Raport privind cazul maşinii Uber care a ucis o femeie în SUA: senzorii autoturismului au ignorat ciclistul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Captură video a accidentului care a implicat o maşină autonomă Uber
Captură video a accidentului care a implicat o maşină autonomă Uber

Senzorii autoturismului autonom Uber care a cauzat un accident mortal în SUA, în martie, au fost setaţi astfel încât să ignore un pieton în trecere, arată un raport al companiei citat de Gizmodo.

În martie, o femeie care traversa strada pe bicicletă în Tempe, Arizona a fost lovită de o maşină Uber care testa modul de conducere autonomă. Victima a murit mai târziu din cauza rănilor. De atunci, Uber a studiat ce s-a întâmplat şi a concluzionat că hardware-ul funcţionează corect, dar sensibilitatea software-ului nu a fost stabilită corect.

Două surse apropiate de problemă citate de Gizmondo şi The Information susţin că ancheta internă a lui Uber a constatat că atât camerele de filmat, cât şi radarul instalate pe autovehiculul aflat în testare au făcut toate lucrurile corect.

Însă, din păcate, sistemul care determină ce obiecte din jurul maşinii pot fi ignorate în siguranţă a fost setat într-un mod care l-a determinat să ignore un pieton care trecea.

Un pilot era prezent în maşină la acel moment. Imediat după accident, a fost criticat faptul că şoferul nu acorda atenţie drumului. Nu există însă nicio modalitate de a spune dacă şoferul ar fi putut să reacţioneze la timp, chiar dacă ar fi fost atent.

The Information arată că graba Uber de a da rapid rezultate ar fi de vină pentru setările software.

Din raport: „Există un motiv pentru care Uber ar fi setat sistemul său să fie mai puţin prudent în privinţa obiectelor din jurul maşinii: Încearcă să dezvolte o maşină autonomă care să fie confortabilă la condus. În schimb, oamenii care au călătorit recent în vehiculele Waymo şi General Motors spun că plimbarea poate fi smucită, cu o declanşare bruscă a frânelor, chiar dacă nu există nicio ameninţare la orizont. Acest lucru este adesea rezultatul reacţiilor vehiculelor la stimuli falşi, când sistemele senzorilor consideră că văd obiecte în mişcare care nu sunt chiar acolo sau obiecte care probabil nu vor fi o problemă, dar sunt tratate ca atare. Perspectiva Uber a fost că un prototip de autovehicul care apasă în mod constant frânele şi provoacă opriri dure este, de asemenea, periculos”.

La finalul lunii martie, poliţiştii americani care au început investigaţia în cazul accidentului. Anchetatorii susţin că maşina autonomă Uber, care circula cu aproximativ 64 km/h, nu încercat să reducă viteza înainte de a o accidenta mortal pe femeia care traversa strada printr-un loc nepermis.

Victima, Elaine Herzberg, care trecea strada cu o bicicletă şi a fost lovită de vehiculul autonom, a murit la spital.

Potrivit raportului preliminar al poliţiei, maşina Uber era însoţită de un supraveghetor uman, Rafael Vasquez, al cărui rol era exact să acţioneze în situaţii neprevăzute, dar care se pare că nu a intervenit. A fost primul accident fatal în care a fost implicat o maşină autonomă. 

Ca urmare a accidentului, Uber şi-a suspendat toate testele în care sunt implicate autovehicule autonome pe teritoriul Statelor Unite.

Uber testează autovehiculele sale în numeroase state din SUA. Anul trecut, compania a suspendat temporar testarea vehiculelor în Arizona, în urma unui accident care a implicat unul dintre vehiculele sale, un SUV Volvo. Atunci când compania a început pentru prima dată să-şi testeze autovehiculele în California, în 2016, vehiculele au fost prinse trecând pe lumina roşie a semafoarelor, ceea ce a dus la o dispută între autorităţi şi compania din San Francisco.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite