Succesul în afaceri, povestit de cei care au reuşit. Ce vă sfătuiesc antreprenorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
StartMeUp-antreprenoriat

Mai mulţi antreprenori de succes, speakeri la conferinţa „Inovaţie în afaceri – Ei au Reuşit“, organizată de compania de consultanţă RisCo, au explicat câteva dintre principiile după care s-au ghidat în business. Redăm, în continuare, câteva sfaturi conturate cu această ocazie.

** Delegaţi-vă competenţele!
La început, credeam că mă pricep la toate şi le spuneam angajaţilor tot ce trebuie să facă.
De la detergentul femeii de serviciu până la gestionarea coletelor, eu «mă pricepeam» la toate, şi îmi era din ce în ce mai greu.
Iar angajaţii lucrau mai mult de frică. Dar la un moment dat m-am întrebat ce fac eu, de fapt, şi am ajuns la concluzia că fiecare trebuie să se ocupe de lucrul său, pe care îl cunoaşte cel mai bine.
Vă sfătuiesc să vă înconjuraţi de angajaţi care sunt mult mai buni decât voi, să le delegaţi competenţele, pentru că ei au idei extraordinare – lăsaţii să şi lşe pună în practică
“, a spus Felix Pătrăşcanu, unul dintre managerii FAN Courier.

** Urmăriţi satisfacţia clienţilor!
În 1996-1998, când am construit echipa Microsoft România, am fost printre primii care şi-au propus să măsoare satisfacţia clienţilor.
Dacă abordezi clientul ca pe un posibil agent de promovare, datorită satisfacţiei sale, poţi fi sigur că eşti în avantaj faţă de competitori
“, a spus Silviu Hotăran, managerul GKTI Semper Human, care între 1996 şi 2008 a fost şeful Microsoft România.

** Fiţi atenţi la oportunităţi!
Din fericire, în România încă n-au venit toate marile corporaţii, astfel că nu ni s-au luat toate oportunităţile de pe piaţă. Încă nu suntem colonizaţi, şi acesta este un mare avantaj.
Mergeţi în Vest, în Occident, şi acolo veţi vedea lucruri care încă nu există la noi – acestea sunt marile oportunităţi pentru antreprenorii din România, în competiţia cu marile corporaţii multinaţionale
“, a spus Dragoş Petrescu, general manager City Grill.

Dragoş Petrescu a arătat şi care sunt avantajele micilor antreprenori locali, români, în competiţia tot mai dură cu marile corporaţii multinaţionale:

- Cunoaştem cel mai bine piaţa şi resorturile sale, „de două ori mai bine decât acei domni care coboară din avion îmbrăcaţi impecabil, deschid un laptop de ultimă generaţie şi dau impresia că ştiu absolut tot“;

- Comunicăm foarte bine cu autorităţile, vorbind româneşte, şi interacţionăm mult mai bine cu comunităţile locale;

- Ne mişcăm mult mai rapid, nu trebuie să aşteptăm aprobări superioare pentru alocarea de investiţii sau alte decizii de business – când oportunitatea apare, suntem primii care o putem fructifica.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite