Articol publicitar

Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard pentru Romania şi Croaţia: „Cardurile şi, în general, plăţile digitale, sunt aliatul nostru în activităţile zilnice“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cosmin vladimirescu

De ce trebuie să plătim în aceste zile, în care ne confruntăm cu pandemia, mai mult ca oricând, cu cardul, decât să apelăm la cash? De ce plăţile contactless reprezintă cea mai sigură metodă de plată şi de ce nu trebuie să ne stresăm foarte tare cu ideea că, printre lucrurile pe care e musai să le dezinfectăm, s-ar număra şi cardul nostru bancar?

. Iată doar câteva dintre întrebările la care „Adevărul” a dorit să afle răspunsurile, pentru a-şi informa la rândul său cititorii. Ca atare, cea mai potrivită persoană nu putea fi altcineva decât Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard pentru România şi Croaţia, o companie care în materie de carduri şi soluţii de plată nu mai are nevoie de nici un fel de recomandări.

Adevărul: Există din ce în ce mai multe voci, în această perioadă de pandemie de COVID 19, care insistă pe renunţarea la plăţile cash în favoarea cardurilor bancare. Care sunt principalele argumente în favoarea acestei idei?

Cosmin Vladimirescu: Experienţele anterioare ne-au dovedit deja că nu ne putem baza în totalitate pe cash, iar un studiu lansat în vara anului trecut chiar arată că bancnotele contribuie la răspândirea bacteriilor. O pandemie nu ar trebui să fie pusă în relaţie cu faptul că oamenii înţeleg mai bine beneficiile plăţilor cu cardul şi îşi schimbă comportamentul de plată. În această perioadă, trebuie să fim precauţi şi responsabili, să respectăm măsurile impuse de autorităţi şi să ne protejăm sănătatea şi sănătatea celorlalţi.

Având în vedere evenimentele fără precedent cu care ne confruntăm, vieţile oamenilor s-au schimbat, la fel şi modul în care aceştia îşi cheltuiesc bugetele. Mastercard se dedică acţiunilor care protejează oamenii şi comunităţile, sănătatea şi securitatea consumatorilor fiind priorităţi absolute. În octombrie 2018, am iniţiat procesul de ajustare al terminalelor de plată pentru compatibilitate deplină cu tehnologia contactless de la 1 ianuarie 2020. Ca o continuare a acestui demers, am anunţat de curând majorarea limitei pentru plăţile contactless fără PIN în 30 de ţări europene, inclusiv în România. Consumatorii pot plăti până la suma de 200 RON fără a introduce codul PIN, în timp ce se bucură de siguranţă, rapiditate, confort şi, nu în ultimul rând, îşi protejează sănătatea. În decembrie 2019, peste 9 din 10 tranzacţii efectuate cu Mastercard erau contactless, ceea ce indică o adopţie excelentă a tehnologiei contactless la noi în ţară.

Adevărul: Care ar fi primele trei lucruri pe care le-aţi spune astăzi unui cetăţean mai în vârstă, în general mai reticent cu ideea de a avea în portofel un card bancar decât bani cash, legat de avantajele utilizării unui card bancar?

Cosmin Vladimirescu: Cardurile şi, în general, plăţile digitale, sunt aliatul nostru în activităţile de zi cu zi. Cu ajutorul plăţilor digitale, poţi achita în siguranţă facturile lunare, fără să îţi faci griji că trebuie să te deplasezi până la cel mai apropiat ghişeu şi poţi economisi mult timp pe care îl poţi petrece, în schimb, alături de cei dragi. La fel de important: plata cu cardul îţi oferă un confort psihic ştiind că banii tăi sunt păstraţi în siguranţă în contul tău bancar sau că pot fi recuperaţi cu uşurinţă, în cazul în care cardul este pierdut.

Adevărul: Principala grupă de vârstă ce a căzut pradă actualei pandemii e cea a seniorilor. Luaţi în calcul campanii speciale de informare şi de promovare a cardurilor bancare în rândul acestora?

Cosmin Vladimirescu: De-a lungul timpului, am dezvoltat mai multe iniţiative şi campanii pentru a oferi argumente obiective în favoarea plăţilor electronice, pentru a educa publicul cu privire la modul în care funcţionează acestea şi beneficiile pe care le oferă, dar şi pentru a demonta o serie de mituri care circulă în spaţiul public. De exemplu, există un mit care spune că banii de pe card pot fi furaţi cu ajutorul unui POS mobil (terminal de plata mobil). Însă un POS mobil nu poate scana un card şi nu poate permite plăţi dacă nu este funcţional; concret, pentru a fi funcţional şi permite tranzacţii, un POS trebuie să fie înregistrat la o bancă şi asociat unui cont bancar. Iar pentru a înregistra un POS la bancă, o persoană trebuie să parcurgă o serie de proceduri, inclusiv să aibă un contract încheiat cu banca respectivă. Mai mult, există o serie de proceduri de securitate care trebuie îndeplinite pentru a instala un POS şi a te asigura că acesta funcţionează. Prin urmare, dacă te-ai plimba pe străzi pentru a le fura oamenilor banii de pe card, nu ai putea să-i retragi din contul tău bancar sau, chiar dacă ai face-o, ai fi depistat imediat.

Un alt mit spune că infractorii pot fura datele cardului şi le pot folosi pentru a face plăţi online. De cele mai multe ori, ca o tranzacţie să fie autentificată şi autorizată în cazul unei plăţi online sunt necesare mai multe informaţii, inclusiv codul de trei cifre de pe spatele cardului (codul CVC2), numele deţinătorului cardului, adresa de facturare, precum şi o autentificare 3-D Secure. Atât timp cât cardul sau telefonul mobil nu transmite codul, numele deţinătorului de card sau adresa de facturare către interfaţa contactless, hoţul nu va avea informaţiile necesare pentru a face o tranzacţie, nici fizic, dar nici online sau cu telefonul.

Adevărul: Cum aţi răspunde dacă aţi fi întrebat următorul lucru: cum şi când se dezinfectează un card bancar, mai ales în condiţii de pandemie?

Cosmin Vladimirescu: Pe fondul pandemiei de coronavirus, miliarde de oameni urmează o rutină corespunzătoare de igienă, precum spălarea cu atenţie a mâinilor, dezinfectarea  diferitelor suprafeţe în mod regulat şi protejarea cu rigurozitate a altor persoane de tuse şi strănut. Cu toate acestea, curăţarea cardului nu ar trebui să facă parte din această rutină, deoarece marele avantaj al tehnologiei contactless este că permite plăţi doar prin simpla apropiere a cardului de un terminal de plată, fără a fi necesară introducerea acestuia în POS sau înmânarea către casier. Mai mult, se poate evita complet utilizarea cardului fizic şi orice contact cu terminalul de plată, folosind aplicaţia Apple Pay sau orice alt portofel electronic, direct de pe smartphone.

Adevărul: Cum trebuie să acţionezi în cazul în care sesizezi dispariţia cardului şi în cât timp ajungi, în medie, în posesia unuia nou, mai ales în aceste vremuri speciale?

Cosmin Vladimirescu: Trebuie să contactezi banca emitentă imediat ce ai descoperit dispariţia cardului, pentru a raporta pierderea sau furtul şi a-l bloca. Iar dacă ai observat orice tranzacţie online neautorizată, asigură-te că menţionezi şi acest lucru. Dacă ţi-ai luat toate măsurile de protecţie împotriva furtului sau a pierderii cardului, şi ai anunţat rapid banca emitentă, poţi sta liniştit pentru că, prin intermediul Garanţiei Zero Griji oferită de Mastercard, nu vei fi responsabil de tranzacţiile neautorizate şi vei putea să îţi recuperezi fondurile. Perioada pentru emiterea unui nou card diferă de la o bancă la alta şi ţine de politicile fiecărei instituţii în parte. Însă, vedem cum băncile s-au adaptat noului context şi au venit în întâmpinarea nevoilor curente, oferind o opţiune extrem de utilă, cu ajutorul căreia poţi solicita emiterea unui card nou prin completarea unui formular online, poţi urmări, în anumite cazuri, evoluţia procesului şi îl poţi primi direct acasă, în deplină siguranţă.

Adevărul: Sporirea numărului de utilizatori de carduri va aduce după sine şi o creştere a diverselor operaţiuni bancare. Cum face faţă provocărilor tehnologia Mastercard, mai ales în domeniul securităţii bancare?

Cosmin Vladimirescu: Operaţiunile noastre continuă la fel ca şi până acum, fiind susţinute atât de o infrastructură stabilă, cât şi de planuri ample de continuitate a businessului. Mai mult, lucrăm alături de partenerii noştri pentru a ne asigura că au, de asemenea, în vigoare planuri de continuitate a afacerii. Consumatorii pot fi siguri că vom continua să le oferim aceleaşi experienţe sigure, comode şi simple. Pe măsură ce tehnologia avansează, dispozitivele se schimbă şi metodele de plată se adaptează, inovăm constant pentru a susţine securitatea a miliarde de plăţi electronice indiferent de locul sau momentul în care acestea au loc. Ne folosim tehnologia pentru a detecta tipare neobişnuite de activitate şi a identifica fraudele sau pentru a crea soluţii care garantează securitatea fondurilor şi a tranzacţiilor posesorilor de card.

De exemplu, am dezvoltat Mastercard Identity Check care utilizează caracteristici biometrice unice, cum ar fi amprenta sau trăsăturile feţei, pentru a autentifica o plată online. Funcţia trimite un mesaj cumpărătorului care aprobă plata prin amprentă sau cu ajutorul unui selfie. În acelaşi timp, alertele de tranzacţii prin SMS reprezintă un instrument util, prin care posesorul de card este informat în orice moment cu privire la fondurile personale. Alertele SMS sunt declanşate de fiecare dată când cardul este utilizat, astfel încât orice activitate frauduloasă poate fi depistată instant.

Adevărul: Cum se poate implica o companie precum Mastercard în viaţa socială a românilor, în aceste vremuri de restrişte? Există posibilitatea unor donaţii locale sau cea a achiziţiei unor echipamente medicale de strictă necesitate pentru sănătatea comună?

Cosmin Vladimirescu: Având în vedere amploarea şi urgenţa situaţiei, e nevoie să ne unim forţele – companii, societate civilă şi guvern – pentru a crea împreună soluţii şi pentru a susţine personalul medical din prima linie, cu echipamente sau provizii necesare. Acum, mai mult ca oricând, companiile pot fi o forţă reală a binelui în lume.

Am ştiut că este datoria noastră să ne implicăm în demersurile locale, aşa că ne-am unit forţele cu partenerul nostru, Asociaţia Dăruieşte Viaţă, pentru a ajuta la gestionarea situaţiei actuale şi la obţinerea celor mai bune rezultate, cu o contribuţie de 100.000 de euro. De asemenea, susţinem iniţiativa #ACUM lansată de partenerii noştri de la Kané, o frumoasă iniţiativă de solidaritate prin care şi-au propus să transforme restaurantul într-o bucătărie comunitară, pentru a susţine atât industria, (folosind ingrediente de la producătorii locali care mai pot livra în această perioadă şi preluând bucătari de la alte restaurante care şi-au suspendat activitatea), cât şi personalul medical din linia întâi, care îşi riscă vieţile pentru a le salva pe ale noastre.

Iar în continuare, ne propunem să suplimentăm suma donată iniţial, cu ajutorul consumatorilor noştri: pentru fiecare donaţie realizată cu un card Mastercard sau Maestro, Mastercard va contribui cu încă 10 lei. Până la data de 6 aprilie, s-au adăugat astfel 96.930 RON, iar suma este actualizată zilnic pe site-ul campaniei.

Adevărul: Dar pe plan mondial, va exista o acţiune pe scară largă, în zilele şi lunile imediat următoare, dat fiind că pandemia de COVID 19 a afectat deja sute de ţări?

Cosmin Vladimirescu: Este important să facem tot ce ne stă în putinţă pentru a sprijini programele globale de sănătate care au declarat luptă pandemiei actuale. Astfel că Mastercard s-a alăturat Fundaţiei Bill & Mellinda Gates şi Wellcome, asigurând împreună o finanţare de 125 milioane de dolari programului COVID-19 Therapeutic Accelerator, care lucrează pentru descoperirea tratamentelor şi vaccinurilor care pot salva vieţi. Acţiunile responsabile şi solidare pot să genereze schimbări reală în orice context, dar mai ales acum, când sănătatea noastră este în pericol.  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite