Băsescu: „Am respins de la privatizare CFR Marfă pentru că se vroia privatizare cu strigare, unde poate să meargă oricine vrea să facă un show televizat”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Preşedintele Traian Băsescu a sugerat că nu doreşte ca privatizarea CFR Marfă să se transforme într-un show televizat, aşa cum s-a întâmplat în cazul combinatului Oltchim FOTO presidency.ro
Preşedintele Traian Băsescu a sugerat că nu doreşte ca privatizarea CFR Marfă să se transforme într-un show televizat, aşa cum s-a întâmplat în cazul combinatului Oltchim FOTO presidency.ro

Preşedintele Traian Băsescu a declarat aseară că a respins privatizarea CFR Marfă pentru că se propunea varianta derulării procesului prin licitaţie cu strigare, care permite oricui un show televizat, ca în cazul Oltchim, ceea ce i s-a părut "inadmisibil".

CFR Marfă a fost respins la privatizare pentru că se propunea privatizare cu strigare, ca la Oltchim. Ori, să vii să vrei să validezi cea mai riscantă variantă de privatizare pentru o companie de talia CFR Marfă mi s-a părut inadmisibil. Deci, CFR Marfă este o companie care poate fi privatizată, dar nu prin privatizare cu strigare", a afirmat Băsescu.

El a subliniat că la o procedură de privatizare cu strigare poate să meargă oricine vrea să facă "un show televizat".

Preşedintele a mai spus că el consideră că privatizarea CFR Marfă trebuie să se facă cu un investitor strategic.

„Eu o văd cu un investitor strategic, o mare companie feroviară europeană, va opera pe teritoriul României, o companie care să-i ridice valoarea, pentru asta facem privatizare", a spus Băsescu.

În urmă cu două zile, după întâlnirea cu reprezentanţii FMI, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declara că privatizarea CFR Marfă a devenit "prioritatea numărul 1". Săptămâna trecută însă, ministrul spunea că va solicita ca această companie să nu mai fie trecută în proprietate privată.

„Prioritatea numărul 1 astăzi o reprezintă privatizarea CFR Marfă. Este un lucru pe care au nu mi l-aş fi dorit, am spus asta şi reprezentanţilor FMI. Nu mi l-aş fi dorit pentru că şi reprezentanţii FMI şi cei ai CE ne-au recomandat permanent să preluăm modele de succes, iar toate ţările din Europa au companii de transport marfă de stat. Din nefericire situaţia economico-financiară a companiei de transport marfă nu permite redresarea ei decât în condiţiile în care avem o infuzie de capital din partea unui investitor privat", a spus ministrul.

Întrebat despre termenul de privatizare a companiei, Fenechiu a afirmat că acesta începe din februarie şi nu poate dura "sub nicio formă" mai mult de şase luni.

Statul va ceda 51% din titlurile companiei.

„Eu vizez ca în câţiva ani vânzarea restul de 49% din acţiuni să aducă statului un câştig considerabil", a spus el.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite