Cum vor funcţiona ghişeele ANAF, în starea de alertă. Fiscul oferă măşti pentru vizitatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
calarasi ghiseu

Agenţia Naţională de Administare Fiscală recomandă contribuabililor, şi în perioada decretării stării de alertă, interacţiunea la distanţă cu unităţile fiscale, pentru a nu fi zădărnicit efortul întregii societăţi de limitare a răspândirii infectării cu noul Coronavirus.

Astfel, conducerea ANAF a dispus continuarea implementării măsurilor de protecţie a contribuabililor şi a angajaţilor, care sunt în totală concordanţă cu recomandările specialiştilor în sănătate publică şi normele generale de apărare împotriva infectării cu noul Coronavirus SARS-CoV 2.

Măsurile adoptate sunt necesare în scop preventiv, dar şi pentru desfăşurarea activităţii în bune condiţii, pentru toţi cei implicaţi:

  • se vor prelucra, şi în perioada stării de alertă, informaţiile şi măsurile de protecţie pentru prevenirea infectării cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu toţii angajaţii;
  • angajaţii vor purta, în mod obligatoriu, măşti de protecţie (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;
  • sunt monitorizate stocurile de materiale de protecţie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
  • temperatura angajaţilor va fi măsurată zilnic, la începerea programului de lucru;
  • sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscală şi dispensere cu substanţe dezinfectante;
  • punctele de acces în unităţile fiscale sunt dotate cu măşti pentru vizitatori şi soluţii pentru dezinfectarea mâinilor;
  • spaţiile şi suprafeţele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafeţele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
  • se menţine programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerărilor la intrarea/ieşirea din incinta unităţilor fiscale şi pentru limitarea numărului de angajaţi prezenţi în acelaşi timp, în aceeaşi incintă;
  • toate şedintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferinţă, iar delegaţiile/deplasările angajaţilor sunt suspendate în perioada următoare;
  • se va asigura o distanţă de minimum 1,5 m între angajaţii care lucrează la birouri, orientate faţă-spate sau spate-spate;
  • se va efectua săptămânal nebulizarea încăperilor climatizate cu recircularea aerului şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
  • se menţine munca la domiciliu pentru salariaţii care îşi pot desfăşura activitatea la distanţă, iar procesul de dotare a angajaţilor cu laptopuri/tablete va continua, în vederea creşterii procentului personalului care desfăşoară activităţi la distanţă;
  • la intrarea în toate sediile este afişat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanţă cu ANAF;
  • se va extinde utilizarea semnăturilor digitale, la nivelul aparatului propriu şi al structurilor teritoriale ale ANAF;
  • procesul de digitalizare a instituţiei este accelerat, în vederea extinderii capacităţii de furnizare online a serviciilor ANAF;
  • vor fi înfiinţate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
  • ghişeele/casieriile vor fi protejate cu plăci de plexiglas;
  • vor fi organizate sensuri unice de intrare / ieşire a contribuabilor;
  • este limitat, şi pe perioada stării de alertă, accesul în cadrul spaţiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomeraţie, stabilindu-se o distanţă de cel puţin 1,5 m între persoane.

Pentru gestionarea prevenirii răspândirii noului Coronavirus SARS-CoV 2 se vor adopta noi măsuri sau vor fi menţinute cele existente, în funcţie de evoluţia situaţiei, care este monitorizată permanent.       

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite