Alexandru Rafila, despre revenirea elevilor la ore în condiţii de siguranţă: Nu ar trebui să începem experimentarea cu ei în şcoli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alexandru Rafila, în studioul Adevărul Live  FOTO Arhiva Adevărul
Alexandru Rafila, în studioul Adevărul Live  FOTO Arhiva Adevărul

Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, a declarat, la Digi 24, că cele trei scenarii privind revenirea la şcoală ar fi trebuit adaptate la nevoile fiecărei unităţi de învăţământ.

Alexandru Rafila, a vorbit, sâmbătă, 12 septembrie, la Digi24, despre întoarcerea elevilor la şcoală în siguranţă, în contextul pandemiei: „Sută la sută nu e complicat, e nerealist. Nu există o astfel de situaţie ideală“.

Reprezentantul României la OMS a mai declarat că: „Răspunsul nu poate să fie unitar, pentru că modul în care au reuşit diversele unităţi şcolare să se pregătească este foarte diferit. Dumneavoastră aţi început cu o relatare despre lipsa grupurilor sanitare în foarte multe şcoli. Problema nu e numai că se duc la grupuri sanitare care sunt în afara şcolii, problema e cum se duc, dacă sunt suficiente, dacă persoanele care îngrijesc şi curăţă şcolile sunt antrenate să facă acest lucru şi cred că acea idee care a fost luată în derâdere de către unii, de pilotare, adică de exersare a procedurilor înainte de începerea şcolilor, cred că era foarte potrivită şi să nu începem să experimentăm după ce intră copiii în şcoli“, a declarat Rafila.

Acesta a precizat şi că aplicarea celor trei scenarii, fără a ţine seama de specificul fiecărei instituţii de învăţământ, „nu e cea mai fericită“.

„Trebuie să fim flexibili. Chestiunea asta cu împărţirea în zone galbene şi verzi, sau roşii trebuie să fie adaptabilă fiecărei şcoli. Nu contează numai numărul de cazuri care se înregistrează într-o anumită localitate, incidenţa aceea acumulată din ultimele două săptămâni, contează şcoala cum este din punct de vedere al spaţiilor, al condiţiilor igienico-sanitare, al numărului de elevi din fiecare clasă“, a arătat preşedintele Societăţii Române de Microbiologie. 

Rafila a expus şi soluţiile: „Cred că e normal ca în zonele verzi, unde înghesuiala e prea mare, să aplici pentru un scenariu hibrid, în zonele galbene, unde numărul de elevi din clasă este mic, să poţi să mergi pe un scenariu similar zonei verzi“, a spus acesta. „Una este, de exemplu, într-o zonă cu scenariul galben să lucrez alternativ la copiii din clasele gimnaziale în două serii, dacă în clasă sunt 36 de copii, şi altă situaţie dacă în clasă sunt 15 copii, cum de exemplu este în foarte multe şcoli din mediul rural. Acolo nu e nevoie să vină alternativ, poate să vină permanent la şcoală, pentru că sunt puţini copii“.

A atras atenţia şi asupra dificultăţilor din această perioadă: „Chestiunile astea trebuie foarte bine reglate, dar din păcate prevederile din actele normative actuale nu menţionează explicit această posibilitate de adaptare a programului şcolilor ţinând cont de condiţiile pe care le oferă şcoala în mod strict şi lucrul ăsta generează fie neînţelegeri, fie tensiuni, fie imposibilitatea asumării unor măsuri de către conducerea şcolilor“, a declarat Alexandru Rafila.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite