Bosch, vânzări de peste un miliard de euro în sectorul electromobilităţii. Cum se pregăteşte compania pentru cererea de autovehicule electrice
0Grupul Bosch estimează că va genera anul acesta vânzări de peste un miliard de euro în sectorul electromobilităţii. Potrivit reprezentanţilor companiei, afacerea continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat, astfel că până în 2025, se preconizează că cifra vânzărilor va creşte de cinci ori.
În materie de electromobilitate, opţiunile Bosch includ e-Bike, utilaje pentru construcţii, cipuri din carbură de siliciu, module e-axle preintegrate.
Bosch anunţa că va continua să urmărească o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, oferind soluţii ecologice la nivel global pentru toate tipurile de mobilitate, în conformitate cu cerinţele politicii naţionale.
De asemenea, Bosch investeşte în sistemele de propulsie electrice cu baterii şi în cele pe bază de celule de combustie şi s-a implicat în proiecte ale clienţilor din China, S.U.A. şi Europa.
Potrivit reprezentanţilor cmpaniei, primele camioane cu tehnologie Bosch circulă deja pe şoselele din China.
„Electromobilitatea va deveni o afacere de bază pentru noi, iar mobilitatea fără CO2 o zonă de creştere. Transformăm provocările în oportunităţi: aşa facem lucrurile la Bosch”, a declarat Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie Bosch, la IAA Mobility 2021 de la München.
Conducere electrică
„Ne pregătim pentru creşterea cererii de autovehicule electrice în lumea întreagă. La nivel mondial, ne aşteptăm ca 60 de procente din numărul total al autovehiculelor nou înmatriculate în 2035 să fie electrice”, a declarat Stefan Hartung, membru al consiliului de administraţie şi preşedinte al sectorului de activitate Soluţii de mobilitate.
Potrivit reprezentanţilor companiei, în cazul conducerii electrice, reîncărcarea joacă un rol decisiv. Astfel, la München, Bosch prezintă în premieră un nou cablu flexibil de încărcare pentru autovehiculele electrice.
Acesta dispune de tehnologie de control şi siguranţă integrată şi adaptoare pentru prize de Tip 2 şi de uz casnic.
Poate asigura reîncărcarea chiar şi de la o priză de 230 V, fără a fi necesară caseta de control uzuală integrată în cablu, ceea ce înseamnă că are o greutate mai mică de trei kilograme, cu aproximativ 40 de procente mai mică decât a cablurilor de încărcare convenţionale cu casetă de control.
Şi pentru a scuti şoferii de corvoada de a căuta staţii de încărcare în timpul călătoriilor, serviciul de reîncărcare pe bază de internet Bosch le oferă acces la peste 200.000 de locuri de încărcare în Europa şi inclusiv plata fără probleme, tranmit reprezentanţii companiei.
Conducere autonomă
Potrivit sursei citate, portofoliul Bosch include toate elementele conducerii automatizate, iar compania are aproximativ 5.000 de ingineri care lucrează la toate nivelurile sale.
Printre aceste elemente se numără funcţiile de asistenţă îmbunătăţite, care permit şoferilor să îşi ia mâinile de pe volan. Iar funcţiile de conducere fără şofer sunt, de asemenea, disponibile datorită tehnologiei Bosch.
„Cu proiecte pilot în domeniile parcării automate cu valet, Bosch a stabilit standarde în Germania şi S.U.A.”, a spus Denner.
Conform reprezentanţiilor Bosch, compania lucrează deja cu Mercedes-Benz şi alţi parteneri la implementarea acestei funcţii în parcarea P6 din aeroportul din Stuttgart.
„Noul Mercedes-Benz S-Class este primul vehicul de producţie din lume care prezintă tehnologia necesară pentru acest lucru. Pentru ca vehiculele fără şofer să poată naviga prin comanda smartphone-ului către un loc de parcare rezervat, Bosch echipează parcarea cu tehnologie precum camerele video cu instalare fixă.”, transmite sursa citată.
Se preconizează că alte 1.000 de parcări vor urma acest exemplu, până în 2025. În opinia Bosch, conducerea automatizată este mai presus de orice aspect care ar putea face traficul rutier mai sigur, având în vedere întregul confort suplimentar asociat unor astfel de evoluţii.