Cei doi libanezi din fruntea Caroli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fraţii Khaled (36 de ani) şi Talal (41 de ani)  El Solh fac business în România de peste 10 ani
Fraţii Khaled (36 de ani) şi Talal (41 de ani) El Solh fac business în România de peste 10 ani

Deşi provin dintr-o familie celebră de politicieni libanezi, fraţii Talal şi Khaled El Solh au ales să facă business în România. Şi au ajuns lideri pe piaţa mezelurilor.

Noi suntem printre puţinii oameni de afaceri din familie din generaţia nouă, spune cu modestie Khaled El Solh, cel care este de aproape două luni şeful „cel mare" al mezelurilor Caroli Foods. În familia El Solh mai toată lumea a făcut politică la nivel înalt. Aşa, de exemplu, Raid El Solh, o rudă a celor doi, a luptat pentru independenţa Libanului modern, ba chiar a fost cel dintâi prim-ministru al ţării - se întâmpla în 1943.

Nu a fost însă singurul demnitar important, pentru că „am mai avut alţi trei premieri de-a lungul timpului şi mulţi miniştri", povesteşte Khaled. Şi chiar nu se laudă, vorbeşte aşa de calm şi cu atâta seninătate de istoricul familiei, încât îţi dai seama că a moştenit şi el ceva din gena de „luptători" a predecesorilor săi. Numai că timpurile s-au mai schimbat, iar tinerii de acum au lăsat de-o parte adversităţile politice şi se bat mai degrabă în cote de piaţă.

Primele începuturi

Khaled a venit în România pentru prima dată în 2000, la aproape cinci ani după ce fratele mai mare Talal începuse să se implice în producţia de mezeluri, la îndemnul socrului său - Mounir Halawani. 

După ce a deprins toate tainele meseriei de mezelar şi a ajuns să cunoască concurenţa din piaţă, undeva la începutul anilor 2000, Talal a simţit că firma lui poate să devină lider, mai ales că un an mai târziu avea să i se alăture şi Khaled. Iar acesta nu doar că s-a implicat în business, ci a făcut chiar o pasiune pentru Caroli. Unsprezece ani mai târziu, Khaled ajungea chiar „şeful cel mare", cu afacerea familiei pe „mâinele lui", după ce trecuse prin mai multe funcţii executive. Cumva, este un arc peste timp, în care rolurile s-au schimbat, pentru că a venit şi rândul fratelui mai mic la conducerea executivă.

Vezi pe forbes.ro întreaga poveste a fraţilor Khaled

În numărul 72 al revistei „Forbes":

- Puterea neştiută a emisiunilor TV. Există un indicator de audienţă, Time Band Index, care arată cât de performant este un program TV sau dacă trebuie scos  din grilă. Ce importanţă are acest parametru pentru piaţa noastră TV obsedată de rating? Niciuna.

- Un pariu cu multe riscuri. Cine privește energiile alternative drept noul El-dorado investiţional scapă din vedere cel puţin un detaliu: miracole în business nu prea există. Sau există, dar pe termen scurt.

- Lovitura de un miliard de dolari.
US Secret Service vorbeşte pentru prima dată despre prejudiciile de 1.000.000.000 de dolari pe care românii le-au adus americanilor prin infracţiuni informatice şi cum s-ar putea transforma problema într-o oportunitate prin crearea uni centru de cercetare-dezvoltare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite