Încă un Drum Expres va fi construit în România. Ce orașe urmează să lege și cât va costa
0Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat Studiul de Fezabilitate pentru realizarea Drumului Expres care va face conexiunea între Centura Municipiului Satu Mare și graniță, a transmis, marți, secretarul de stat Ionel Irinel Scrioșteanu.
„Încă un drum expres avizat în CTE-ul Ministerului Transporturilor. Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat Studiul de Fezabilitate pentru realizarea Drumului Expres care va face conexiunea între Centura Municipiului Satu Mare și graniță.
Proiectul vizează realizarea unui sector de Drum Expres între Municipiul Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) și localitatea Oar, unde se va conecta cu Drumul Expres M49, în scopul asigurării unui parcurs mai rapid pentru traficul pe distanțe lungi de pasageri și mărfuri, prin viteză ridicată de deplasare.”, a transmis oficialul din Transporturi pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, Drumul Expres va străbate zonele administrative Satu Mare și Vetiș și sunt prevăzute următoarele:
- 10,831 km Drum Expres
- 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare - Oar și DN19
2 benzi pe sens, cu o lățime de 21,50 m
- Nod Rutier VO Satu Mare
- Nod Rutier cu drumul de legătură DN19
- Lucrări de artă: Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408; Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068; Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051; Alte pasaje inferioare
- Spații de servicii tip S3, stânga/dreapta
- Centru de Întreținere și Coordonare
- Lucrări de consolidare
- Lucrări hidrotehnice
- Restabiliri legături rutiere
- Lucrări de protecția mediului
- Siguranța circulației (inclusiv sistem de monitorizare trafic - ITS)
Sursa citată menționează că valoarea totală a investiției este de 916.111.195 lei fără TVA, iar finanțarea investiției se realizează prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 POIM.
„Acest proiect face parte din Somes Expres, sector Nord Livada-Petea, iar în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 se regăsește ca făcând parte din coridorul transfrontalier 3 CTF3-Somes.”, precizează Ionel Scrioșteanu.
În iunie 2021, CNAIR anunța că investigaţiile topografice şi geotehnice pentru Drumul Expres Satu Mare - Oar au fost finalizate.
„Azi, 21.07.2021, CNAIR S.A. împreună cu o delgatie a Ministerului Inovaţiei şi Cercetării din Ungaria, reprezentanţi ai NIF şi ai autorităţilor publice locale au partricipat la o întâlnire pe zona de graniţă. În cadrul acestei întâlniri au fost marcate, prin repere geodezice, punctele în care cele două sectoare ale Drumului Expres Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Graniţa Româno-Ungară – Drum Expres M49 Ungaria) se vor conecta”, a transmis CNAIR pe Facebook.
„Nordul ţării şi implicit judeţul Satu Mare o să fie conectat la reţeaua europeană de autostrăzi. E un pas important pentru economia locală şi pentru toţi cei care tranzitează zona noastră”, a declarat atunci deputatul Adrian Cozma.
Potrivit CNAIR, contractul de servicii de elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie a fost semnat în data de 10 iulie 2020.
„Traseul actual care asigură conexiunea între Satu Mare şi graniţa Româno - Ungară, este reprezentat de DN 19A (Satu Mare - Petea). Acest drum naţional are câte o bandă de circulaţie pe sens şi un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulaţie a drumului.”, mai preciza CNAIR.