Singurul tip de reclamă online pe care consumatorii chiar îl plac

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cei mai mulţi dintre cei care fac cumărături online sunt reticenţi faţă de reclamele din spaţiul digital
Cei mai mulţi dintre cei care fac cumărături online sunt reticenţi faţă de reclamele din spaţiul digital

Aproape o treime din cei care fac cumpărături online uită de controversele privind datele confidenţiale monitorizate pe internet şi apreciază atunci când un site le recomandă produse personalizate în funcţie de informaţiile personale, potrivit un studiu realizat de Adobe Systems.

Cu toate acestea, cei mai mulţi dintre cei intervievaţi nu sunt dispuşi să facă publice informaţii confidenţiale în schimbul acestor recomandări personalizate. Peste jumătate dintre cei chestionaţi sunt de părere că solicitarea codului numeric personal sau întrebările privind preferinţele personale trec linia dintre interes şi intruziune în intimitate. 

Totodată, mulţi clienţi online nu sunt de acord cu furnizarea de către retailer a informaţiilor personale unei terţe părţi, colectearea de date fără a anunţa şi folosirea de tehnologii care le dezvăluie coordonatele sau activitatea utilizatorilor în site. 

Marketingul digital a creat oportunităţi remarcabile, dar care vin la pachet cu aşteptări şi standarde mult mai ridicate din partea consumatorilor, a declarat Ann Lewnes, directorul de marketing al Adobe. 

„Se aşteaptă la o poveste croită pentru ei, un nivel de încredere şi de transparenţă din partea mărcilor pe care le consumă şi, cel mai important, o experienţă grozavă. Brandurile care livrează mai puţin de atât vor fi, în final, ignorate”, explică Lewnes, citată de LiveScience. 

În general, majoritatea clienţilor este reticentă faţă de reclamele online, personalizate sau nu. Studiul arată că 30% dintre consumatorii americani percep reclamene ca ineficiente, iar 54% dintre ei simt că amplu folositul banner nu funcţionează. 

„Bannerele au adus multe dintre cele mai proaste caracteristici ale advertisingului în spaţiul digital - este intruziv şi manipulativ, îţi atrage atenţia cu hiperbole şi se foloseşte de informaţii obţinute pe ascuns”, explică David C. Edelman, copreşedinte global pentru marketing digital şi vânzări al McKinsey& Co. 

„Consumatorii realizează că acum ei deţin controlul şi nu vor mai accepta aşa ceva”, continuă acesta. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite