Investițiile franceze în România au însumat 10,5 miliarde de euro în 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investițiile franceze în România s-au ridicat în 2022 la valoare de 10,5 miliarde de euro, iar comerţul bilateral franco-român însuma 10,7 miliarde de euro, a declarat, miercuri, Adriana Record. În plus, investițiile franceze au întregistrat o creștere semnificativă comparativ cu anul anterior, când acestea înregistrau 9,7 miliarde de euro.

foto drapel Franța
Investițiile franceze în România au scăzut în 2022

Cel puţin unul din trei start-up-uri are un birou de reprezentare în afara Franţei. Reflexul global face parte din ADN-ul antreprenorilor francezi care asociază reuşita, excelenţa, inovaţia şi curajul. De ce are alege o companie românească să investească în Franţa? În primul rând, pentru argumentele de business. Cele mai importante sunt legate de stimulente pentru inovaţie, cercetare şi dezvoltare, precum creditul de importuri şi programele de accelerare. Peste 54 de miliarde de euro au fost alocate în 2021 pentru susţinerea filierelor ecologice şi digitale, finanţând investiţiile din faza de cercetare până la cea de industrializare. Un alt argument este dinamica economică puternică, pe sectoare cu valoare adăugată, precum turismul, gastronomia, industriile creative, auto, digital, inteligenţă artificială, dinamică bazată pe talente şi pe competenţe”, a spus Adriana Record, directoare executivă a Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză din România (CCIFER).

Aceasta susţine că un al doilea motiv pentru care o companie românească ar investi în Franţa este încrederea că va reuşi.

„Această încredere vine în primul rând prin abordarea solidă într-un parteneriat economic franco-român stabil, bazat pe 4.200 de companii cu capital francez prezente în România, 30 de ani de prezenţă continuă a investiţiilor în toate domeniile de activitate şi o modificare de paradigmă investiţională, o tranziţie a modelului de business de la low-cost către valoare adăugată. În 2022, investiţiile franceze în România se ridicau la 10,5 miliarde de euro, iar comerţul bilateral la 10,7 miliarde, făcând din Franţa unul dintre principalii parteneri economici ai României”, a spus Record, într-o conferinţă de presă.

Potrivit sursei citate, companiile româneşti au posibilitatea să acceadă la o piaţă globală, în urma integrării în ecosistemul de business francez.

„Această colaborare a generat un impact major pentru companiile româneşti, pregătindu-le ca, la rândul lor, să acceadă la o piaţă globală. În primul rând, efortul de integrare locală al marilor investitori din industrie a condus la dezvoltarea lanţurilor de furnizori. Aveţi exemplu Dacia care prin campania "Produs în România" a vizat identificarea de producători locali de componente şi subcomponente ca alternativă ale furnizori internaţionali. Această integrare a dus la creşterea competenţelor companiilor româneşti şi la diversificarea portofoliilor de clienţi, la creşterea apetitului pentru inovare şi dezvoltare şi a contribuit la obiectivul comun de recentrare economică Europa, reducând astfel dependenţa de Asia. În cele peste 120 de filiere francofone care merg de la studii tehnice, juridice până la management, companiile româneşti găsesc tinere talente atrase de o experienţă internaţională şi pleacă în piaţa franceză fără bariere turistice. Pe scurt, companiile româneşti au avut şansa de a învăţa şi de a creşte alături de partenerii lor francezi din România şi astăzi au oportunitatea de a aplica această experienţă în abordarea unei pieţe mature”, a menţionat reprezentanta CCIFER.

Aceasta a adăugat că Franţa este cea mai atractivă ţară pentru investiţii din Europa, pentru al patrulea an consecutiv.

Al treilea motiv pentru care o companie românească ar investi în Franţa este aspiraţia că va juca într-o ligă de excelenţă. Franţa este cea mai atractivă ţară pentru investiţii din Europa pentru al patrulea an consecutiv şi peste 9.000 de companii au ales, în ultimii cinci ani, astfel de investiţii. Companiile româneşti sunt din ce în ce mai recunoscute pentru valoarea adăugată în sectoare precum industria sau serviciile informatice. Există un ecosistem care ajută să reuşească în această aventură de business. În 2021, Franţa era a şaptea destinaţie de investiţii pentru companiile româneşti”, a afirmat Adriana Record.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite