OFICIAL Tarom a semnat contractul pentru achiziţia a nouă ATR-uri. Când sosesc primele aeronave şi cum arată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania naţională Tarom a semnat un contract pentru achiziţia în leasing a nouă avioane noi ATR, identice cu cele actuale. Primele avioane vor fi livrate în prima parte a lunii februarie a anului viitor.

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a anunţat, printr-un comunicat de presă, că managementul Companiei Tarom a semnat contractul de leasing pentru achiziţia unui număr de nouă avioane noi - ATR 72-600, cu 72 locuri, care vor fi folosite pentru zboruri regionale (interne şi externe) şi vor înlocui ATR-urile pe care compania le are în prezent în flotă. Contractul de închiriere este semnat pe o perioadă de 10 ani.

Tarom este în proces de înnoire a întregii flote şi primele patru avioane ATR 72-600 vor ajunge cel târziu în prima parte a lunii februarie a anului viitor. Restul aeronavelor vor fi primite pe parcursul anului 2020.

Noile ATR-uri nu vor genera costuri suplimentare de operare, dar au o capacitate de transport crescută, susţine Ministerul Transporturilor.

Mentenanţa va fi asigurată de către personalul Direcţiei Tehnice din cadrul Tarom, iar pregătirea echipajelor de zbor şi a personalului tehnic se va face cu costuri minime suportate de către fabricant, mai susţin autorităţile, care afirmă că Tarom are o experienţă de 20 de ani în operarea acestor tip de aeronave.

„Am văzut că în ultima perioadă, după ce a trecut prin mai multe «turbulenţe», compania naţională Tarom începe să îşi revină. De la prima mea discuţie cu actualul management al companiei am cerut ca întreaga atenţie să fie îndreptată spre rentabilizare. Trebuie să fie închise toate «robinetele» prin care se pierdeau banii ce pot fi folosiţi pentru investiţii. Fiecare leu care este cheltuit de companie trebuie să contribuie la redresarea ei. Din calitatea mea de ministru au toată susţinerea, dar vreau ca eforturile pe care le facem împreună să producă şi rezultate. Încheierea acestui contract este în linia obiectivelor asumate de managementul Tarom. Este un pas important în înnoirea flotei, proces pe care îl sprijin şi care va continua. Toţi cei implicaţi în activitatea Tarom trebuie să ştie că sunt foarte atent la tot ce se întâmplă acolo şi voi fi partenerul lor, când vine vorba de dezvoltare”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Flota de avioane ATR, deţinută de Tarom, are peste 19 ani vechime, potrivit fostului director al companiei, Mădălina Daniela Mezei.

Cum arată noile aeronave

Compania naţională Tarom a participat în acest an la show-ul aviatic BIAS 2019, unde a expus o aeronavă roz ATR 72-600, similară celor nouă avioane din gama ATR care vor fi cumpărate de TAROM pentru a-şi înnoi flota pentru cursele interne.

TAROM deţine în prezent 9 avioane ATR, şapte din gama ATR-42 şi 2 aeronave ATR-72, dar generaţii mai vechii, iar toate vor fi înlocuite.

Fostul ministru al Transporturilor a susţinut că aeronavele noi ATR sunt cele mai ecologice de pe piaţă.

În prezent, există circa 1.500 de avioane ATR la nivel global, operate de circa 200 de linii aeriene. Potrivit informaţiilor existente în piaţă, preţul de listă al unui astfel de aparat este de circa 26 milioane dolari.

Avioane noi pe bază de memorandum

Noul ministru Lucian Bode acuza că fostul şef al Tarom, pe Mădălina Mezei, că a plătit un avans de 900.000 de lei pe noile ATR-uri doar pe baza unui memorandum, fără să semneze un contract.

„Sunt în discuţii avansate pentru achiziţia celor 9 ATR-uri cu contractul buy-back semnat de doamna Mezei (Mădălina Mezei, fostul director general al Tarom, n.r.). Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 euro pe aceste aeronave. A acordat un avans pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva. Nu există niciun contract. Tarom a plătit 900.000 euro avans pentru ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum”, a precizat Bode, luna trecută.

El afirma că la Tarom nu mai există instituţie a statului care să nu fie în control, iar ce s-a întâmplat în ultima vreme la această companie „depăşeşte orice imaginaţie”.

„La Tarom sunt DNA, DIICOT, Corpul de control al primului ministru, Corpul de control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, Poliţia, Parchetul. Nu ştiu dacă mai există vreo instituţie care... Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie”, a declarat Lucian Bode, într-o conferinţă de presă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite