Majoritatea companiilor anunţă că vor face angajări online. Jumătate vor oameni care să lucreze de acasă. Ce calităţi se caută

0
Publicat:
Ultima actualizare:
angajari curriculum vitae

58% dintre companii spun că vor creşte angajările, iar 40% vor creşte chiar numărul rolurilor remote, care lucrează la distanţă, potrivit studiului „Tendinţe în recrutarea remote în 2021” realizat de Valoria în colaborare cu Mingle, platforma de automatizare a recrutării (mingle.ro).

„În ultimul an, recrutarea a trecut de la incertitudine şi stagnare la inovare şi creştere neaşteptată. În 2021, trendul de creştere continuă şi aduce cu el nevoia de a ţine pasul cu o nouă lume a muncii.

Rezultatele studiului arată că 90% dintre companii îşi vor creşte sau menţine procesele de recrutare online, confruntându-se în acelaşi timp cu provocarea de a crea o experienţă mai bună pentru candidaţi. În acest context, recrutarea capătă un nou rol: acela de liant între planurile ambiţioase ale organizaţiilor şi nevoile specifice ale candidaţilor. Iar pentru a-l îndeplini, nu a fost niciodată mai important decât acum să ţină pasul cu tehnologia şi cu noile metode de lucru”, spune Cătălina Dobre, co-fondatoare a aplicaţiei Mingle, co-autoare a studiului.    

Priorităţile de recrutare din anul 2021

Corelat cu planurile de creştere previzionate, atragerea talentelor domină lista priorităţilor pentru 2021. Pe primul lor în topul priorităţilor 55% dintre companii pun crearea unor experienţe de recrutare mai bune candidaţilor, 48% mizează pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media în recrutare, 35% pe transformarea digitală, iar 32% pe construirea unei baze de date de candidaţi. Astfel, prin toate aceste abordări şi până la diversificarea canalelor de promovare, echipele de HR îşi întorc privirea către candidaţi şi către felul în care îi pot atrage pe cei mai buni dintre ei.

Provocările în recrutare din anul 2021

Nu e de mirare că atragerea candidaţilor se află în topul priorităţilor pentru acest an, deoarece în topul provocărilor 45% dintre companii spun că se luptă cu lipsa candidaţilor calificaţi. Mai mult, dacă ne uităm la provocările cu care se confruntă echipele de recrutare, vedem pe locul al doilea probleme cu atragerea unui număr suficient de aplicaţii (44%) aspect care este oarecum de înţeles având în vedere fenomenul de oboseală psihică generat de stresul constant al pandemiei în mijlocul angajaţilor. Pe următoarele locuri găsim în lista provocărilor următoarele: evaluarea abilităţilor sociale (41%), o fluctuaţie mai mare a personalului (33%), trendul de creştere a salariilor (33%) şi tranziţia către folosirea tehnologiei in Hr (32%). 

Cele mai căutate trăsături ale candidaţilor

Atunci când vine vorba de alegerea candidaţilor potriviţi, angajatorii îi caută pe cei care se pot adapta cu uşurinţă unui mediu de lucru aflat în continuă schimbare. Pe primele locuri în răspunsurile companiilor se află dorinţa de creştere şi învăţare a candidaţilor (77%), capacitatea de adaptare şi rezilienţa (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%), abilitatea de a utiliza tehnologia (45%). Alte aspecte care vor face alegerile de recrutare ale companiilor în 2021 includ: inteligenţa emoţională (38%), capacitatea de auto-conducere (35%), creativitatea (29%), auto-motivaţia (25%) şi gândirea critică (20%). 

Mai mulţi colegi remote în 2021

Am văzut deja că în 2021 recrutarea se află pe un trend crescător. Iar o parte dintre noile roluri deschise vor fi disponibile şi pentru candidaţii remote. Cu 40% dintre companii deschise să crească numărul de roluri remote, vedem tot atât de multe pregătite să acomodeze şi procesele de recrutare pentru munca de la distanţă. Nu e de mirare deci că 90% dintre organizaţii vor creşte sau menţine numărul etapelor de recrutare care se desfăşoară online, păstrând în acelaşi timp durata procesului de angajare. La urma urmei, noii angajaţi vor face parte din aceeaşi echipă – iar respectarea aceloraşi criterii de selecţie le va permite să fie pe aceeaşi pagină cu colegii lor din birou.

”Acum un an, companii, echipe şi întregi procese de business au fost nevoite să renunţe la vechile moduri de lucru şi să-şi găsească o nouă formă în mediul online. Tot ce fusese valabil până nu de mult a fost pus sub semnul întrebării şi redefinit. Instrumente noi au fost folosite. Procese întregi au fost regândite. Alegerea viitorilor angajaţi a devenit o cu totul altă activitate, derulată şi ea la distanţă. În 2021, aceste schimbări au devenit noul mod de lucru. Echipele de azi sunt mai bine pregătite şi echipate să acomodeze un regim de muncă. hibrid, iar asta se vede în planurile lor: mai mult de jumătate din companii plănuiesc să continue ce au început în 2020 şi să crească numărul de roluri şi candidaţi remote”, spune Elena Badea, Managing Director al companiei de consultanţă Valoria, co-autoare a studiului. 

O forţă de muncă hibridă

Creşterea numărului de roluri remote ne arată că multe dintre organizaţii sunt pregătite să aibă mai mulţi colegi care lucrează de la distanţă. Însă întrebarea care mai rămâne de clarificat este ce procent din forţa de muncă viitoare va fi formată din colegi remote - şi cât de deschise sunt organizaţiile să şi înlocuiască birourile fizice cu unele virtuale. În timp ce 65% dintre companii îşi doresc să păstreze majoritar procentul celor care lucrează din birou, pentru restul de 35% rămâne deschisă posibilitatea de a avea preponderent forţa de muncă în regim de lucru remote. 

Noua faţă a recrutării

Cele mai multe organizaţii (62%) plănuiesc să gândească alternative remote pentru beneficiile oferite colegilor din birou, dar şi să ajusteze salariile în funcţie de locaţiile candidaţilor (20%). Iar pentru a găsi candidaţii potriviţi, organizaţiile (22%) încep să-şi întoarcă privirea şi către pieţele externe, unde speră să găsească o forţă de muncă cu mai multă experienţă

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite