Studiu.Cum afectează pornografia online percepţia tinerilor asupra vieţii sexuale

Studiu.Cum afectează pornografia online percepţia tinerilor asupra vieţii sexuale

72% din tinerii cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani consideră că ar trebui ca la şcoală să li se vorbească şi despre pornografie şi cred că educaţia sexuală predată de profesori este depăşită FOTO Shutterstock

Conform unei cercetări realizate de o organizaţie din Marea Britanie care se ocupă cu protecţia drepturilor copilului, „National Society for the Prevention of Cruelty to Children“, educaţia sexuală care se face în şcoli în acest moment este depăşită de realitatea secolului 21.

Studiul a arătat că şansele ca tinerii cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani să apeleze la Internet pentru a găsi răspunsuri legate de sex sunt de trei ori mai mari decât să-şi clarifice nedumeririle întrebând părinţii sau alţi apropiaţi de vârstă adultă .

Astfel, 36% din copiii care au participat la acest studiu au declarat că folosesc Internetul pentru a afla mai multe lucruri despore sex, inclusiv site-urile pornografice, numai 12% găsesc curajul de a-şi aborda părinţii pe această temă, în vreme ce 52% găsesc alte modalităţi de a afla ceea ce îi interesează. 

Aproape 72% din cei chestionaţi în legătură cu educaţia sexuală au mărturisit că şi-ar dori ca la şcoală să li se vorbească şi despre pornografie, cei mai mulţi dintre tineri considerând că informaţia primită, la acest moment, în orele de studiu este centrată prea mult pe mecanica procesului de reproducere, în loc să se pună accentul pe situaţiile cu care se confruntă zi de zi.

De altfel, un procent de 28% din tineri consideră că pronografia joacă un rol „important“ în felul în care ar trebui să se comporte în cadrul unei relaţii, în vreme ce 30% sunt de părere că pornografia „are un oarecare rol“ .

 

„Fetele ajung să creadă că trebuie să se poarte ca starletele“ 

Claire Lilley, psiholog şi consilier în cadrul „National Society for the Prevention of Cruelty to Children“ a declarat pentru publicaţia britanică „The Daily Telegraph“ că este firesc ca tinerii să se orienteze către alte surse de informare, dacă acasă sau la şcoală nu primesc informaţiile de care au nevoie.

Această lipsă de răspunsuri îi determină pe aceşti copii să găsească răspunsuri inclusiv în zona pornografiei online. Numai că în acest fel, băieţii ajung să considere fetele obiecte sexuale menite să producă plăcere, în vreme ce tinerele învaţă că trebuie să se comporte precum starletele pentru a fi apreciate de băieţi“, a atras atenţia specialista NSPCC asupra felului în care tinerii din ziua de azi îşi schimbă percepţia asupra relaţiei dintre bărbat şi femeie.

Pornind de la rezultatele acestui studiu, publicaţia „The Daily Telegraph“  a demarat o campanie în dorinţa de a determina autorităţile britanice să actualizeze şi să îmbunătăţească modul în care se face educaţie sexuală în şcoli.

Psihologul Claire Lilley consideră că profesorii şi consilierii şcolari ar trebui să fie pregătiţi să explice ceea ce copiii ajung să vadă şi să înţeleagă având acces la mediul online, care prezintă, cel mai adesea, o imagine ruptă de realitate, neadecvată şi, uneori, chiar nocivă, asupra sexualităţii.

„Nu ne putem permite să mai fim timizi în ceea ce priveşte educaţia sexuală. Mulţi dintre copiii din ziua de azi au fost expuşi sau urmează să fie expuşi informaţiei pornografice din mediul virtual şi acest lucru le poate distorsiona percepţia faţă de ceea ce este acceptabil în termeni de comportament sexual, dar şi modul în care vor alege să se comporte într-o relaţie sau felul în care vor accepta să fie trataţi de alte persoane. Pentru a evita ca tinerii să fie afectaţi negativ de această expunere, ar trebui să li se ofere o alternativă educaţională care să-i facă să înţeleagă necesitatea dezvoltării unor relaţii bazate pe iubire şi grijă“, a atras psihologul atenţia. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: