Câte ceşti de cafea putem consuma zilnic pentru a nu ne pune sănătatea în pericol

Câte ceşti
de cafea putem consuma zilnic pentru a nu ne pune sănătatea în pericol

Câte ceşti de cafea putem consuma zilnic fără a ne pune sănătatea în pericol

Deşi este o băutură cu numeroase beneficii, specialiştii atrag atenţia cu privire la cantitatea de cafea consumată zilnic. Aceasta poate provoca o creştere a tensiunii arteriale, principala cauză a bolilor de inimă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cafeaua este apreciată pentru efectele sale energizante, fiind consumată pe scară largă. Gama de polifenoli şi compuşii benefici pe care îi conţine reprezintă baza asocierii acestei băuturi cu accelerarea metabolismului, îmbunătăţirea funcţiilor cognitive sau scăderea predispoziţiei la dezvoltarea diabetului de tip 2. 

Nutriţioniştii susţin că mulţi dintre compuşii naturali ai cafelei sunt antioxidanţi eficienţi în protejarea celulelor împotriva acţiunii distructive şi a radicalilor liberi. Nelămuriri apar atunci când vine vorba de cantitatea de cafea pe care o putem consuma zilnic pentru a nu ne pune sănătatea în pericol, scrie slashgear.com.

Cercetătorii spun că mai mult de şase ceşti de cafea cresc cu până la 22% riscul de a dezvolta boli de inimă. Problema nu este cafeaua în sine, ci elemental care furnizează energie organismului: cofeina. La fel ca în cazul altor stimulente, cofeina poate provoca o creştere a tensiunii arteriale, principala cauză a bolilor de inimă.

„Ştim că riscul bolilor cardiovasculare creşte odată cu tensiunea arterială, o consecinţă cunoscută a consumului excesiv de cafeină. Pentru a-şi menţine inima sănătoasă, oamenii trebuie să se limiteze şa mai puţin de şase ceşti de cafea pe zi. Datele noastre arată că depăşirea acestei cantităţi începe să producă efecte adverse cu riscuri asupra sistemului cardiovascular“, explică profesorul Elina Hyppönen, unul dintre autorii cercetării.

Reguli pe care consumatorii de cafea ar trebui să le respecte:

  1. Evitaţi consumul cafelei după ora 5 după-amiază, deoarece cafeaua îţi induce stări de anxietate si insomnie;
  2. Urmăreşte reacţiile corpului, stările de anxietate sau tulburări ale ritmului cardiac;
  3. Cumpăraţi cafea 100% naturală;
  4. Cafeaua fără adaos de zahăr sau lapte este mult mai benefică organismului.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: