Compania aeriană care a găsit soluţia păstrării distanţei de 1,5 metri în timpul zborului. Cum se descurcă stewarzii şi pasagerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

O companie aeriană a găsit soluţia păstrării distanţei de 1,5 metri în timpul zborului, precizând cum se descurcă stewarzii şi pasagerii şi ce alte măsuri de siguranţă a luat.

Compania olandeză KLM continuă să opereze în această perioadă conform unui program ajustat, care reprezintă aproximativ 10% din numărul obişnuit de zboruri şi aplică o serie de măsuri excepţionale de siguranţă şi igienă, în conformitate cu instrucţiunile primite de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii, Institutul Naţional pentru Sănătate Publică şi Mediu din Olanda (RIVM) şi Asociaţia Serviciilor Regionale Olandeze de Sănătate Publică (GGD).

Printre cele mai importante măsuri adoptate de KLM pentru a combate răspândirea virusului COVID-19 şi a opera în condiţii optime pentru pasageri şi angajaţi deopotrivă se află: 

Asigurarea distanţei de 1,5 metri între pasageri pe durata zborului 

Ori de câte ori acest lucru este posibil, KLM face toate eforturile pentru a menţine un grad de ocupare al aeronavei mai scăzut decât în mod normal, astfel încât să se respecte distanţa recomandată de 1,5 metri între pasageri. Locurile sunt prealocate, astfel încât să existe scaune libere între pasageri, în conformitate cu protocoalele de distanţare socială. În cazul zborurilor de repatriere, însă, blocarea locurilor libere nu este întotdeauna posibilă, întrucât prioritară este reunirea cât mai multor familii şi aducerea acasă a cât mai mulţi cetăţeni blocaţi în străinătate în această perioadă dificilă.

Diminuarea interacţiunii în timpul serviciului la bord

O altă măsură specială luată pentru siguranţa pasagerilor şi a angajaţilor KLM se reflectă în minimizarea interacţiunii şi a contactului direct dintre echipaj şi pasageri în timpul serviciilor de catering de la bord. În acest context, serviciul la bord este adaptat, oferta de catering a fost simplificată, iar produsele vor fi servite în cutii speciale.

Igiena la bord

Pe durata zborurilor, întregul echipaj poartă măşti şi mănuşi de protecţie, iar la bord există produse adiţionale de igienă, cum ar fi dezinfectantele pentru mâini. Aeronavele KLM sunt supuse unor procese ample de curăţare şi dezinfectare cu ajutorul agenţilor de curăţare adecvaţi, aerul de la bordul aeronavei este mai uscat şi reîmprospătat rapid cu ajutorul unor filtre extrem de eficiente, în vederea eliminării particulelor şi viruşilor potenţial nocivi.

În plus, programul echipajului KLM a fost ajustat astfel încât aceştia să petreacă o perioadă cât mai scurtă în escale, li se asigură echipament de protecţie adecvat, iar una dintre toalete este destinată exclusiv lor în timpul zborurilor.  

Măsuri suplimentare de igienă înainte şi după îmbarcarea în avion

Eforturile suplimentare în perioada pandemiei nu sunt centrate doar pe siguranţă şi măsuri sporite de igienă în timpul zborurilor, ci şi pe durata întregului proces de check-in, îmbarcare, transfer sau debarcare. Se menţine pe cât posibil distanţa socială recomandată, se reaminteşte în permanenţă despre măsurile de siguranţă ce trebuie respectate de fiecare în parte, s-a facilitat plata unei întregi serii de servicii prin card de debit sau card de credit. Totodată, au fost configurate procese de îmbarcare adaptate, în grupuri mai mici şi se efectuează screening-uri de pasageri pe o serie de zboruri.

Măsuri de prevenţie şi screening al pasagerilor pe aeroport

Guvernele mai multor state au impus recent companiilor aeriene efectuarea unor teste de sănătate tuturor pasagerilor înainte de îmbarcare, astfel că, pentru zborurile cu plecare de la Amsterdam spre Canada, Singapore şi Coreea de Sud, pasagerii vor trece prin acest control adiţional ce implică verificarea temperaturii cu ajutorul unor termometre cu citire de la distanţă, efectuat de către personalul de la sol KLM în colaborare cu KLM Health Services şi personalul medical al aeroportului Schiphol.  

În plus, începând cu 17 aprilie, KLM solicită pasagerilor care pleacă spre Aeroportul Amsterdam Schiphol din destinaţii considerate cu risc ridicat, completarea unui formular ce conţine întrebări cu privire la starea lor de sănătate şi în baza căruia li se poate refuza îmbarcarea dacă răspunsurile nasc suspiciuni cu privire la siguranţa celor din jur. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite