Netflix dă peste cap peisajul audiovizual mondial

Netflix dă peste cap peisajul audiovizual mondial

Cinematograful şi industria audiovizualului au date peste cap de extinderea platformelor de internet. Cu resursele lor gigantice, propulsează filme, seriale şi documentare către un public global şi ameninţă viitorul canalelor de televiziune şi cinematografelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

 Cu 213 milioane abonaţi în întreaga lume şi mijloace financiare colosale, Netflix este pe cale de a lăsa cu totul în urmă televiziunile şi reţelele de distribuire şi exploatare a filmelor în sălile de cinema. Netflix a depăşit toate aşteptările (chiar şi pe ale sale proprii) cu serii precum foiletonul spaniol La Casa de Papel, sau, mai recent, seria sud-coreeană Squid Game. Platformele mondiale, scrie „Le Monde“, cheltuiesc enorm în fiecare an pe producţii cinematografice: 17 miliarde de dolari (15 miliarde de euro) a alocat Netflix în 2021, potrivit patronului fondator, Reed Hastings. 
 
Jocurile video, noua ofertă
 
În septembrie, Netflix a introdus jocuri în platformă pentru cei cu abonament, deocamdată în  Italia, Spania şi Polonia. În acest sens, Netflix l-a angajat pe Mike Verdu, fost director executiv la Electronic Arts. Acesta a lucrat la seriile Sims, Plants vs. Zombies sau Star Wars. Verdu a mai lucrat şi la Facebook pentru optimizarea unor jocuri pentru căştile de realitate virtuală Oculus. Netflix va continua să angajeze experţi din industria jocurilor, în perioada următoare.
 
 Sectorul de gaming este văzut de Netflix ca o nouă sursă de venit, în condiţiile în care pe piaţa de streaming video are parte de o concurenţă din ce în ce mai serioasă, venită din partea Disney+ sau HBO Max. Amazon, care consacră deja mai mult de 10 miliarde de dolari pe producţii cinema în lume, a cumpărat, în luna mai, prestigiosul studio hollywoodian centenar Metro Goldwyn Mayer (MGM) pentru suma de 8,45 miliarde de dolari. Potrivit unei analize Deloitte, pandemia a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generaţiile pentru jocurile video. 

Raportul evidenţiază şi că pandemia de COVID-19 a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generaţiile pentru jocurile video. Exponenţii Generaţiei Z (87%), Millennials (83%) şi ai Generaţiei X (79%) afirmă că accesează jocuri video pe dispozitive precum smartphone-uri, console de jocuri sau calculatoare cel puţin săptămânal, aspect care i-a ajutat să rămână conectaţi cu alte persoane şi să depăşească perioadele dificile.

 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările