3 moduri prin care îţi poţi antrena mintea pentru a lucra în favoarea ta

3 moduri prin care îţi poţi antrena mintea pentru a lucra în
favoarea ta

Psihoterapeutul Simona Nicolaescu în studioul Adevărul Live

Puterea minţii tale poate merge mai departe decât crezi, iar creierul este mai complicat decât te gândeşti. S-ar putea să fii surprins de cât de mult control ai asupra ei“, spune psihoterapeutul Simona Nicolaescu, specialistul recomandând 3 metode pentru atingerea succesului prin antrenarea minţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Majoritatea programării subconştiente vine din primii şapte ani ai vieţii. De la ultimul trimestru de sarcină până la vârsta de şapte ani, oamneii rămân în spaţiul creierului Theta, care este cel mai receptiv spaţiu pentru mintea subconştientă. Modelul legat de lumea exterioară este format de felul în care am experimentat realitatea şi cum am văzut parinţii şi alte influenţe cheie că răspund la viaţă. Învăţăm, în mod subconştient, cum să acţionăm atunci când suntem fericiţi sau furioşi, ceea ce trebuie să faci pentru a obţine bani, cum exprimi dragostea, şi când este în siguranţă să râzi, să cânţi, să străluceşti, şi când nu este. Preluăm aceste mesaje din mediul înconjurator şi devin punctul nostru de vedere automat, un subteran al realităţii.

„Întalnesc în şedintele de psihoterapie oameni care îşi doresc cu ardoare să schimbe ceva la ei, vor să se concentreze mai bine la propriile obiective de viaţă, unii vor să înceapă să le spună „Nu“ altora, până la a-şi aloca mai mult timp pentru ei înşişi. De cele mai multe ori, doar a-ţi dori nu este suficient, este nevoie să lucrezi cu propria minte pentru a schimba ceva în comportament. Puterea minţii tale poate merge mai departe decât crezi, iar creierul este mai complicat decât te gândeşti. Cu toate acestea, s-ar putea să fii surprins de cât de mult control ai asupra ei“, spune Simona Nicolaescu, psihoterapeut, coach şi susţinător al vieţii echilibrate în România, care recomandă 3 metode pentru atingerea succesului prin antrenarea minţii:

  1. Hipnoza

Poţi recrea statutul de receptivitate Theta pentru a-ţi reprograma mintea într-un mod conştient. Iar lucrurile interesante sunt că fiecare dintre noi are acces la această stare de a fi, de doua ori în fiecare zi, în care te poţi auto-hipnotiza în mod eficient - chiar înainte de a adormi şi imediat după trezire. Ascultarea unor ghidaje audio cu mesaje subliminale în aceste momente cheie este o modalitate de a începe suprascrierea programelor de limitare cu noile convingeri şi comportamente pe care vrem să le experimentăm.

  1. Evenimente de mare impact

Din când în când, se întamplă ceva care perforează complet bulele minţii noastre subconştiente şi creează o fereastră puternică pentru schimbarea holistică. Aceste evenimente pot apărea sub forma unei crize aparente (o boală critică, pierderea unei persoane iubite, o urgenţă majoră) sau chiar o binecuvantare (naşterea unui nou copil, întalnirea sufletului pereche), iar impactul acestor momente este atât de profund că ele invocă o deviere complet radicală faţă de programele noastre normale şi modurile de a fi. Puterea de a crea o „remisiune spontană“ de orice fel este disponibilă fiecaruia dintre noi atunci când intrăm în puterea minţii noastre subconştiente.

Când privim copiii scufundati in joc, sportivi sau artisti complet adanciti in fluxul activitatii lor, putem vedea ca toate aceste momente sunt expresii ale prezenţei pe deplin al momentului prezent. Când suntem complet aici şi acum, creăm, în mod conştient, viaţa. Fiecare dintre noi poate cultiva această magie şi se poate antrena pentru dezvoltarea acestor „muşchi”.

  1. Repetiţia

Iată un fapt interesant: mintea subconştientă nu cunoaşte diferenţa dintre ceea ce este imaginar şi ceea ce este real. Cea de-a doua metodă de reprogramare a subconştientului este să practicăm noi ganduri şi acţiuni şi să repetăm acest lucru pe parcursul zilei ca şi când înveţi o nouă abilitate.

Toţi profesioniştii, şi în special cei care obţin performanţe extraordinare, cunosc importanţa imaginării succesului în mintea lor, înainte ca acest lucru să se întample, de fapt, în realitate. Este mai mult decât o practică de construire a încrederii, este o modalitate de a influenţa mintea subconştientă şi de a ajuta în luarea deciziilor corecte, indiferent de situaţie.

Un exercitiu util poate fi cel al vizualizarii succesului. Lasă-te pe spate, închide ochii şi asigura-te că stai cât mai confortabil cu putinţă. Începe să te concentrezi pe ritmul respiraţiei tale, iar odată ce ai ajuns la o relaxare completă, începe să vizualizezi ziua ta perfectă. O zi în care eţti versiunea ideală a ta. Concentrarea şi hotărârea ta sunt de neclintit. Imaginează-ţi toată ziua şi toate deciziile importante pe care le vei face pentru atingerea obiectivelor tale.

Viaţa echilibrată este un obiectiv în sine asemeni cu a-ţi propune să urci pe Everest: vei avea multe obstacole, te vei simţi singur, te vei simţi descurajat, neajutorat, important este să crezi, să acţionezi, să depăşeşti obstacolele.

Dacă îţi doreşti să ai succes cu unul din proiectele tale, primul lucru pe care ţi-l recomand este să începi cu finalul în minte, sî îţi imaginezi momentul de succes pentru a avea o probabilitate mai mare să reuşeşti. În acest sens, psihoterapeutul Simona Nicolaeascu a pregătit următorul ghidaj audio care te poate ajuta să vizualizezi propriul succes.


 Psihoterapeut, coach si sustinator al vietii echilibrate in Romania

Simona Nicolaescu a dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbări profunde în vieţile liderilor din România, în modul de a funcţiona propria minte, cu deschiderea porţilor către propriul subconştient, trasarea unui plan clar pentru a-şi atinge visurile, vitalitate fizică şi psihică.

A inclus mare parte a învăţăturilor extrase din diferitele experienţe ca antreprenor, lider, mamă şi din diferite formări pe care le are: psihoterapie ericksoniană, hipnoză, coaching, silent retreat, terapie cranio-sacrală, mind power. Lucrează în sesiuni individuale cu managerii din Romania pentru a îi ajuta să ducă o viaţă mai echilibrată din punct de vedere emoţional, pentru a se bucura mai mult de viaţa pe care o au. Ţine workshopuri pe teme precum: Sleep better, Stress Management, Mind focus, Tehnici de relaxare.

Desemnată „Antreprenorul anului” în 2013, Simona Nicolaescu şi-a dedicat ultimii 8 ani din cariera sa profesională susţinerii şi promovării vieţii echilibrate, prin proiecte creative, adresate mediului de afaceri, derulate în premiera în Romania.

Sub semnatura sa au luat naştere primul program de well-being pentru angajaţii companiilor, în anul 2010, şi primul audio-book pentru diminuarea stresului, în anul 2014, intitulat „Tehnici de reducere a stresului”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: