Netflix raportează o creștere puternică a numărului de abonați, iar veniturile depășesc previziunile

0
0
Publicat:

Cel mai mare furnizor de streaming video din lume, Netflix, a depășit așteptările pieței în ceea ce privește rezultatele din primul trimestru.

foto ecran de logare Netflix proiectat pe laptop
Foto: Pixabay

Cu toate acestea, rezultatele solide nu au reușit să ridice prețul acțiunilor sale din cauza unor previziuni mai slabe decât cele așteptate, arată euronews.com.

Netflix a raportat profituri pentru primul trimestru care au spulberat previziunile analiștilor din toate punctele de vedere. Rezultatul pozitiv al câștigurilor nu a susținut însă prețul acțiunilor sale, din cauza previziunilor dezamăgitoare pentru trimestrul curent. Acțiunile Netflix au scăzut cu peste 4% în tranzacțiile după orele de tranzacționare la Nasdaq, ceea ce indică o deschidere mai mică pentru acțiunile de astăzi.

Creșterea numărului de abonați la Netflix se accelerează

Compania a adăugat 9,33 milioane de utilizatori în primul trimestru, ajungând la un total de 296,6 milioane de abonați, consolidându-și și mai mult poziția de lider pe piața de streaming. Cifra aproape a dublat previziunile analiștilor, de 4,9 milioane, reprezentând o creștere de 16% față de același trimestru al anului trecut.

Cu toate acestea, ritmul de creștere s-a temperat față de cel de-al patrulea trimestru din 2023, în timpul căruia compania a adăugat 13,1 milioane. Creșterea numărului de utilizatori este atribuită în primul rând planului susținut de reclame și măsurilor sale de a lua măsuri de combatere a partajării parolelor de către clienți.

Netflix a depășit așteptările în primul trimestru, raportând un profit pe acțiune de 5,28 dolari, depășind o estimare de 4,49 dolari. Veniturile sale s-au ridicat la 9,37 miliarde de dolari, în creștere cu 15% față de anul trecut, depășind așteptările de 9,29 miliarde de dolari. Marja operațională a înregistrat, de asemenea, o îmbunătățire, crescând la 28%, de la 21% în urmă cu un an.

Netflix a prognozat o rată de creștere a veniturilor de 16% pentru al doilea trimestru. Pentru anul fiscal 2024, se estimează o creștere a veniturilor între 13% și 15%, cu o marjă operațională de 25%. Acest lucru sugerează un ritm mai lent de creștere în a doua jumătate a anului. De asemenea, a indicat că sporul de abonați va încetini din cauza sezonalității.

Indicațiile Netflix sunt ușor inferioare așteptărilor pieței, ceea ce a dus la o scădere a prețului acțiunilor sale. Este posibil ca investitorii să fi reacționat la proiecțiile temperate de creștere pentru restul anului.

Netflix își schimbă accentul pe afaceri

Într-o mișcare notabilă, Netflix va înceta să mai ofere îndrumări trimestriale privind abonamentele plătite în 2023. De asemenea, nu va mai raporta numărul trimestrial de abonați începând cu 2025. În schimb, Netflix își va muta atenția de la indicatorii de creștere a numărului de utilizatori la indicatori mai tradiționali, cum ar fi marja de profit și creșterea veniturilor.

În scrisoarea adresată acționarilor, Netflix a declarat că "acum generăm un profit foarte substanțial și un flux de numerar liber (FCF). De asemenea, dezvoltăm noi fluxuri de venituri, cum ar fi publicitatea și funcția noastră de membru suplimentar, astfel încât abonamentele sunt doar o componentă a creșterii noastre". Schimbarea strategică reflectă recentele evoluții ale versiunii mai ieftine a planului său cu suport publicitar și parteneriatul cu TKO Group Holdings pentru streaming sportiv în direct.

Începând cu ultimul trimestru al anului 2023, urmărirea de către Netflix a programelor sportive în direct a apărut ca o strategie esențială pentru creșterea rezultatelor. Directorul general Ted Sarandos a remarcat: "Suntem în primele zile de dezvoltare a programelor noastre live și aș vedea acest lucru ca pe o extindere a tipurilor de conținut pe care le oferim, asemănătoare extinderilor noastre în domeniul filmelor, al conținutului nescripționat, al animației și, cel mai recent, al jocurilor." Acest lucru evidențiază angajamentul Netflix de a-și diversifica portofoliul de conținut și de a îmbrățișa noi căi de implicare a publicului și de generare de venituri.

Traiectoria acțiunilor Netflix

În 2022, Netflix s-a confruntat cu provocări semnificative, înregistrând o scădere abruptă a prețului acțiunilor sale de 76%, de la vârful de 700 de dolari pe acțiune în noiembrie 2021 la puțin peste 162 de dolari pe acțiune în mai 2022. Această scădere a fost atribuită mai multor factori, inclusiv impactul post-pandemic, concurența intensă din partea rivalilor, cum ar fi Disney+, și vânturile macroeconomice mai ample. Ca răspuns la aceste provocări, compania a implementat o schimbare strategică în direcția introducerii unui model de tip ad-tier și a înăspririi partajării parolelor.

Această schimbare de abordare a dat rezultate pozitive, conducând la o schimbare notabilă în ceea ce privește creșterea numărului de utilizatori și a venitului net. Ca urmare, prețul acțiunilor Netflix a crescut cu un procent impresionant de 350% față de punctul minim din iunie 2022. Cu acțiunile sale pregătite să se deschidă la 581 de dolari după o scădere înainte de piață astăzi, Netflix este pe cale să se redreseze semnificativ, situându-se cu aproximativ 26% sub maximul său din toate timpurile. Această revenire subliniază rezistența companiei și capacitatea sa de a se adapta la condițiile de piață în evoluție, poziționând-o pentru o creștere continuă și succes în peisajul competitiv al streamingului.

Actualul raport preț-beneficiu (P/E) al Netflix se situează la aproximativ 49, mai mare decât cel al majorității marilor companii de tehnologie din SUA. De exemplu, Microsoft deține un raport P/E de 37, Apple se situează la 26, iar Alphabet se înregistrează la 27. Cu toate acestea, având în vedere potențialul de creștere al companiei, este posibil ca acțiunile sale să nu fie neapărat supraevaluate. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite