Câţi ani are berea ta?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Luni, 14 noiembrie, apare noul număr „Forbes România“
Luni, 14 noiembrie, apare noul număr „Forbes România“

Anul de naştere al unei beri, înscris pe etichetă, ascunde poveşti care îmbogăţesc valoarea brandului.

Anul de botez al unei beri poate părea un moft, în prezent, dacă ne gândim la tehnicile de marketing, la goana după cotele de piaţă ale producătorilor, la campaniile agresive, la veselia din reclamele TV, la munca de organizare a reţelelor de distribuţie, la eforturile designerilor de a face prietenoase brandurile. Cine mai are timp să fie atent la un astfel de detaliu: anul înscris pe eticheta unei beri? Citeste pe forbes.ro cati ani are berea ta preferata?

Producătorii de bere nu au obiceiul să transforme anul înscris pe etichete într-un „vector" de creştere a vânzărilor. La majoritatea celor „datate", anul reprezintă o valoare adăugată brandului. Pentru Daniel Gavrilă, directorul firmei de consultanţă Glue, anul are o semnificaţie în măsura în care consumatorii îl remarcă şi-i dau o conotaţie: „Menţionarea anului joacă un rol important mai degrabă în demersul de construcţie a brandului."

Pe piaţa românească, doar două branduri au folosit în mod activ anul înfiinţării: Timişoreana, în mod programatic, şi Ursus, la un moment dat. Pentru Timişoreana, anul a fost folosit ca o caracteristică de bază a brandului. Istoria Timişoreana se împleteşte cu istoria primei fabrici de bere din România. Construită în 1718 de prinţul Eugeniu de Savoya (conducător al oştilor imperiale habsburgice, care a eliberat Timişoara, în anul 1716, de sub ocupaţie turcească), fabrica de bere trebuia să suplinească lipsa apei potabile din oraşul de pe malul Begăi şi să potolească setea armatei austriece.

Click pe foto pentru a mări



Cântă imnul ca să bei Staropramen!

Istoria mărcii Stella Artois este strâns legată de istoria oraşului belgian de origine - Leuven. Stella (în latină - „stea") a fost produsă în 1366 în fabrica Den Hoorn în cinstea Crăciunului. Tot în apropiere de Leuven, la Hoegaarden, îşi are originea o altă marcă de bere distribuită de Bergenbier SA în România: Hoegaarden, născută în 1445. Istoria Staropramen („izvor vechi") începe în 1869, anul în care sunt iniţiate lucrările de construcţie a fabricii cu acelaşi nume la periferia oraşului Praga. Popularitatea acestei beri a dat naştere chiar şi unui Ordin al băutorilor de Staropramen, ai cărui membri nu duc niciodată halba la gură până nu intonează imnul dedicat băuturii.

Leffe brună, un brand din portofoliul InBev Belgia (comercializat şi în România), face parte din categoria berilor „mănăstireşti": istoria acestei beri începe în anul 1240, la o abaţie construită în 1152 în sudul Belgiei.

Familia Heineken a intrat în afacerea cu bere în 1864, când Gerard Adriaan Heineken a cumpărat o fabrică de bere în centrul Amsterdamului. Peste 140 de ani, trei generaţii din această familie au extins brandul şi compania. Afacerea de familie primeşte numele Heineken în 1873.

Sunt atenţi consumatorii la aceste detalii înscrise pe etichetele berilor? „Mulţi nu citesc nici data de valabilitate, darămite aceste detalii. Însă nimic nu este scris întâmplător pe etichete, iar consumatorii s-au obişnuit să descifreze întregul, să-şi formeze o opinie pe baza senzaţiilor transmise de întregul ambalaj", conchide Gavrilă.

Mai puteţi citi în numărul 70 „Forbes România"

Milionar Român (self) made in USA. Cu o avere de 200 de milioane de dolari, George T. Haber este considerat cel mai bogat antreprenor de origine română din diaspora.

Cum se schimbă faţa FMI. Fondul Monetar Internaţional îşi caută o nouă identitate. Iar la acest proces participă, din interior, şi Mihai Tănăsescu, singurul român din conducerea instituţiei.

Click pe foto pentru a mări
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite