerodinamice sau produse de anvelope.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: