Insomnia, între normalitate şi semne de boală

Insomnia, între normalitate şi semne de boală

Insomnia, între normalitate şi semne de boală

Conform medicilor, depresia poate fi cauzată de nesomn sau, invers, insomnia poate duce la un nivel scăzut de energie, pierderea interesului în anumite activităţi, sentimente de tristeţe şi lipsă de speranţă, adica depresie.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Tulburare a mecanismului de reglare a centrului nervos somn-veghe, care se manifestă prin lipsă de somn sau prin reducere a duratei şi a profunzimii somnului şi care este întâlnită în astenii, boli psihice, nevroze”, axa explică DEX-ul sensul cuvâtului insomie.

Pentru un plus de precizie, doctorul homeopat Dragoş Peteu vine şi punctează: ”cred că foarte mulţi dintre noi am trăit episode scurte, acute, de insomnie, generate de emoţia dinaintea unui eveniment (examen, angajare, nuntă, naştere), de schimbarea fusului orar, caniculă.”

Şi totuşi, care sunt limitele normalităţii în cazul insomniei?

Lipsa somnului sau insomnia cronică ţine mai mult (minim 3 nopţi/săptămână, timp de minim 3 luni) având cauze variate singure sau combinate.

„Obiceiurile nesănătoase, stresul şi anumite substanţe contribuie la un somn scurt şi neodihnitor. Insomnia este cauzată sau însoteşte afecţiuni neuroendocrine, metabolice, fizico-psihice (alergii, dureri acute şi cornice, reflux, tuse, hipertiroidia, diabet, astm, bronhopneumopatii acute sau cornice, boala Parkinson, sindromul picioarelor neliniştite, apneea în somn, depresia, anxietatea).”, notează medicul homepat Dragoş Peteu, membru al Societăţii Române de Homeopatie.

Un episod acut de insomnie se poate prelungi daca în încercarea de a-l corecta intervin obiceiuri nesănătoase (creştem cantitatea de cafea, introducem sau creştem cantitatea de alcool înainte de adormire, somn la ore nepotrivite). Din pacate, în zilele noastre, insomnia a devenit mult mai frecventă, mai ales la adulţii tineri. Stresul, nesiguranţa, emoţiile, problemele sociale sunt cauze frecvente de insomnie. Depresia poate fi cauzată de nesomn sau, invers, insomnia poate duce la un nivel scăzut de energie, pierderea interesului în anumite activităţi, sentimente de tristeţe şi lipsă de speranţă, adica depresie.

Dacă insomnia persistă, ea trebuie corectată cât mai repede pentru a nu deveni cronică.

Ce putem face pentru a induce somnul

În primul rând, e bine să ne culcam la aceeaşi oră, astfel încât să avem timp suficient pentru odihnă. Mai ales cei cu probleme de adormire ar trebui să renunţe la televizor, laptop, tableta sau telefon înainte de culcare.

O altă măsură ar fi tehnicile de relaxare care contribuie la calmarea organismului. Meditaţia scade anxietatea şi stresul, contribuind la asigurarea unui somn odihnitor.

Exerciţiile fizice uşoare, de preferat în aer liber, sunt extrem de utile mai ales la cei stresaţi şi sedentari, iar masajul, cu rol de relaxare, scade durerile musculoscheletale şi va ridica mult calitatea somnului.

Problemele psihoemoţionale pot fi abordate alături de un psihoterapeut.

Medicaţia uşoara (preparate cu magneziu, preparatele pe baza de tei, passiflora) poate fi o soluţie la problemele acute.

Cum poţi trata insomnia

Tratamentul insomniei poate fi făcut şi prin alte metode decât cele clasice, alopate. Acupunctura, apifitoterapia, gemoterapia sunt de un real folos în tratamentul tulburărilor de somn.

Homeopatia este soluţie extrem de eficientă atât în cazuri simple, cât şi în cele cronice, complicate.

Câteva remedii homeopate utile în insomnie:

  1. Argentum-Nitricum indicat persoanelor care au anxietate anticipatorie şi insomnie.
  2. Gelsemium se administrează celor care au probleme de adormire (gânduri abundente, epuizare, fumat fie excesiv, fie aversiune la tutun).
  3. Coffea Cruda tratează mai multe situaţii:
  • insomnia dată de alcolism;
  • somnul nu apare din cauza gândurilor abundente, stare de extaz, complet treaz fără senzaţia de somn;
  • abuz de cofeină cu tremurături şi agitaţie
  1. Ignatia Amara vindecă insomnia aparută ca urmare a grijilor, necazurilor (deces, despărţire) şi însoţită de căscat frecvent şi mâncărimi la nivelul braţelor.
  2. Plantago Major extrem de util dacă avem depresie şi intoxicaţie cronică cu nicotină.
  3. Salvia Officinalis tratează insomnia simplă însoţită de transpiraţii nocturne abundente.
  4. Secale Cornutum se dă când avem combinaţia de febră, nelinişte şi vise anxioase sau insomnia apare după abuz de medicamente şi/sau alcool.
  5. Cocculus tratează efectele insomniei cornice cu ameţeala şi greaţa, rău de mişcare, vărsături.
  6. Hyoscyamus Niger pentru copii care nu dorm pentru că sunt neliniştiti, agitaţi şi speriaţi, cu tresăriri musculare şi spasme sau pentru adulţi stresaţi la serviciu, care încep şi înjură, deşi nu au acest obicei, devin iritabili şi neliniştiţi.
  7. Opium, un mare remediu pentru cei care nu pot dormi întrucât patul e prea cald.
  8. Cimicifuga Racemosa se administrează dacă alte remedii nu au rezolvat cazuri de insomnie cronică severă.
  9. Lyssinum lipsa somnului în ciuda tratamentelor cu hipnotice (somnifere) şi sedative.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: