Tu faci cumpărături pe internet? Iată cele 10 mituri ale comerţului online
0Vor devenit platformele sociale un canal indispensabil pentru comerţ, se vor transforma magazinele în saloane de prezentare sau este China un model al viitorului pentru piaţa online de comerţ? Iată câteva întrebări la care analiştii PwC au încercat să răspundă în studiul „Demistificarea cumpărăturilor online: Cele 10 mituri ale comerţului cu amănuntul pe canale multiple”, în urma unui sondaj realizat pe 11.000 de cumpărători online din 11 ţări.
Mitul 1: Platformele de social media vor deveni în curând un canal indispensabil pentru comerţul cu amănuntul.
Analizate independent, platformele social media nu par să devină canale importante de comerţ cu amănuntul în viitorul apropiat. Însă devin din ce în ce mai populare în fiecare an şi generează un procent tot mai mare de cumpărături pe toate canalele, nu numai pe cele online.
Mitul 2: În viitor, magazinele se vor transforma în saloane de prezentare.
O parte dintre cumpărătorii de pe canale multiple afirmă că apelează la cercetarea ofertei în online, însă mai mulţi dintre aceştia preferă să cumpere produsele de la un magazin tradiţional.
Mitul 3: Tableta va depăşi în curând calculatorul personal în topul preferinţelor privind dispozitivul electronic utilizat pentru cumpărături online.
Cumpărătorii folosesc în continuare într-o proporţie covârşitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumpărături online. Tabletele şi telefoanele inteligente nu par să recupereze teren în viitorul apropiat – însă există potenţial ca acestea să devină mai importante pentru alte etape din procesul de cumpărare.
Mitul 4: Pe măsură ce lumea devine mai conectată, consumatorii internaţionali devin din ce în ce mai asemănători.
Cu toate că se cumpără mai mult ca niciodată de la comercianţi internaţionali, depăşindu-se chiar şi graniţele prin intermediul serviciilor online, există în continuare o gamă largă de diferenţe locale în comportamentul consumatorilor.
Mitul 5: China reprezintă modelul viitorului pentru piaţa online de comerţ cu amănuntul.
China se află într-o poziţie fruntaşă în ceea ce priveşte o serie de tendinţe cheie, însă considerăm că modelul lor online şi opţiunile multiple pentru cumpărături sunt unice.
Mitul 6: Comercianţii domestici vor avea mereu avantajul pieţei locale de desfacere faţă de comercianţii internaţionali.
Comercianţii străini îşi fac loc pe listele de furnizori preferaţi ai consumatorilor pentru comerţul cu amănuntul de pe canale multiple.
Mitul 7: Jucătorii internaţionali care acţionează exclusiv în online (precum Amazon) vor avea mereu un avantaj asupra jucătorilor domestici.
Mulţi dintre jucătorii domestici care acţionează exclusiv în online au un avantaj competitiv propriu.
Mitul 8: Comercianţii sunt mai bine poziţionaţi decât brandurile pentru că se află mai aproape de consumator.
Consumatorii cumpără direct de la producători şi mulţi nu mai fac o diferenţiere între comercianţi şi brandurile preferate.
Mitul 9: Comercianţii online vând produse şi pe alte canale.
Consumatorii cheltuiesc mai mult în favoarea comercianţilor preferaţi care se află pe canale multiple, şi nu se reorientează pur şi simplu către un canal diferit.
Mitul 10: Preţurile mici reprezintă principalul factor în decizia consumatorului de a cumpăra de la comercianţii preferaţi.
Cumpărătorii apreciază calitatea şi brandurile inovatoare în defavoarea preţului atunci când cumpără de la comercianţii preferaţi de pe canale multiple.