Marcel Bărbuţ a refuzat să vândă şi a câştigat
0Pentru Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast, care a refuzat în urmă cu doi ani o ofertă mai mult decât bună de vânzare a companiei, cuvântul de ordine este, în prezent, extinderea.
Omul de afaceri susţine că pentru 2009 compania are în plan achiziţii de teren pentru o nouă fabrica în zona Moldovei, după ce anul trecut a cheltuit peste 28 de milioane de euro pentru fabrica din Ploieşti. În ceea ce priveşte afacerile, AdePlast a încheiat anul trecut cu un profit mai mare cu 15% faţă de anul 2007. Are un singur credit, de circa 15 milioane de euro, pe opt ani, la care plăteşte o rată anuală de trei milioane de euro.
În prima jumătate a lui 2009 AdePlast a reuşit deschiderea de noi pieţe în afara României, mai precis, Ungaria, şi negociază cu o serie de companii din Ucraina şi Bulgaria. Potrivit omului de afaceri, gama produselor AdePlast este aproape dublă faţă de aceeaşi perioadă din 2008, la fel şi capacităţile de producţie, iar în aceste condiţii speră ca la sfarşitul acestui an cifra de afaceria sa înregistreze chiar un plus de 30% faţă de 2008.
“Vânat” de investitori
Consideră că începutul anului 2008 a fost unul excelent, dovadă că la un moment dat a pierdut clienţi pentru că nu le putea asigura stocul de marfă cerut. A fost nevoit astfel să deschidă o nouă fabrică, la Ploieşti. Ar fi trebuit să fie gata în luna iunie a anului trecut, dar unele probleme de ordin financiar au amânat inaugurarea pentru septembrie. „Cred că a fost un pic prea târziu. Se simţea deja criza. Dacă aş fi putut să livrez până atunci câte comenzi, acum eram peste piaţă. Foarte mulţi clienţi m-au părăsit”, adaugă mâhnit afaceristul.
Recunoaşte chiar că oferta “bombă” a venit din partea fondului de investiţii Advent, care i-a pus pe masă omului de afaceri român, nu mai puţin de 75 milioane de euro pentru 75% din acţiuni. „Nici nu credeam că cineva ar putea oferi mai mult de 70 de milioane de euro”, spune Bărbuţ, care a refuzat totuşi oferta. Susţine, totuşi, că a mai primit alte şapte oferte şi a fost vânat şi de alte fonduri şi investitori strategici.
Povesteşte că a plecat în 1989 din România şi a vrut să ajungă până în Australia, dar s-a oprit în Austria. A căutat un loc de muncă şi după ce a strâns ceva bani s-a întors în ţară, unde, ulterior, a dezvoltat afacerea Adeplast. Într-un interval de trei ani, între 2005 şi 2008, pentru a deveni acţionar majoritar, Bărbuţ a plătit peste 11 milioane euro asociaţilor.
Citiţi mai multe despre Marcel Bărbuţ în Forbes 500 Miliardari care a aparut din 6 octombrie pe piaţă.