Serviciile antifraudă vor fi militarizate. Inspectorii vor avea drept de port armă. Anunțul oficial

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inspectorii antifraudă vor avea drept de port armă, iar serviciile teritoriale județene vor fi militarizate, conform unui proiect de OUG privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii ANAF.

Un bărbat țintește ceva cu un pistol
Inspectorii antifraudă vor avea drept de port armă

Reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) presupune ca activitatea economică ilicită să fie urmărită de serviciile teritoriale judeţene, în prezent fiind urmărită de cele care funcţionează la nivel regional, a afirmat, luni, ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.

"Avem această, să zicem, noutate pentru militarizarea inspectorilor antifraudă. Trebuie să spun că noutatea nu e numai aceasta, legată de militarizare şi de această posibilitate pe care o vor avea legală de port de armă, inclusiv de protecţie în timpul serviciului, ci structurile teritoriale judeţene, foarte important acest lucru, să ştie evazioniştii că activitatea economică ilicită va fi, cu data aprobării ordonanţei de urgenţă, urmărită de aceste servicii teritoriale judeţene. Până acum funcţiona la nivelul regiunii. Dacă se întâmpla o faptă de evaziune fiscală într-un judeţ care era parte din regiune, vă daţi seama, trebuia să se ducă cu maşina, inspecţia antifraudă, făcea două-trei ore pe drum, ajungea acolo, mai stătea o oră, se termina programul de muncă şi mare parte din timpul alocat pentru combaterea activităţilor economice ilicită era pierdută pe drumuri şi, din punctul meu de vedere, o ineficienţă care făcea ca activitatea economică ilicită să prindă contur şi să fie una căreia de abia îi facem faţă", a spus Boloş la Digi 24.

Ministrul Finanţelor a precizat că se doreşte consolidarea statutului pe care îl au inspectorii antifraudă şi capacitatea instituţională a acestei direcţii generale.

Întrebat dacă se vor face angajări, Marcel Boloş a declarat că până în prezent nu au existat structuri antifraudă la nivel judeţean şi va fi nevoie de personal, dar şi de mijloace de transport specifice.

Ministerul Finanţelor a publicat vineri, în transparenţă decizională, un proiect de OUG privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, reorganizarea activităţii acesteia precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. 

„Potrivit prevederilor legale, organele de control din cadrul DGAF sunt în permanenţă la dispoziţia serviciului. Astfel această structură poate interveni operativ prin controale antifraudă ori de câte ori starea de fapt o impune, fiind binecunoscut că faptele de evaziune fiscală sunt premeditate, autorii acestora putând acţiona oricând şi oriunde în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale.

Atribuţiile şi datele corespunzătoare operaţionalizării sistemelor RO e - Transport şi RO e-Sigiliu şi având în vedere, totodată, noile reglementări legale privind prevenirea şi combaterea unuor activităţi economice ilicite, există premisa ca numărul de acţiuni operative de control să crească exponenţial, fiind necesară o consolidare a funcţiei ocupate de personalul care efectuează control antifraudă.

Obligaţiile specifice, suplimentare comparativ cu alte funcţii generale din cadrul ANAF, precum punerea permanentă la dispoziţia serviciului, portul de armament şi de uniformă necesită reglementarea unor drepturi corelative printr-un statut special, aprobat prin lege”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Art 5 prevede:
„Personalul Agenției din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală care ocupă funcții publice specifice poartă, în timpul serviciului, uniformă, însemne distinctive, ecusoane și, după caz, armament și alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecție şi comunicare, care se atribuie gratuit. În realizarea atribuțiilor de serviciu, personalul care ocupă funcții publice specifice poate îmbrăca ținuta civilă.

Normele generale și speciale de dotare a personalului care ocupă funcții publice specifice în cadrul Direcției generale antifraudă fiscală, însemnele distinctive, modelul ecusonului, uniformei, al legitimației de control/serviciu şi al ordinului deserviciu se stabilesc prin hotărâre a Guvernului”

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite