Benzina vs Diesel vs Gpl. Ce tip de motor îţi dă cele mai mici dureri de cap

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ieftinirea carburanţilor nu a dezamorsat competiţia dintre tipurile de combustibili foslosiţi pebtru alimenatrea motoarelor şi lasă în continuare deschisă dezbaterea referitoare la Benzina vs Diesel vs Gpl.

Taxele incluse în 2014, dar şi preţul ridicat al combustibilor i-a făcut pe mulţi să se gândescă de două ori înainte de a alege cu ce motor trebuie să fie echipată maşina pe care o cumpără.

Mulţi care aveau motoare pe benzină cu capacitate mare s-au orientat către instalaţii de gaz petrol lichefiat (Gpl), pe motiv că era mult mai ieftin, iar staţiile care comercializează acest tip de carburant sunt destul de extinse la nivelul ţării.

Acum, după ieftinirea carburanţilor se pune problema cdacă mai este necesar să cauţi variante mai ieftine de alimentare a maşinii. Mai bine spus ce costuri sunt în spatele fiecărei variante de motorizare.

Mulţi proprietari de maşini comentează pe forumuri despre avantajele şi dezavantajele motoarelor pe care le au pe maşini. Ei iau în calcul nu numai carburantul folosit de motor, dar şi costurile generale ale maşinii respective.

O scurtă trecere în vedere indică clar costurile ridicate de întreţinere pentru masinile diesel si costuri mai scăzute a maşinilor pe benzină. Motoarele cu instalaţii Gpl sunt recomandate pentru utilizarea maşinii pe distanţe mari, însă şi reparaţiile sunt mai dese.

Benzina vs Diesel vs Gpl: Avantajele şi dezavantajele motoarelor pe benzină

Benzina este produsul rafinat la temperatura cea mai ridicată, adică este cel mai curat şi cu conţinutul caloric cel mai mare pe care îl poţi cumpăra la pompă. Aceste motoare sunt mai silenţioase.

Mai mult vibraţiile simţite la interior sunt mai mici. Un motor pe benzină este şi mult mai uşor ca unul diesel şi este şi mai economic la întreţinere. Chiar dacă acum preţul benzinei nu este mai mic în comparaţie cu cel al motorinei şi cheltuielile cu alte piese mecanice sunt şi ele mai reduse.

În plus preţul total al unei maşini echipate cu un motor pe benzină este mai mic. Practic preţul maşinii se amortizează mai repede chiar şi dacă parcurgi distanţe mici.

În altă ordine de idei principalul dezavantaj al motoarelor pe benzină este consumul mare de carburant. Chiar dacă producătorii de automobile au scos şi motoare mai economice pe benzină, cele Diesel au consum mai redus.

O altă problemă care se mai pune la motorul pe benzină este gradul mai mare de poluare. Şi performanţele acestor motoare sunt mai reduse. Cuplul maxim se dezvoltă la turaţii mari.

Benzină vs Diesel vs Gpl: Avantajele şi dezavantajele motoarelor Diesel

Motoarele Diesel au început să echipeze la scară mai largă autovehiculele după cel de-al Doilea Război Mondial. Chiar dacă erau mai fiabile, acestea erau considerate lente.

După anii `90, aceste motoare au început să aibă performaţe din ce în ce mai bune şi au început să le egaleze pe cele pe benzină. Venise era motoarelor turbo-diesel. Acestea aveau injecţie performantă comandată de calculator şi au devenit un concurent serios pentru motoarele cu benzină.

Acestea erau la fel de puternice ca motoarele pe benzină, aveau performanţe mai bune şi cuplu maxim la turaţii mai mici. Motoarele sunt economice în ceea ce priveşte consumul de carburant şi sunt mai puţin poluante ca cele pe benzină.

Motorizarea Diesel are şi multe dezavantaje. În primul rând motorul Diesel este mai greu şi mai zgomotos. Maşina echipată cu motor pe motorină are şi preţ ridicat la achiziţie. Întreţinerea unei maşini cu propulsie Diesel este mai scumpă în timp. Este cunoscut că materialele consumabile pentru motorină sunt mai scumpe ca cele pentru motorul clasic, pe benzină.

Benzină vs Diesel vs Gpl: Avantajele şi dezavantajele motorelor Gpl

Alternativa alimentării maşinilor cu Gpl, în special în  România a apărut la jumătatea anilor `80, când lipsa benzinei de pe piaţă i-a făcut pe mulţi proprietari de maşini să se gândească la o variantă de alimenatre  cu carburant a autoturismelor.

Varianta aleasă a fost Gpl, un produs compus din propan şi butan. Însă pentru o bună funcţionare a motorului, pentru adaptarea la instalaţia Gpl trebuie făcute unele adaptări, în cazul în care maşina nu este echipată din fabrică cu acest sistem alternativ de carburant.

Cei care militează pentru instalaţiile pe Gpl susţin că le aleg pentru că acest carburant este mai puţin inflamabil în comparaţie cu alţi combustibili. Mai mult componentele instalaţiei de Gpl sunt verificate şi omologate internaţional.

Costurile pentru achiziţia carburantului sunt mai reduse. Un drum cu o maşină alimentată cu Gpl costă jumătate din unul care este făcut de o maşină care funcţionează pe benzină.

Puterea motoareor alimentate cu Gpl scade. Pentru unii există şi disconfortul creat de rezervorul de gaz care este plasat în portbagajul maşinii. Acesta ocupă destul de mult din portbagaj. Şoferii care utilizează Gpl spun că motorul se uzează mai des decât cel alimentat cu benzină.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite