Boeing investeşte alte 450 de milioane de dolari în compania Wisk Aero, pentru a susţine dezvoltarea taxiurilor zburătoare fără pilot

Boeing investeşte alte 450 de milioane de dolari în compania Wisk Aero, pentru a susţine dezvoltarea taxiurilor zburătoare fără pilot

Foto: EPA-EFE

Boeing investeşte alte 450 de milioane de dolari în compania Wisk Aero, pentru a sprijini dezvoltarea viitoarelor taxiuri zburătoare fără pilot, a anunţat luni gigantul aerospaţial american, citat de Reuters.

Wisk, cu sediul în California, deţinută de Boeing şi Kitty Hawk, firma de vehicule aeriene înfiinţată de co-fondatorul Google Larry Page, este unul dintre zecile de producători specializaţi în vehicule electrice cu decolare şi aterizare verticală, dar se diferenţiază de aceştia prin concentrarea eforturilor pe zborul autonom.
 
”Părerea noastră este că acesta este marele avantaj strategic al Wisk, acela de a merge direct la o aeronavă care zboară singură, construind acele principii la fiecare nivel de proiectare şi dezvoltare”, a declarat Marc Allen, directorul de strategie al Boeing, pentru Reuters.
 
Decizia de a depăşi o generaţie de aeronave pilotate eVTOL dezvoltate de startup-uri independente şi de unele grupuri aerospaţiale implică o intrare în serviciu mai târziu decât data ţintă din 2024 preconizată de majoritatea concurenţilor.
 
Boeing a refuzat să ofere o dată pentru ceea ce numeşte vehiculul de pasageri Wisk de generaţia a şasea, dar surse din industrie au spus că ideea este să îl prezinte pentru certificare în jurul anului 2028.
 
Boeing a declarat că vehiculul proiectat de Wisk va fi primul vehicul autonom de transport de pasageri care va fi certificat în Statele Unite.
 
Wisk a spus într-un comunicat că investiţia de 450 de milioane de dolari de la Boeing o va face ”una dintre cele mai bine finanţate” companii de acest tip, dar nu a oferit alte detalii.
 
Strângerea de fonduri urmează unei serii de fuziuni de miliarde de dolari ale concurenţilor, într-o tendinţă care a încetinit recent.
 
Analiştii afirmă că termenul de certificare rămâne sursa cheie de incertitudine în jurul industriei, ale cărei debuturi includ Joby şi Archer din California şi rivalii europeni Lilium  şi Vertical Aerospace.
 
Boeing deţine la Wisk o participaţie majoritară nedezvăluită.
 

Vă recomandăm şi: 

 
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările