Dacia a vândut în 2011 940 de maşini pe zi
0Programul „Rabla“ şi taxa auto au impulsionat vânzările din România, iar pe piaţa mondială Duster a devenit noul vârf de lance al gamei româneşti.
Anul comercial 2011 a consemnat pentru Dacia o scădere uşoară, cu 1,5%, a vânzărilor pe plan mondial, în raport cu 2010. În 2011, livrările totale au însumat 343.233 de unităţi, faţă de 348.723 de unităţi în 2010. Chiar şi aşa, vânzările consemnate anul tecut reprezintă un ritm mediu al livrărilor de peste 940 de maşini pe zi.
În România, pe o piaţă în scădere cu 8,3%, Dacia a vândut 30.867 de vehicule (faţă de 36.730 de unităţi în 2010), atingând o cotă de piaţă de 28,9%. Aproape jumătate din totalul vânzărilor (15.019 unităţi) au fost realizate prin intermediul programului „Rabla".
Datorită unui raport prestaţii/spaţiu interior/preţ fără echivalent în lumea vehiculelor 4x4, Dacia Duster s-a impus rapid pe piaţa românească. Cu 7.252 de înmatriculări, Duster este al doilea model cel mai vândut din România, după Logan, şi liderul segmentului 4X4. Versiunea vârf de gamă, Laureate, a fost preferată de 95% din clienţi. Duster se bucură de un succes remarcabil la export, unde au fost vândute până acum aproape 230.000 de unităţi.
EXCLUSIV: O utilitară,în curând pe piaţă
Gama Dacia nu va avea vehicule eco pe termen scurt sau mediu, deoarece sistemele de propulsie hibride şi electrice sunt relativ scumpe. „Dacia va introduce în curând un vehicul utilitar care va răspunde mai multor cereri ale clienţilor acestui tip de vehicule", a declarat, pentru „Adevărul", Thomas Dubruel, directorul comercial al Dacia. El precizează, însă, că este încă destul de devreme să fie prezentate detalii despre aceste vehicule, deoarece Logan Van şi Logan Pick-up nu au ieşit încă din producţie. Noul vehicul va fi un atu pentru oferte către clienţii cu flote.
În afara României, vânzările Dacia au înregistrat în 2011 un nou record, cu peste 312.000 de unităţi. Marca şi-a consolidat succesul pe piaţa europeană, unde au fost înmatriculate 240.470 de vehicule. Franţa rămâne prima piaţă de export pentru Dacia, cu peste 94.000 de unităţi, ceea ce corespunde unei cote pe piaţa locală de 3,5%. Germania ocupă a doua poziţie în top, cu 43.452 de unităţi vândute, în creştere cu 7,8% faţă de anul 2010. O creştere importantă a vânzărilor Dacia (+15%) a fost înregistrată şi în Italia, unde în 2011 au fost vândute 26.838 de unităţi.