Transportatorii explică din nou de ce alimentează din ţările vecine: în Ungaria, motorina este echivalentul a 4,35 lei/litru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Alimentarea cu carburanţi în Ungaria a devenit cea mai atractivă pentru transportatorii Români care tranzitează Europa în contextul în care Guvernul României  se comportă ca un duşman al propriului buget (dosit în sertare) şi trimite transportatorii români să alimenteze în afara graniţelor, pierzând astfel acciza, TVA şi impozitele aferente vânzărilor de carburanţi“, se arată într-un comunicat al FORT.

Exemplul din Slovenia

Dacă luăm în calcul strict ce intră în contul unui transportator autohton care a alimentat în Slovenia, de exemplu (după ce plăteşte comisionul de recuperare şi spezele de transfer), acesta ajunge  să recupereze cca. 7 erocenţi /litru = 70 euro/1.000 l de motorină alimentată.
Asta înseamnă cca. 30 de bani/litru
“, potrivit Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

În acest fel, preţul la pompă în Slovenia,înainte să recupereze cota parte din acciză, este de 1,35 euro/l = cca. 5,9 lei/litru, TVA inclus. În Slovenia, TVA este de 22%.

În consecinţă, din Slovenia transportatorii Români cumpără motorină fără TVA şi cu cota-parte de acciză recuperată la un preţ de 4,53 lei net/litru.

Exemplul din Ungaria

Potrivit FORT, În Ungaria preţul mediu de azi este de 1,33 euro/litru = 5,9 lei/litru. Şi Ungaria returnează o cotă parte din acciza, în total 17 HUF/litru = cca. 5 eurocenţi (dacă scădem comisioanele de recuperare şi spezele), TVA fiind de 27%.

În ţara vecină Ungaria, motorina se cumpără fără TVA şi cu acciza returnată inclusiv pentru transportatorii Români la valoarea de 4,35 lei/litru în timp ce în România un litru de motorină se cumpără în medie cu 5,9 lei, preţul fără TVA fiind de 4,76 lei/litru“.

Chiar dacă recuperarea de accize ar funcţiona în România preţul ar ajunge la minim 4,58 lei/litru fără tva fiind astfel cel mai ridicat din zonă, arată reprezentanţii transportatorilor.

Şoferii vor înapoi 12 eurocenţi/litru

Dacă Guvernul ar recunoaşte că şi-a dat «cu stângu-n dreptul» şi ar urca suma cotei-părţi recuperabile la minimum 11-12 eurocenţi/litru, concomitent cu eliminarea tuturor aberaţiilor birocratice, ar exista premise reale ca sistemul să fie viabil în România,  agenţii economici urmând să-şi alimenteze vehiculele acasă“, arată operatorii de transport.

Pentru ca birocraţia să nu mai blocheze  sistemul de returnare în România este nevoie neapărat ca schema să nu mai fie considerată  ajutor de stat, iar verificările să se facă strict analizând încrucişat facturile de alimentări, transmise prin poştă şi la maxim 30 de zile din momentul solicitării, adică ceea ce FORT a solicitat încă de la începutul dezbaterilor pe acest subiect“, se mai arată în comunicatul federaţiei patronale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite