Înmatriculările de maşini second-hand, în declin. Ce autoturisme preferă românii

0
Publicat:

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut, în martie 2023, cu 11.12% față de aceeași perioadă din 2022, atingând un volum de 12.251 unități, arată datele publicate, miercuri, de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Înmatriculările de masini second hand au scăzut cu 10% în martie, Foto: Arhivă Adevărul
Înmatriculările de masini second hand au scăzut cu 10% în martie, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit sursei citate, pe primele trei luni din 2023, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 36.966 unități, în creștere cu 27.56% față de perioada similară din 2022, respectiv 29.978 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2023 cifra de 28.040 unități, o scădere de 10% față de martie 2022.

Totodată, în primele trei luni din 2023, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 76.577 unități, în scădere cu 4.5% față de perioada similară din 2022, respectiv 80.209 unități.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ian-mar 2023: DACIA =13.563 unități; RENAULT = 3.175 unități; HYUNDAI = 2.457 unități; SKODA = 2.218 unități; TOYOTA = 2.150 unități; VOLKSWAGEN = 1.965 unității; FORD = 1.669 unități; MERCEDES = 1.340 unități; BMW = 1.244 unități; SUZUKI = 939 unități.

În urmă cu o săptămână, statele Uniunii Europene au aprobat un text legislativ care va pune capăt vânzării de autoturisme noi echipate cu motoare cu ardere internă din 2035, au transmis AFP şi Reuters. Acest lucru a fost posibil după ce Germania a obţinut o scutire pentru autoturismele care utilizează combustibili sintetici.

Textul validat va obliga autoturismele noi să nu mai emită CO2 începând de la mijlocul deceniului următor, ceea ce înseamnă, practic, o interdicţie a comercializării de automobile care funcţionează pe bază de benzină şi motorină, precum şi a celor hibride, în beneficiul automobilelor complet electrice.

Fit for 55

Propunerea de a revizui standardele privind emisiile de CO2 ale autoturismelor şi utilitarelor face parte din pachetul „Fit for 55". Prezentat de Comisia Europeană la data de 14 iulie 2021, acest pachet va permite UE să îşi reducă emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, şi să ajungă la neutralitate climatică în 2050.

După luni de negocieri, Parlamentul European, Executivul comunitar şi statele membre UE au convenit anul trecut ca termen limită anul 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon. Aceste reglementări vor face imposibilă vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie după 2035.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite