Galațiul - conectat la marile căi de transport

Publicat:

Orașul de la Dunăre, la granița Uniunii Europene, cunoaște în această perioadă o dezvoltare spectaculoasă datorată în primul rând investițiilor majore în infrastructura de transport.

image

Podul peste Dunăre, drumul expres Galați-Brăila, varianta ocolitoare a orașului, apropierea de autostrada A7, platforma multimodală din Portul Galați, dar și drumul de mare viteză ce va lega Galațiul de autostrada A2, precum și aeroportul ce urmează a fi construit aici sunt punctele forte ale orașului.

Deschiderea tot mai mare de care se bucură zona Galațiului în ultima perioadă este fără precedent în istoria recentă, dacă ne gândim numai la numărul și anvergura investițiilor în infrastructura de transport. Sunt acum în diferite stadii lucrări de infrastructură care vor schimba total această regiune: podul peste Dunăre, în imediata apropiere a Galațiului, ce va avea descărcare directă în drumul expres Galați-Brăila, aflat acum în construcție, „centura mică” a orașului aflată în plină modernizare, sau varianta ocolitoare a orașului, „centura mare”, ce este acum în proiectare și are deja constructor. Se adaugă facilitățile oferite în Portul Galați de platforma multimodală pentru transportul de mărfuri pe Dunăre, dar și apropierea de autostrada A7, „a Moldovei”, și drumul de mare viteză ce va lega Galațiul de autostrada A2. Mai mult, au început prospecțiunile în vederea construirii unui aeroport pentru transport cargo și de persoane. Sunt investiții de o importanță strategică pentru această regiune și care vor aduce municipiul Galați cu certitudine în topul atractivității. 

image

Podul peste Dunăre – „Golden Gate” de România

Podul de la Brăila, aflat în imediata apropiere a Galațiului, este ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. Deasupra Dunării este o porţiune de doi kilometri de pod, iar în rest, vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Podul peste Dunăre din zona Galați-Brăila este una dintre cele mai mari investiții din istoria României de după 1989, cu o valoare estimată de 500 de milioane de euro, 80 la sută finanțare  europeană. Podul va îmbunătăți semnificativ traficul în regiune, asigurând în principal legătura cu Delta Dunării și Marea Neagră, dar și cu punctele de frontieră cu Republica Moldova și Ucraina de la Galaţi.  

Drum expres Galați-Brăila

Și lucrările la drumul expres Galaţi - Brăila sunt în plină desfășurare. Vorbim despre un drum nou, cu o lungime de 11 kilometri, care va avea două benzi pe fiecare sens, trei poduri, un pasaj şi două viaducte. Este încă o investiție cu fonduri europene ce depășește 400 de milioane de lei. Drumul expres Galați – Brăila va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B şi va asigura o conexiune mai bună între cele două oraşe, dar şi cu podul suspendat peste Dunăre.

Varianta ocolitoare a Galațiului

Noua variantă de ocolire a Galaţiului este acum în proiectare și are deja un constructor. Va avea 33,6 kilometri, 34 de poduri, pasaje, viaducte şi două noduri rutiere, la intersecţia cu DN26 (în zona localităţii Vânători) şi DN25 (în zona localităţii Traian). „Centura mare”, așa cum este cunoscută, în valoare de peste 700 de milioane lei, este singurul proiect major de infrastructură rutieră finanțat exclusiv de la bugetul de stat, nu prin fonduri europene. Varianta ocolitoare a orașului va contribui în mod considerabil la fluidizarea traficului, având în vedere că și drumul de centură existent este acum în plină modernizare.

Pod hobanat pe „centura mică” a orașului

Drumul de centură actual, cunoscut ca fiind „centura mică”, cu o lungime de circa 10 kilometri, este acum în modernizare. Se lărgește la patru benzi şi va include un pod hobanat, cu o suprastructură susţinută cu cabluri din oţel, pentru ocolirea zonelor urbane aglomerate. Va asigura fluidizarea traficului greu, asigurând și o mai mare siguranță în trafic.

image

Platforma multimodală în Portul Galați

Platforma multimodală din Portul Galați este un proiect prioritar la nivel european, ca parte a rețelei TEN-T, și vizează creșterea capacității de operare și a siguranței în portul Galați. Pentru prima etapă a acestei investiții, în valoare de 180 de milioane de lei, a fost deja desemnat constructorul. Astfel, în Portul Galați se modernizează cheul, pentru a asigura acostarea directă a navelor maritime și fluviale, dar și infrastructura pentru accesul terestru la port.

A7, la numai o oră distanță

Autostrada „Moldovei” (A7) are aproape 450 de kilometri, de la Ploiești până la Siret, în nordul țării, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 335 de km) a fost prinsă pe finanțare prin PNRR, iar asta înseamnă că, pentru a nu pierde finanțarea, toate tronsoanele trebuie construite contra-cronometru, până în 2026. Conexiunea Galațiului cu A7 se poate face la Focșani, adică o distanță de circa o oră. 

Șosea de mare viteză Galați-Slobozia-Autostrada Soarelui

Un alt drum expres cu o lungime de circa 140 de kilometri va lega județele Galaţi, Brăila, Călăraşi şi Ialomiţa. Investiția totală este evaluată la 500 de milioane de euro, iar noua șosea de mare viteză pentru care se face acum studiul de fezabilitate va face conexiunea orașelor Galați, Brăila și Slobozia cu Autostrada Soarelui (A2) și apoi cu Dunărea, via Călărași.

Expertize geotehnice pentru Aeroportul Galați

Aeroportul internațional Galați-Brăila va fi unul cargo și de pasageri și se va construi în zona Braniştea - Schela. Investiția este inclusă în Master Planul Național de Transport și se lucrează deja la expertizele geotehnice și de mediu, studiul de fezabilitate fiind realizat de o asociere de 17 firme cu experiență consistentă în domeniu și care se bucură de sprijinul experților de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. 

Articol susținut de Primăria Municipiului Galați

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite