S-a deschis circulaţia pe prima „autostradă nemţească” din România VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook CNAIR
Foto: Facebook CNAIR

Drumul de intrare în ţară dinspre Bulgaria a fost deschis circulaţiei luni, a anunţat Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

„Drumul de intrare în ţară dinspre Bulgaria va fi dat în circulaţie, în câteva minute. Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Şoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecţie giratorie şi continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 şi DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. 

Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeaşi structură ca a variantei ocolitoare. Sunt bucuros că încă o lucrare pe care am început-o în 2020 a fost finalizată înainte de termen şi este data în trafic.”, a transmis secretarul de stat, luni, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, în data de 20 octombrie 2020 a fost emisă autorizaţia de construire a drumului, iar pe 21 octombrie 2020 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor.

„Este prima „autostradă nemţească” din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a aşternut prin turnare continuă.”, a mai precizat Ionel Scrioşteanu.

Şi fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă,  a anunţat, luni, deschiderea circulaţiei pe noul drum de 5,7km.

„Promisiune îndeplinită: de azi, intrarea în ţară, de la Giurgiu, este la standard european. Azi se deschide drumul de legătură de la Giurgiu, o conexiune rutieră civilizată de 5,7km cu 4 benzi separate fizic ce leagă DN5 Bucureşti - Giurgiu de podul peste Dunăre, respectiv frontiera cu Bulgaria. Este unul dintre proiectele în care m-am implicat direct anul acesta, pentru a se finaliza rapid şi fără blocaje”, a scris Cătălin Drulă, luni pe Facebook.

Acesta a precizat că „o monitorizare profesionistă înseamnă totul, de la discuţii cu avizatorii de reţele de gaz şi până la urmărit cantităţile de lucrări puse în operă zilnic”.

„Proiectul este construit cu o tehnologie nouă: betonul rutier. Este asemănător cu pistele de avioane, mult mai durabil decât asfaltul în cazul traficului greu. Mai departe voi urmări şi cere ca CNAIR să întreţină cum trebuie acest drum, pentru a nu repeta experienţa negativă de pe A2 Bucureşti - Fundulea”, a completat Drulă. 

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, explica în primăvară că noul drum va fi unul expres şi va fi realizat din beton.

„Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocoleşte complet Giurgiu şi ne scoate în DN5 la nord de oraş. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eşuat din anii '90 Bucureşti-Fundulea. Soluţia de atunci a dat greş. A fost un exemplu de aşa NU”, a explicat ministrul Drulă.

„Acum CNAIR s-a gândit bine să înceapă cu un proiect micuţ, un proiect pilot, pentru că astfel de drumuri şi autostrăzi din beton se fac în multe alte ţări şi există analize că pe un ciclu de costuri, pe durata de viaţă a drumului, devine mult mai ieftin. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici”, a declarat Drulă.

„Scăpăm de acea ruşine de drum până când intrăm în Vamă. Firma austriacă a promis că-l livrează la finalul anului”, a mai spus ministrul.

Drum de legătură DN5 - Vama Giurgiu

Lungime: 5,72 km

Constructor: PORR Construct

Valoare: 107 mil lei. fără TVA

Contract semnat în: 19.11.2019 (proiectare şi execuţie)

Lucrări începute: 21 octombrie 2020

Termen contractual: Q2 2022

Finalizare posibilă: Decembrie 2021

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite