BCR dezvoltă reţeaua ghişeelor automate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BCR are în prezent aproximativ 2.500 de aparate Cash Out
BCR are în prezent aproximativ 2.500 de aparate Cash Out

Banca Comercială Română (BCR) îşi extinde reţeaua numită „Self-Service - Cash In“ prin amenajarea în sucursale a 400 de ghişee automate la o investiţie de două milioane de euro, concept explicat miercuri de către conducerea BCR.

Ghişeele automate sunt echipamente care intermediază tranzacţiile dintre persoanele fizice clienţi BCR şi furnizori.
Reprezentanţii BCR au declarat că extinderea conceptului de Self Service reflectă o soluţie de reducere a timpului pentru operaţiunile solicitate de clienţi, astfel încât să le ofere o mai mare rapiditate  în tranzacţiile care, de obicei, aveau loc la casierie.

O operaţiune durează mai puţin de un minut

„Printre principalele avantaje ale utilizării ghişeelor automate se numără rapiditatea în efectuarea tranzacţiilor, durata unei operaţiuni reducându-se de la circa 4 minute la mai puţin 40 de secunde“, a declarat Bogdan Marin, director executiv la Direcţia Managementul Canalelor Retail, BCR.
Implementarea acestor echipamente nu se va reflecta în reducerea costurilor de personal, a precizat un alt reprezentant al băncii, în schimb oferă soluţii pentru cozile de la ghişee.

Cum funcţionează

Tranzacţiile de la ghişeele automate se realizează în bancnote în moneda naţională (lei) şi oferă posibilitatea realizării următoarelor operaţiuni:
** Plata de facturi cu numerar prin scanarea codului de bare de pe factură sau prin completarea manuală a şabloanelor. Această operaţiune poate fi efectuată şi de o persoană care nu este client al BCR.
După scanarea codului de bare de pe factură, persoana care foloseşte ghişeul automat va verifica datele afişate şi va valida operaţiunea. Următorul pas constă în introducerea bancnotelor prin care ghişeul va efectua plata şi va elibera chitanţa. Se poate face plata parţială sau totală a facturii.
La plata facturilor cu numerar cu şablon, utilizatorul va selecta un grup de şabloane şi va allege un furnizor, după care va introduce datele din şablon, validând datele introduse. Va introduce bancnotel şi ghişeul va efectua plata şi va elibera chitanţa.
** Depunerea de numerar în cont are la bază un card BCR non-bancar ce are cu un cod de bare. Acest card îl primeşte de la casierie şi conţine informaţiile clientului. Pentru a folosi acest serviciu, clientul trebuie să scaneze codul de bare de pe cardul non-bancar după care va alege contul dorit. Clientul va introduce bancnotele şi va primi chitanţa.

Grad de utilizare: 20%

Cele 400 de ghişee automate au fost puse la dispoziţia clienţilor încă din septembrie 2012 şi, potrivit informaţiilor obţinute pentru lunile septembrie şi octombrie, reprezentanţii BCR au observat un procent de 20% de utilizare a echipamentelor pentru aceste operaţiuni. Din acest grad de utilizare, 50% sunt operaţiuni de plată a facturilor şi 50% operaţiuni de depunere numerar pentru plata ratelor din contul de credit sau din contul curent.

„Pe întreaga reţea de aparate care acceptă numerar estimăm un număr de aproximativ 500.000 de tranzacţii până la sfârşitul anului. Suntem convinşi că în scurt timp cel puţin 50% din tranzacţii se vor efectua prin intermediul echipamentelor“, a precizat Bogdan Marin. El a estimat atingerea pragului de 50% de utilizare a echipamentelor în 3-4 luni.

Ghişeele non-stop sunt prea scumpe

În momentul de faţă, ghişeele automate sunt amplasate în interiorul sucursalelor şi au acelaşi program cu unitatea în care se află. Marin a explicat că implementarea acestor sisteme la un program de 24/24 presupune o zonă special amenajată care presupune cheltuieli mai ridicate. 
În prezent, BCR are aproximativ 640 de aparate Cash In, din care 400 sunt ghişee automate, 70 sunt maşini multifuncţionale şi 167 sunt echipamente de schimb valutar. De asemenea, BCR are aproximativ 2.500 de aparate Cash Out.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite