Dezvoltarea de parcuri tematice şi de agrement pe Litoral ar contribui la extinderea sezonului estival

0
Publicat:

Dezvoltarea unor parcuri tematice şi de agrement de amploare pe Litoral ar contribui major la extinderea sezonului estival şi la creşterea rapidă a atractivităţii destinaţiei şi a numărului de turişti români şi străini, este de părere Corina Martin, secretar general al FPIOR.

Oameni la plajă pe litoralul românesc
Dezvoltarea de parcuri tematice şi de agrement pe Litoral ar ajuta la extinderea sezonului estival

"Ştim cu toţii că dezvoltarea unor Parcuri tematice şi de agrement de amploare pe Litoral ar contribui major la extinderea sezonului şi la creşterea rapidă a atractivităţii destinaţiei şi a numărului de turişti români şi străini atraşi. De foarte mulţi ani, am exprimat public, personal şi nu numai, că o asemenea soluţie ar atrage efecte majore şi imediate în acest sens. De aceea, salutăm propunerea premierului României, Marcel Ciolacu - exprimată în cadrul întâlnirii de ieri (11 mai 2024, n.r.) - de a analiza posibilitatea ca statul să investească un buget orientativ de 30 - 50 milioane euro pentru a construi un asemenea Parc tematic major pe Litoral, ce ar putea ajunge apoi în administrarea şi operarea unei companii private specializate. Impactul şi efectele pozitive pe care o asemenea investiţie le va aduce Destinaţiei Litoral şi turismului romanesc sunt majore şi ar ridica, în timp foarte scurt, imaginea şi atractivitatea litoralului românesc", a afirmat Martin, într-o declaraţie de presă transmisă, duminică, Agerpres.

Potrivit sursei citate, una dintre problemele majore cu care patronatele din turism se confruntă, în ceea ce priveşte Litoralul, se referă la slaba administrare a plajelor, derulată de Administraţia Naţională "Apele Române", un "management defectuos, ce ne-a generat şi în continuare aduce prejudicii actului turistic prestat şi ofertat de hotelieri şi de operatorii HoReCa".

De asemenea, reprezentanta FPIOR aminteşte de politica fiscală cu constrângeri şi care "apasă pe umerii operatorilor din industria ospitalităţii din România", precum şi de bugetul naţional de promovare turistică "mult prea mic de care dispune, în fiecare an, Ministerul public pentru a promova Destinaţia România, în comparaţie cu bugetele cu mult mai mari pe care le cheltuie destinaţiile vecine şi concurente".

O altă problemă vizează imposibilitatea de a utiliza lacurile din Constanţa şi Mamaia în scop turistic, din cauza disputei legate de drepturile de proprietate şi administrare, între autorităţile locale şi Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură (ANPA).

În plus, Corina Martin apreciază necesitatea racordării deciziei de începere a anului şcolar şi de programare a vacanţelor în corelare cu nevoile şi priorităţile de operare în unele destinaţii turistice sezoniere, dar şi nevoia realizării unei Strategii naţionale de promovare a Turismului, sub cupola unei Organizaţii de Management al Destinaţiei România, în parteneriat public-privat.

Aceasta reclamă, totodată, absenţa unor investiţii mari, care să fie susţinute şi încurajate de instituţiile statului, pentru agrement şi distracţie pe Litoral. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite