Cum arată proiectul primului pasaj hobanat al Braşovului. O parte din Bulevardul Gării trece în subteran

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pasajul va avea o lungmie totală de 761 de metri, iar 533 de metri vor fi deschiderile. Foto: Ionuţ Dincă
Pasajul va avea o lungmie totală de 761 de metri, iar 533 de metri vor fi deschiderile. Foto: Ionuţ Dincă

Firma care a realizat studiului de fezabilitate pentru construcţia pasajului hobanat care ar urma să lege zona Sălii Sporturilor de cartierul Tractorul a prezentat proiectul preliminar, dar şi un studiu de trafic, în cadrul Comisiei de Circulaţie a Primăriei Braşov.

Dacă iniţial, edilii se gândeau fie la amenajarea unui pasaj hobanat, fie a unui clasic, experiţii care au efectuat studiul au concluzionat că singura soluţie este amenajarea unui pasaj hobanat, deoarece trebuie traversate 15 linii de cale ferată.

Astfel, pasajul va avea o lungmie totală de 761 de metri, iar 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendată, diferenţa fiind lungimea rampelor de acces. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, respectiv peste linii, unde deschiderea va fi de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri.

Realizatorul studiului de fezabilitate a propus practic trei soluţii de proiectare, care urmează să fie discutate şi cu specialiştii în vederea definitivării proiectului tehnic. Una este cu pasaj drept pe lângă Sala Sporturilor (din dreptul terenurilor de tenis) şi va ajunge pe noua stradă Tudor Arghezi, care este în curs de realizare pe fosta platformă industrială Coresi şi va face legătura cu strada Zaharia Stancu (Drumul Coresi), la giratoriul de la capătul noilor blocuri. În acest caz, ar fi afectată însă o staţie electrică din fosta fabrică, astfel că trebuie găsită o soluţie pentru mutarea acesteia.

Un pasaj curbat?

A doua variantă prevede ocolirea staţiei de transformare, astfel că pasajul ar avea o curbură. Ultima variantă presupune amenajarea unui pasaj subteran pe B-dul Gării, respectiv pentru cei care vor să îşi continue drumul către Făget şi astfel să se poată face racordul cu cele două benzi de urcare pe pasaj. În toate cele trei variante de proiectare, urcarea pe pasaj se va face doar dinspre Vlahuţă, respectiv pe două benzi, iar o bandă ar rămâne pentru continuarea drumului spre Făget (în cele două cazuri în care nu este prevăzut pasaj subteran pe Gării). De asemenea, coborârea de pe pasaj va avea sens doar spre Vlahuţă cu continuarea drumurlui spre Centru pe strada Hărmanului.

În toate cele trei cazuri pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens şi piste pentru biciclişti. Pistelele pentru biciclişti vor fi mai speciale. Astfel, conform proiectului preliminar, una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va fi normală, însă nu va urma traseul auto spre pasaj, ci este proiectată prin spatele Sălii Sporturilor şi apoi va intra pe pasajul propriu-zis.

Se va elibera intersecţia de la Independenţei

O altă observaţie, conform studiului de trafic efectuat pentru acest proiect, este că odată cu deschiderea circulaţiei pe acest pasaj, încărcarea intersecţiei 13 Decembrie – Independenţei va scădea de la 125% la 75,6%. Conform măsurătorilor, traficul pe strada Hărmanului nu va suferi modificări, ţinând cont că circulaţia de pe pasaj va fi direcţionat către această zonă.

Citeşte şi:

 

Încep lucrările pentru lărgirea străzii 13 Decembrie

Dezvoltatorii imobiliari au promis că vor asfalta străzile din Tractorul

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite