Sorin Grindeanu prezintă stadiul principalelor proiecte de infrastructură din zona Banatului
0Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat, vineri, la Timișoara, stadiul principalelor proiecte din zona Banatului, pe toate tipurile de infrastructură mare.
Astfel, oficialul a precizat că a fost emis Ordinul de începere a lucrărilor pentru Centura Timișoara Sud, termenul de finalizare fiind de 12 luni.
Grindeanu a mai precizat că în următoarele două săptămâni, pe Lotul Marginea- Holdea (secțiunea lipsă a Autostrăzii Lugoj-Deva) compania finalizează proiectarea. Termenul contractual: noiembrie 2023.
„În următoarele două săptămâni o să înceapă lucrul în zona Margina-Holdea, pe zona de tunele de urşi. Compania e aproape de finalizare cu proiectarea. Termenul de finalizare al proiectării e undeva la final de noiembrie. Din discuţiile pe care le-am avut cu conducerea companiei, de săptămâna viitoare, maxim în două săptămâni vor începe să aducă utilaje”, a declarat Sorin Grindeanu, la Timişoara.
Acesta a menționat că pentru studiul de Fezabilitate pentru Centura Vest (4 benzi), termenul de finalizare este octombrie 2023. De asemenea, pentru Autostrada Timișoara - Moravița, termenul de finalizare pentru Studiul de Fezabilitate este noiembrie 2023.
Potrivit ministrului pe Aeroportul Internațional „Traian Vuia" din Timişoara stadiul de execuție la terminalul nou este de 32%. Totodată, la calea ferată Lugoj - Timișoara Est (lotul 2) proiectul se apropie de finalizare.
Oficialul a mai amintit că luna viitoare intră în execuție și calea ferată Ronaț Triaj-Arad (lotul 4).
„Săptămâna viitoare va fi lansată licitația pentru Calea Ferată care va asigura legătură între Gara Timișoara Est și Aeroportul Internațional „Traian Vuia" Timișoara.”, a mai scris Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Finalizarea tronsonului lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai aşteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul ţării, în condiţiile în care drumul naţional DN68A este cel mai tranzitat din zonă, mereu aglomerat, pe care şoferii îl folosesc în lipsa segmentului de autostradă.
Noua bucată de autostrada va avea două „tuneluri pentru urşi”, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecţionale cu câte o cale de circulaţie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.