CFR Călători încearcă din nou să resusciteze trenurile InterCity. Ce servicii la bord sunt obligatorii

0
0

CFR Călători încearcă din nou să resusciteze trenurile InterCity, după opt ani de când au fost scoase din circulație, timpul rămas până la reintroducerea lor în circuitul feroviar fiind însă extrem de scurt.

Noile trenuri InterCity ar trebui să circule din nou din 12 decembrie. Foto Shutterstock
Noile trenuri InterCity ar trebui să circule din nou din 12 decembrie. Foto Shutterstock

Noile trenuri InterCity ale Operatorilor de Transport Feroviar (OTF de stat) ar urma să fie reintroduse în circulație începând cu data de 12 decembrie, odată cu noul Mers al Trenurilor pentru perioada 2022 - 2023.

„Începând de la noul mers al trenurilor vom avea 3 magistrale privilegiate pe unde vom avea trenuri InterCity, cea mai importantă magistrala 800 este deservită de 13 perechi de trenuri pe zi printre care vom avea și 2 perechi de trenuri InterCity "Tomis Expres".”, scrie romaniaferoviara.ro.

Potrivit acesteia, pe relația București Nord - Constanța vom avea:

  • IC 538 București Nord (09:30) -Constanța (11:30)
  • IC 581Bucuresti Nord (17:30) - Constanța (19:30)
  • IC 582 (10:50) Constanța - București Nord (12:50)
  • IC 536 (17:20) Constanța - București Nord (19:20)

Durata de parcurs este de 2 ore fără oprire, iar prețurile aproximative vor fi de 100 lei la vagonu' clasa a 2-a și respectiv 130 lei la vagonu' de clasa a 1, prețurile sunt estimative pentru că CFR Călători încă nu a actualizat tarifele de pe site.

"Mare afacere" pe M 800 trenurile IC nu vor fi, cu doar 15 min câștigate față de trenurile IR standard, care au tarife cu 20% mai mici! Preconizăm că la începutul sezonului estival 2023 trenurile IC vor dispărea de pe M800 pentru că oferta este variabilă și ai de unde să alegi, nefiind constrâns să alegi IC în lipsă de alte opțiuni, mai scerie publicația online.

Magistrala 500 recapătă și ea o pereche de trenuri InterCity ("Ștefan cel Mare"), mai mult sau mai puțin utilă, aspect pe care îl argumentăm mai jos.

Pe relația București Nord - Suceava/Iași vom avea:

  • IC 551 (17:23) București Nord - Iași (23:28)
  • IC 561 (05:17) Iași - București Nord (11:27)

Tarifele calculate estimativ ar fi de 200 lei la clasa a 1 și respectiv 150 lei la clasa a 2 iar durata medie a călătoriei este de 6h 05min.

Pe M500 dacă CFR Călători nu reactivează 2 vagoane restaurant pentru trenurile IC și nu vor scoate din remize vagoane superioare ca și confort față de ce au acum, trenurile IC nu vor avea viață lungă, cel mai probabil până la începerea sezonului estival 2023!

Există alternativele IR 1663, IR 1665, IR 1660 și/sau IR 1662 care au tarife cu 20% mai mici iar durata călătoriei este asemănătoare sau chiar mai rapidă, vezi IR 1663 cu cel mai rapid timp de 6h 03min între București Nord - Iași.

Magistrala 300 București Nord - Cluj pare la prima vedere să aibă singurul tren InterCity cu adevărat util, vorbim de IC 531 ("Avram Iancu") care chiar vine cu un plus de viteză și un timp de 45min până la 60 min mai rapid decât celalalte variante!

Din 12 decembrie vom avea:

  • IC 531 (13:20) București Nord - Cluj Napoca (21:49)
  • IC 532 (08:10) Cluj Napoca - București Nord (16:52)

Durata de parcurs este de 8h 30min pentru 498 km, cu cel puțin 45 min mai rapid decât celelalte variantele. Trenurile IC pe relația București Nord - Cluj Napoca vor avea opriri doar în Ploiești Vest, Brașov și Teiuș, un adevărat InterCity din toate punctele de vedere și singurul care (părerea noastră) va supraviețui mai departe de 2023.

La o privire mai atentă vom vedea că pe relația București Nord - Cluj Napoca nu avem decât 3 perechi de trenuri pe zi și o pereche de noapte, cel mai tragic e că de la Cluj Napoca la București avem un "gol" de 12h 15min între 10:00 și 22:15 când nu avem nici un tren în circulație!

Pentru cei 498 km CFR Călători va percepe un tarif de aproximativ 200 lei la clasa a 1 și respectiv 150 lei la clasa a 2-a, spre deosebire de celalalte trenuri IC din țară, unde cele de pe București Nord - Cluj Napoca devin o varianta mai utilă de luat în calcul datorită timpului de parcurs de doar 8h 30min.

Vagonul restaurant devine obligatoriu

Vagonul restaurant devine obligatoriu iar celalalte vagoane din garnitură vor trebui să fie peste ce avem acum în circulație la capitolul confort, lucru greu de realizat în condițiile actuale de vagoane apte pentru rezlizarea serviciului comercial de InterCity.

Conexiune wi-fi obligatorie

Conexiunea la internet în trenurile Intercity care vor fi reintroduse în circulație de CFR Călători pe 11 decembrie este obligatorie, avertizează Autoritatea pentru Reformă Feroviară, după cum scrie și clubferoviar.ro, precizând că ARF va monitoriza dacă noile trenuri respectă cerințele minimale de accesibilitate și confort prevăzute de legislația în vigoare.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri